Csokoládé cikkek


250 cég gyárt idehaza édességet - mi most a magyarok kedvence?

250 cég gyárt idehaza édességet - mi most a magyarok kedvence? 

Évek óta változnak a vásárlói szokások.
Giga magyar győzelem, legalábbis a csokipiacon

Giga magyar győzelem, legalábbis a csokipiacon 

Három csillagot kapott a gasztronómia Oscarként számon tartott londoni Great Taste Awards 2022-es versenyén a komáromi ZAX kézműves csokoládéműhely passiógyümölcsös bonbonja, ezzel világelső a töltött csokik kategóriájában. A Michelin-csillagos éttermek által is használt alapanyagokból készülő magyar csokoládé hajszálvékony, roppanós, kézzel festett burokba kerül, az ízek egyensúlya pedig páratlan kulináris élvezetet nyújt. Varga Zsuzsa csokoládémester nem köt kompromisszumokat, így a vásárlók ugyanazt a kiváló bonbont fogyaszthatják, mint a nemzetközi zsűri.
Pont húsvét előtt: szalmonella miatt rengeteg Kinder csokit visszahívnak

Pont húsvét előtt: szalmonella miatt rengeteg Kinder csokit visszahívnak 

A szennyezett termékekből Magyarországra is érkezett.
Új csokit fejlesztettek ki, mely gyártása 70 százalékkal kevesebb a hulladékot termel

Új csokit fejlesztettek ki, mely gyártása 70 százalékkal kevesebb a hulladékot termel 

A WholeFruit csokoládégyártó módszer nem csak a kakaóbabot, de az egész kakaógyümölcsöt hasznosítja. A Mondelez a héten már be is mutatja az ezzel az eljárással készült, új termékeit az USA-ban.
Most már tényleg véget vetne az erdőirtásnak a pálmaolajkereskedő

Most már tényleg véget vetne az erdőirtásnak a pálmaolajkereskedő 

Már 2010-ben vállalták a nagy élelmiszeripari és kozmetikai márkák, hogy kiiktatják az erdőirtó beszállítókat az ellátási láncukból, de műholdak híján ezt képtelenség volt kivitelezni. A Wilmar International 2019-ben végére végre-valahára megvalósítja az erdők műholdas monitorozását és zéró toleranciát ígér az égetéssel erdőket irtó, majd helyükön olajpálmafákat termesztő alvállalkozók ellen.
Ez a vizsgálat rosszabbkor nem is jöhetett volna

Ez a vizsgálat rosszabbkor nem is jöhetett volna 

Távolról sem a legdrágább tejcsoki a legjobb – állapította meg a Stiftung Warentest, a legnagyobb német független fogyasztóvédelmi szervezet.
Kitálalt pálmaolajügyben az Unilever

Kitálalt pálmaolajügyben az Unilever 

Őserdők kiirtásával, őshonos fajok elűzésével, őslakosok kilakoltatásával, településeik ledózerolásával teszünk szert azokra az olajpálma-ültetvényekre, melyekből a pálmaolajat kapjuk a margarinunkhoz, a testápoló szereinkhez, a csokoládénkhoz és egy sor más kozmetikai meg gasztronómiai termékhez. Az Unilever igyekszik tiszta vizet önteni a pohárba e kérdésben.
Alapvető élelmiszernövények pusztulhatnak ki 10-20 éven belül

Alapvető élelmiszernövények pusztulhatnak ki 10-20 éven belül 

Eddig ismeretlen betegségek, aszály, túlzott meleg nehezíti számos növényfaj termesztését. Sok kedvenc még a mi életünkben eltűnhet. Olyan növények jövőbeli léte került veszélybe az élelmiszerellátási láncban, mint a narancs, a szőlő, a kávébab, a mogyoró, a banán vagy a méz.
768 tonna édesség húsvétra

768 tonna édesség húsvétra 

A Magyar Édességgyártók Szövetsége a minőségi termékek részesedésének növekedése mellett a tavalyihoz hasonló vagy azt kissé meghaladó húsvéti forgalomra számít - mondta Sánta Sándor, a szövetség elnöke.
Védik az őserdőket az olajpálma-ültetvények terjeszkedésétől

Védik az őserdőket az olajpálma-ültetvények terjeszkedésétől 

Egyezményben vállalták a közép- és nyugat-afrikai országok kormányai , hogy megvédik őserdőiket az olajpálma ültetvényektől. Az aláíró országokhoz tartozik az afrikai trópusi őserdők 70%-a. Közben megy a harc a zöldek és a termelők között a fenntartható termelésről igazolást kiállító szervezetben.

Az üdítőitalosok küzdenek az egészségünkért? 

Az élelmiszeripari vállalatok CSR-jének fontos eleme lett az elmúlt években a termékek egészségesebbé tétele. Változtatják az összetételt, csökkentik a cukortartalmat. Jelentős innovációk is történnek e területen - pedig nem csomagolt cukorból fogyasztjuk a legtöbbet.

Valentin napon a csoki a menő, főleg ha olcsó! 

A Valentin-nap az édességgyártók és -forgalmazók számára az éves értékesítési mennyiség mintegy 4 százalékát hozza, ez pedig a húsvét körül kimutatható arányhoz hasonló. A háztartások által vásárolt mennyiség nagyobb része gyártói márkás termék és a többség a kisebb kiszerelést választja.

Hogy hat a szaloncukorra a chipsadó?  

A figurás édességekből már a valódi csokoládét, szaloncukorból egyre-inkább az ismert márkát választjuk. A jelenlegi bizonytalan gazdasági környezetben azonban- bár a gyártók továbbra is odafigyelnek a minőségre, - fennáll a veszélye, hogy a fogyasztók az olcsóbb termékek felé fognak fordulni.

Drágul a csoki! 

Mától éles a chipsadó, a népegészségügyi termékdíj gyakorlati hatását azonban még csak találgatni lehet. Az ÉFOSZ szerint félő, hogy az újabb adóteher ellehetetleníti a kis- és középvállalkozásokat, és munkahelyeket szüntet meg. Emellett inflációs nyomást gerjeszthet, csökkentheti az ÁFA bevételeket, erősítheti az ágazatban tevékenykedő vállalakozások versenyképességét jelenleg is erősen veszélyeztető feketekereskedelmet, így összességében a társadalomra és a gazdaságra is kártékony hatást gyakorolhat.

Mit nekünk válság: a csokiról nem mondunk le 

Összességében 12 százalékkal emelkedett az édességek éves kiskereskedelmi forgalma, és mintegy 135 milliárd forintot tett ki 2007 októbere és 2008 szeptembere között a Nielsen piackutató cég vizsgálata szerint.

Istenek eledele Bacchus kedvenc italával 

A konyakmegy, a rumos csokoládé vagy a vodkás bonbon korai és máig népszerű előfutárai annak a napjainkban teret hódító új trendnek, amelyet a minőségi csokoládék és borok élvezetének társítása, összekóstolása jelent. Az azték istenek kedvenc eledele, a csokoládé és a görög istenek népszerű itala, a bor társításának ugyanis már hazánkban is egyre több rajongója van. Ez persze nem meglepő, hiszen mindkét termék hasonlóan mozgatja meg íz érzékeinket.
Feliratkozás a Piac & Profit Online magazin hírlevelére
Mindig az ember a leggyengébb láncszem a kibervédelemben

Mindig az ember a leggyengébb láncszem a kibervédelemben 

Kétféle ember, és kétféle cég van: akit már meghekkeltek, és akit meg fognak.
Privátbankár
Mfor
Piac és Profit

Professzionális online sales és marketing vezetőt keresünk!

Részletek

Privátbankár
Mfor
Piac és Profit

Munkatársakat keresünk!

Online lapcsaládunk bővítéséhez újságírókat, szerkesztőket keresünk.

Részletek

Költségkímélés

Durván felpörgött az elektromos autók eladása Magyarországon

Durván felpörgött az elektromos autók eladása Magyarországon  

Magyarországon nőtt a második legnagyobb arányban a tisztán elektromos autók értékesítése márciusban.

Pénzszerzés

Külföldi piacra lépne a cége? Itt a lehetőség

Külföldi piacra lépne a cége? Itt a lehetőség  

 A Nemzeti Innovációs Ügynökség április 26-án induló XPAND programja a külföldi piacszerzésben segíti az innovatív magyar vállalkozásokat.

Cégblog

Fontos mutatóban van lemaradásban Magyarország a régióhoz képest

Fontos mutatóban van lemaradásban Magyarország a régióhoz képest  

A tíz- és húszéves időtávon kirajzolódó trendek alapján a magyar gazdaság gyengébben áll a többi régiós országhoz képest.

Infokom

Hol tartanak a cégek a digitalizációban?

Hol tartanak a cégek a digitalizációban? 

A Digiméter negyedik alkalommal mérte fel a hazai kis- és középvállalkozások digitalizációjának szintjét.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo