Adatfeldolgozás cikkek


Egyre több adatot kell helyben feldolgozniuk a cégeknek

Egyre több adatot kell helyben feldolgozniuk a cégeknek 

A vállalatoknál egyre több adat termelődik, és ezek jelentős részét a keletkezés helyén kell feldolgozni rövid idő alatt, amiben a peremhálózati adatközpontok egyre fontosabb szerepet játszanak.
Új minisztérium alá kerül a szakképzés az NGM helyett

Új minisztérium alá kerül a szakképzés az NGM helyett 

Az Országgyűlés fenntartható fejlődés bizottsága támogatta az innovációért és technológiáért felelős miniszterjelölt kinevezését hétfői ülésén, Palkovics László azt mondta, a klímapolitikára, az infokommunikációra és a felnőttképzésre fog koncentrálni.
A felhő jogi környezete – adatvédelem és a hazai szabályozás

A felhő jogi környezete – adatvédelem és a hazai szabályozás 

A felhő térnyerése évek óta vitathatatlan. A felhőalapú szolgáltatások rohamos terjedésével pedig egyre hangsúlyosabban merül fel a kérdés, hogy a jogi szabályozás elősegíti vagy inkább akadályozza a felhőalapú számítástechnika alkalmazását, illetve hogy mennyiben képes kezelni a felhő jelentette kockázatokat.
2017 a nyíltság éve lesz a felhőben

2017 a nyíltság éve lesz a felhőben 

Napjainkra a nyílt forráskódú szoftverek már szinte teljesen bevették a szervereket és adatközpontokat. De vajon mi várható a piacon a 2017-es évben? A SUSE szakértői szerint a felhőplatformok és a tárolórendszerek terén ugrásszerű növekedés lesz az ilyen jellegű megoldások terén, mivel azok alacsony költségek mellett kínálnak megoldást a vállalatok több aktuális, égető problémájára.
Milyen személyes adatokat kezelhet a webáruház?

Milyen személyes adatokat kezelhet a webáruház? 

A webshopok igyekeznek minél több adatot megtudni a vásárlókról - ehhez azonban csak szigorú keretek között van joguk. Mi a személyes adat és miért nem elég, ha a felhasználó hozzájárul az adatkezeléshez? Szakértőnk segít!
Szigorúbban fogja az EU a cégeket

Szigorúbban fogja az EU a cégeket 

2018 májusában lép hatályba az új adatvédelmi rendelet. Talán korainak tűnik most foglalkozni vele, valójában viszont bőven van mire felkészülniük a cégeknek. Súlyosabb szankciók, több adminisztráció jön vele.
Nagyot húz a net, mégse használjuk ki

Nagyot húz a net, mégse használjuk ki 

Még ebben az évtizedben eljutunk addig, hogy az állások 90%-ának betöltéséhez szükség lesz digitális képességekre és egymillió álláshely marad betöltetlen ezek hiánya miatt. A magyar kkv-k azonban egyelőre még nem érzik a nyomást, az utolsók között kullogunk minden mutató szerint. Ideje feljebb lépni!
A jövő vállalatának három alapköve

A jövő vállalatának három alapköve 

Óriási ütemben nő a vállalatok igénye az adattárolási-feldolgozási kapacitások iránt, de a céges költségvetések egyszerűen képtelenek lépést tartani ezzel. Szakértők segítségével mutatunk három olyan megoldást, amelyekre biztonságosan és költséghatékonyan alapozhatunk.
Adathegyek maradnak kihasználatlanul

Adathegyek maradnak kihasználatlanul 

Jelentősen javíthatják a vezetők döntéshozatali hatékonyságát, ezáltal munkájuk sikerességét az egyre terjedőben lévő business intelligence (BI) megoldások, amelyek a kihasználatlan adattömegből vonnak le értékes következtetéseket. A készletezés, értékesítés, és más területek látszólag értéktelen adatainak elemzésével az üzleti intelligencia feltárhatja a párhuzamosságokat és a pazarlást.
Adatmágusok kellenek a cégeknek!

Adatmágusok kellenek a cégeknek! 

Elemezéseket eddig is végeztek a vállalatok, de most már nem elegendő egyszerű elemzőket alkalmazni, adattudósokra van szükség, mert a beérkező kezelendő információ mennyisége hihetetlenül megnőtt.

A vásárlók miatt fontos a gyors adatfeldolgozás 

Lassabban gyűlnek az adatok a közép-európai vállalatoknál, mint a világátlag- derítette ki az IDC regionális kutatása, amelyet az SAP szoftvercég felkérésére készített a piacelemző. A megkérdezett vállalatok hatvan százalékánál legalább három évig tart az információk duplázódása, mely lassabb, mint a világátlagnak tekintett másfél-két év.

Hova tegyük az adatokat? 

A vállalkozásoknak gondoskodnia kell róla, hogy az adatai – a hivatalos papíroktól az ügyféladatokig – nyomon követhetőek, visszakereshetőek és legalább két, különböző helyen fellelhetőek legyenek. Célszerű elektronikusan is tárolni őket, a kérdés, hogy hol és milyen eszközön.

A lehetőségek 88%-át veszni hagyjuk 

A rendelkezésükre álló adatok 12 százalékát használják a cégek egy felmérés szerint. Ez azt jelenti, hogy a maradék több mint nyolcvan százalékban rejlő lehetőségeket veszni hagyják.

Nagy adat, nagy lehetőség 

Felértékelődhetnek a következő években az úgynevezett nagy adatban, big data-ban rejlő lehetőségek, a cégek nyolcvan százaléka úgy véli, akár már középtávon profitálhat az eddig feldolgozatlan komplex adatmennyiségből.

Rengeteg adat van a cégeknél – de nem használják 

A vállalkozások adatainak átlagosan 80 százaléka strukturálatlannak tekinthető a Gartner piacelemző cég szerint. De mit jelent ez pontosan, és melyek azok az adatok, amelyeket nehéz rendszerezni?

Hátrányt okoz a papír! 

Folyamatos nyomás nehezedik a gyártó szektorra, hogy csökkentse az ellátási lánc költségeit. A láthatóság és a felügyelet továbbra is rendkívül fontos, de a gyártók gyakran küszködnek ennek eléréséért, mivel a még mindig erőteljesen papíralapú üzletmenet azonban nagy hátrányt jelent.

Júliustól kiszervezhető az adatfeldolgozás 

Hétfőtől kiszervezhetik az adatfeldolgozást a vállalatok, ami komoly költségcsökkentő tényező lehet, ugyanakkor hatalmas veszélyeket is rejt magában. A személyes adatokkal ugyanis hímes tojásként kell bánni az új adatvédelmi törvény szerint, mert a brutális bírság mellett óriási presztízsveszteség is érheti a cégeket.

Az Educatio szoftvere a világ legjobbjai közt 

Közép-Európából egyedüliként került be a 2011-es népszámlálás adatainak feldolgozáshoz használt, magyar programozók által továbbfejlesztett Datacap alapú alkalmazás a világ legjobbjaiként értékelt projektek közé az IBM Information On Demand éves konferenciáján. A technológiával az Educatio Nkft.-nél 11,4 millió kérdőívet dolgoztak fel.
Feliratkozás a Piac & Profit Online magazin hírlevelére
Mindig az ember a leggyengébb láncszem a kibervédelemben

Mindig az ember a leggyengébb láncszem a kibervédelemben 

Kétféle ember, és kétféle cég van: akit már meghekkeltek, és akit meg fognak.
Privátbankár
Mfor
Piac és Profit

Professzionális online sales és marketing vezetőt keresünk!

Részletek

Privátbankár
Mfor
Piac és Profit

Munkatársakat keresünk!

Online lapcsaládunk bővítéséhez újságírókat, szerkesztőket keresünk.

Részletek

Költségkímélés

Durván felpörgött az elektromos autók eladása Magyarországon

Durván felpörgött az elektromos autók eladása Magyarországon  

Magyarországon nőtt a második legnagyobb arányban a tisztán elektromos autók értékesítése márciusban.

Pénzszerzés

Külföldi piacra lépne a cége? Itt a lehetőség

Külföldi piacra lépne a cége? Itt a lehetőség  

 A Nemzeti Innovációs Ügynökség április 26-án induló XPAND programja a külföldi piacszerzésben segíti az innovatív magyar vállalkozásokat.

Cégblog

Fontos mutatóban van lemaradásban Magyarország a régióhoz képest

Fontos mutatóban van lemaradásban Magyarország a régióhoz képest  

A tíz- és húszéves időtávon kirajzolódó trendek alapján a magyar gazdaság gyengébben áll a többi régiós országhoz képest.

Infokom

Hol tartanak a cégek a digitalizációban?

Hol tartanak a cégek a digitalizációban? 

A Digiméter negyedik alkalommal mérte fel a hazai kis- és középvállalkozások digitalizációjának szintjét.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo