értékesítés cikkek


Előtérbe került a dolgozók beállítottsága a vállalatoknál

Előtérbe került a dolgozók beállítottsága a vállalatoknál  

Az értékesítési vezetők pozitív hozzáállása a cég eredményiben is súlyos forintokban mérhető.
Nő a „porszívóügynökök” száma

Nő a „porszívóügynökök” száma 

Folyamatos a növekedés a közvetlen értékesítésben.
Növekvő árbevételt értek el a cégek a pandémia után

Növekvő árbevételt értek el a cégek a pandémia után 

A vállalkozások többsége (71 százalék) növelte árbevételét a pandémia után, áll a Pipedrive 2021/2022-es felmérésében, amely a vállalkozások értékesítési és bevételi trendjeit vizsgálta világszerte.
Az ingatlanpiac az egekbe tolja az építőipart

Az ingatlanpiac az egekbe tolja az építőipart 

Kiugró eredményt produkált márciusban az építőipar. Az ágazat termelése az első negyedévben – az előző év azonos időszakához képest – 48,2 százalékkal bővült, ami szintén óriási emelkedés.
Lehet opció az opció?

Lehet opció az opció? 

Angolszász vállalati modellek mintájára magánvállalatok körében nálunk is egyre jobban elterjedt a vételi opció biztosítása a cég vezetője vagy vezetői számára. Az opció itthoni szabályozása azonban számos olyan adózási buktatót rejt magában, amelyekkel nem árt tisztában lenni opciós programok megalkotásakor.
Ügyfélelégedettség: az elhatározástól a tervezésig

Ügyfélelégedettség: az elhatározástól a tervezésig 

Első és legfontosabb lépés, hogy felsővezetői szinten mondjuk ki, elégedett vásárlókat akarunk! Nem csak úgy általánosságban, hanem igenis tudni akarjuk, hogy milyen az elégedettségi szint, hol jobb és hol gyengébb a folyamat.
Ne a terméket add el a vevőnek, hanem kínálj megoldást a problémájára

Ne a terméket add el a vevőnek, hanem kínálj megoldást a problémájára 

Túl nagy a marketingzaj, vásárlóként és üzleti döntéshozóként is túl illékony és rövid a figyelmünk, túlságosan kötődünk a mobiltelefonunkhoz, értékesítőkként pedig hajlamosak vagyunk a termék nagyszerűségéről hozsannázni, holott az ügyfél cipőjébe kellene belehelyeznünk magunkat, az ő igényeire ráhangolódni. Erről is szó esett neves szakértők előadásaiban a Piac & Profit Értékesítési trendek – 2019 című konferenciáján.
A jó kereskedő értékesít, nem csak kiszolgál

A jó kereskedő értékesít, nem csak kiszolgál 

A legtöbb építőanyag kereskedő nem képes kihasználni a lendületet, mert nem készült fel rá. Az állandósult szakemberhiány, a gyártók kapacitáshiánya és a megnövekedett kereslet miatt sokan csak sodródnak az árral, ahelyett, hogy úsznának – hangzott el egy szakmai konferencián.
Adózás lakás eladása után: új szabályra figyelmeztet a NAV

Adózás lakás eladása után: új szabályra figyelmeztet a NAV 

2019. január 1-jétől ha a magánszemély ingatlan formájában szerez adóköteles bevételt (például kifizetőtől, ingyenes juttatás, eszközátadás keretében, egyéb jövedelemként), és ezt az ingatlant a későbbiekben értékesíti, így kell az ingatlan megszerzésére fordított értéket meghatározni.
A nyolcezer forintos fagylalt tanulságai

A nyolcezer forintos fagylalt tanulságai 

Nem csak Budapesten működnek turistacsapdák, most éppen egy olasz fagyiárus próbált meg lehúzni egy távol-keleti turistát. Itt következik a mese a nyolcezer forintos fagylaltról és hogy mi az a tanulság, amelyet minden magyar vállalkozónak érdemes megszívlelnie.

Értékesítési trendek 2019-ben 

Élményt adj el az embereknek, ne portékát! 2019-ben az élményokozás a nyerő értékesítési irány. Ez már szinte közhelyszerűen hangzik a marketingesek, az értékesítők szájából. De a mindennapokban nem könnyű eszerint változtatni a kommunikációt,  hozzászokni ahhoz, hogy  manapság már csak az érzelmekre hatással tudunk eladni bármit. Nem a márkanévvel, nem a termék minőségével, nem a finomsággal, szépséggel.  Az értékesítési szakmában dolgozóknak tehát a vonzó termékhez magával ragadó egyéniséget kell mutatniuk, el kell tudni kápráztatni az ügyfelet. S akkor bármit elfogadnak tőlük a vevők.

 Nehezebb lesz áfát csalni jövőre az EU-ban 

A januártól életbe lépő intézkedések sok vállalkozás számára jelentenek majd technikai könnyítést, vagy mérsékelhetik a felmerülő kockázatokat, hívta fel a figyelmet a nemzetközi adótanácsadó és könyvvizsgáló Crowe FST.

Erre érdemes figyelni, ha online rendel karácsonyra 

A karácsony előtti hetekben kiemelkedő a csomagforgalom, illetve a nemzetközi bejövő küldemények száma. A Magyar Posta arra figyelmeztet, hogy az online vásárláskor figyelembe kell venni a webáruház által jelzett szállítási időt és a vámszabályokat. 

Ügyfélélmény: jónak lenni már nem elég 

Olyan ügyfélélményt kell nyújtani, ami felülmúlja a fogyasztó várakozásait. Ez a vásárlói lojalitás záloga. Ennél kevesebbet, vagyis a kielégítő színvonalú terméket vagy szolgáltatást máshol is könnyen kaphat az ember. Erről is szó esett a Piac & Profit Ügyfélélmény - 2018 konferenciáján.

Dzsiu-dzsicu-marketing kifogáskezeléssel 

Akár küzdősport, akár marketing: a dzsiu-dzsicu az ellenfél támadóerejét használja fel a győzelem érdekében. Nem saját lendületre épít, hanem a másik fél lendületét fordítja vissza ellene. Szakértő partnerünk, a Langmár Kommunikáció cikkéből kiderül, hogyan működhet ez az elv az értékesítési szövegírás gyakorlatában, a kifogáskezeléssel.

Nagy biznisz a használt luxusdivatcikkek árusítása 

RealReal névre hallgat az az online platform, mely használt luxusdivatcikkeket árusít, ez évtől már fizikai boltokban is. Alapítója, Julie Wainwright nem titkolt célja, hogy ez legyen a körforgásos gazdaság első cége, melynek értéke meghaladja az egymilliárd dollárt. Cuccaik kidobásáról akarja leszoktatni a gazdagokat.

A sikeres webáruházak már tartalomszolgáltatók is 

A jó termékeknél és a jól használható website-nál többet kell ma már nyújtani a vevőnek. Olyan történetbe kell belehelyezni, ami vásárlásra serkenti és lojalitást ébreszt benne, derült ki a Piac & Profit Webáruházi trendek - 2018 című konferenciáján.

A botrányok ellenére óriásit kaszált a Volkswagen 

A wolfsburgi székhelyű cég közlése szerint a június végéig tartó hat hónapban 5,5 millió járművet értékesített, ami 7,1 százalékkal haladta meg az egy évvel korábbit. A júniusi eladás 4,1 százalékkal, 958 600-ra emelkedett.

Értékesítési szöveg hatékony lezárással 

Az online értékesítési oldalakon elhelyezett szövegek tálalása létfontosságú ahhoz, hogy a látogatókból vevők válhassanak. De mire kell ügyelni ezeknél a szövegeknél? Szakértőnk rávilágít a legfontosabb tudnivalókra!

A vásárlást segítsd, ne az eladást! 

Egy átlagos B2B vevő 8-10 weboldal átböngészése alapján szokott dönteni, és nem mindig az ár alapján. A sokszor szidott árkérdést ugyanis megelőzi néhány olyan szempont, amire a legtöbb hazai weboldal nem fektet hangsúlyt.

Ennyit kereshet a startupnál 

A fejlődő startup cégek már messze nem csak szoftverfejlesztőket keresnek, hanem az értékesítéstől a HR-ig a pozíciók széles skáláját hirdetik meg. A régió legnagyobb startup fesztiválját, a közelgő Startup Safary-t szervező budapesti xLabs azt mérte fel, melyek a leggyakrabban megjelenő nem-informatikai pozíciók és mekkora fizetéseket kínálnak ezekben a cégek.

Nem mernek kérdezni 

Nem a hagyományos mumusok fenyegetik a legtöbb értékesítőt – vélekedik Sándor András üzleti mentor. Tapasztalatai szerint a gond inkább a kérdezéstechnikában van, pontosabban annak hiányában.

Az ötlet az utcán gurul 

Négy müncheni fiatalember tavaly startupot alapított, amely használt autóabroncsokat és felniket segít értékesíteni. Egy év után sok ezer ügyfelük van, pénzügyi beruházó egymillió euróval szállt be a sokat ígérő projektbe.

Hiába a sok eladás, ha nincs, aki kezelje a pénzügyeket 

Vállalkozóként fontos cél, hogy jól működő rendszer álljon szolgáltatásunk vagy termékünk mögött. Hiába a sok eladás, ha nincs, aki feldolgozza, kezelje a reklamációt, kommunikáljon az ügyféllel vagy foglalkozzon a pénzügyekkel.

Miért vásárolunk gondolkodás nélkül? A pszichológia megadja a választ 

Mivel rengeteg információval kell nap, mint nap megküzdenünk, ezért az agyunk sok más állatéhoz hasonlóan forgatókönyveket dolgozott és dolgoz ki, melyek gyakran komplex cselekvéssorokat foglalnak magukban.

Fókuszban a harmincasok 

Az elmúlt évtized felgyorsult technológiai változásai miatt a mai harmincas-negyvenes korosztály nehezebben ért szót a nálánál fiatalabbakkal, mint ezelőtt. Mi jellemzi a vállalkozások számára akár munkavállalóként, akár fogyasztóként mind fontosabb Y-okat és az őket követő Z-ket? Kurucz Imrét, az NRC kutatási vezetőjét kérdeztük a generációs különbségekről.

Értékesíteni csak frappánsan, odafigyeléssel és módszeresen lehet 

Napjainkban már nem lehet mindenkit célközönségnek tekinteni, mert akkor szétforgácsolnánk a cég értékesítési részlegét, mint erőforrást. Szegmentálódott a fogyasztóközönség, tudatosan és alapos tervezéssel kell elérni az ügyfelet és a fogyasztót.

Hogyan lőhetjük be az árat helyesen? 

A legtöbb vállalkozásnak nincs tudatos árstratégiája, legtöbbször 4-5 alapvetően hibás, de nagyon elterjedt módszer alapján “lövik be” az áraikat, és így gyakran lemondanak a magasabb profit tartalmú árazási lehetőségekről, megfosztva magukat a nyereség növelésétől. Földi Miklós szakértői segítségével megmutatjuk a hibákat és a lehetőségeket.

Előre látnia kell a vevőnek, miért jó, ha megveszi termékünk 

Ha fejben birtokoltatjuk a vevővel azt a terméket, amit akarjuk, hogy megvegyen, ekkor a legnagyobb az esélye, hogy az ajánlattételből vásárlás és tranzakció lesz. A Piac & Profit Értékesítés 2018 című konferenciáján a szakma neves személyiségei adtak elő.

Az alku pszichológiája 

Mindenki szeretné a legjobb árat kapni. A gond csak az, hogy a vásárló a legalacsonyabbat, az eladó pedig a legmagasabbat. Szakértőnk most az eladóknak gyűjtött össze hasznos tanácsokat, hogy minél jobban érvényesíthessék érdekeiket egy ártárgyaláson.

Az ingyenesség sötét oldala 

Az ingyen az egyik legerősebb értékesítési kifejezés. Éppen ezért lépten-nyomon találkozhatunk vele. Kevés olyan vállalkozás létezik, amely ne használná valamilyen módon. Mint minden hatásos módszer óriási erővel rendelkezik, amiben benne rejlik a kimagasló siker és profit, és egyben a kimagasló bukás lehetősége is, ha rosszul használjuk. Mi a titok? Íme.

A résben van a kkv-k nagy lehetősége 

Ha egy cégben nincs értékesítési stratégia, akkor a bevétel csak véletlenszerűen csordogálhat be. Ennél már csak egy rosszabb eset létezik, ha van stratégiánk, de rossz. Szakértőnk segítségével bemutatjuk, hogy milyen sales stratégiák léteznek és mi az, amelyet érdmes követnie a kis- és középvállalkozásoknak.

Hogyan adjunk el a fiataloknak? 

Nagyon heterogén csoportról van szó, hiszen a 38 éves máshol tart az életben, mint a 25 éves és 18 éves. Az értékesítési vezetők sem feltétlenül értik őket, mert ők már idősebbek.

Mennyit engedsz a feléből? Így alkudozunk mi... 

Egy hiánypótló nemzetközi felmérésből egyértelműen kiderül, hogy a férfiak jobban szeretnek alkudozni, de a nők nagyobb árengedményeket képesek kicsikarni. Ugyanakkor mindkét nem esetén a külső megjelenés döntő lehet egy tárgyalás során.

Láncreakció – hogyan nyomjuk a víz alá a konkurenciát? 

A német drogériák piacán eddig íratlan szabály volt, hogy a dm diktálja az árakat. A testápoló szereknél azonban magasak a nyereségek – így az Aldi megszegte a tabut és támadásba indult.

Meg kell oldanunk a vevő problémáját, különben nem lesz a vevőnk 

Cégünk előnyeinek és teljesítményeinek elhadarása unalmat kelt, de legfeljebb udvarias bólintást eredményez. Bele kell helyeznünk a termékünk vagy szolgáltatásunk a potenciális kliens életébe, fel kell villantanunk, milyen megoldást kínálunk vele a vevő problémáira. Történetet mesélünk, ha ezt tesszük.

4+1 marketingjóslat 2018-ra 

2018-ban megállás nélkül „okosodnak” az eszközök, miközben még inkább szegmentálódnak a fogyasztók – mindeközben pedig a marketingeseknek gyorsan le kell követnünk a változásokat, sőt azok élére kell állniuk. A következőkben azt mutatjuk meg, hogy milyen trendeket várnak a Magyar Marketing Szövetség keretén belül működő Marketing Döntéshozók Klubja tagjai 2018-tól, és melyek lesznek az előttünk álló esztendő fő szakmai kihívásai. 

Hét rettegett mumus az értékesítésben 

Idegen emberek megszólításától a tényleges eladásig több félelem keseríti és nehezíti az értékesítők mindennapjait. Egy félelem egy hivatásban is bőven sok, itt azonban 7 „mumus” is gátolja a valódi eredményeket. Az ok egyértelműen az emberekkel történő bánásmód készségeinek hiánya.

Megkönnyítenék a kkv-k számára az EU-n belüli értékesítést 

Az Európai Bizottság két jogalkotási javaslatot terjesztett elő kedden, hogy megkönnyítse a vállalkozások - és különösen a kkv-k - számára termékeik Európai Unión belüli értékesítését, valamint megerősítse a nemzeti hatóságok és vámtisztviselők által végzett ellenőrzéseket annak érdekében, hogy ne lehessen veszélyes termékeket értékesíteni az európai fogyasztóknak.

A sok beszéd taszítja az üzleti partnereket 

Nem szükséges bemutatni cégünket egy üzleti találkozó alkalmával ahhoz, hogy vállalkozásunk fellendítésére megfelelő üzleti partnereket találjunk. A tapasztalatok azt mutatják ugyanis, hogy a termék-, vagy szolgáltatásközpontú bemutatkozások taszítják az üzleti élet képviselőit. Mészáros György, a több mint 500 üzleti találkozót megszervező és lebonyolító Magyar Vállalatvezetők Üzleti Közösségének (MVÜK) alapítója szerint, ha valaki eladni akar egy kapcsolatépítés céljából létrejött találkán, szinte biztosan üres kézzel távozhat.

Kaphatunk hideget, meleget. Hogyan kezeljük a hideghívást? 

Mitől lesz hatékony egy hideghívás? Hogyan bírjuk ki a sok visszautasítást? Földi Miklós Dániel, a Vállalkozók Fóruma szakértője ad néhány tippet, hogy szeressük meg a hideghívásokat és váljunk közben eredményesebbé?

Több csatorna, több adat 

A különböző csatornák keveredését és integrálódását a vásárlói és ügyféligények változása hozza el. Valaki szeret otthon, online informálódni és döntést előkészíteni, majd fizikailag megfogni az árut egy boltban mielőtt vásárol. Mások éppen fordítva: szeretnek élő emberrel konzultálni, személyes törődést kapni, de a végső vásárlási döntést inkább később, egy online csatornán, esetleg ár-összehasonlítás után hozzák meg. De bármelyik csatornán érkezik is az érdeklődő, mindig szerezhetünk olyan adatokat, melyek a későbbiekben segítik az értékesítést.

Vásárlásgeneráló ügyfélélmény 

Míg régen azon volt a hangsúly, hogy minél nagyobb tömegeket érjünk el, ma már a személyességre kell összpontosítania annak, aki sikerekre vágyik. Ami ennél is fontosabb, hogy ezt a személyre szabott kommunikációt minden csatornán és minden eszközön gördülékenyen kell tudni lefolytatni, átjárást biztosítva a csatornák között.

Outsourcing újrafogalmazva 

Az outsourcing vagy kiszervezés nem új keletű üzleti modell, de a létjogosultsága a mai napig nem csökkent. Sőt! Egyre több vállalat dönt úgy, hogy az üzleti folyamatait támogató alaptevékenységeket házon belül létrehozott tudásközpontra vagy külső, a feladat – olcsóbb – ellátására specializálódott cégre bízza. A magyar munkaerő főként az ára miatt vonzó, de a cél, hogy a jövőben inkább a szakértelme legyen az.

Lopjuk az ügyfelek idejét: a gyorsaság az új minőség 

Az ügyfél mindent rögtön akar, mert az okostelefonján a gyorsasághoz, az azonnali hozzáféréshez szokott hozzá. A CRM-szakma legjobbjai beszéltek a Piac & Profit Ügyfélélmény a 21. században című konferenciáján a Gundel Étteremben.

Organikusan vagy akvizícióval növekedjünk? 

A kkv-k adják Magyarország GDP-jének 70-75 százalékát, és a hazai munkaerő közel felét alkalmazzák. Sokuknak nincsenek világos fogalmaik arról, hogyan szeretnének vagy tudnának növekedni. A Piac & Profit A növekedés csapdái 2017 című konferencián ehhez kínáltak fogódzókat és szempontokat a szakemberek.

A fiatalok szinte csak online vásárolnak 

Az online vásárlók aránya átlagon felüli a fiatalok körében, így azok a kulturális szolgáltatók, akik a vásárlói igényekkel lépést kívánnak tartani, az internetet immár nem hagyhatják figyelmen kívül és fontos, hogy a termékeiket és szolgáltatásaikat az online térben könnyen elérhető módon kínálják.

Stratégiai előnyt jelentenek a csomagátvételi pontok 

Robbanás előtt áll az átvevőhelyi csomagkézbesítés piaca Kelet-Közép-Európában – derül ki a Roland Berger legfrissebb tanulmányából. A stratégiai tanácsadó szerint Magyarországon a következő évtizedben akár háromszorosára is nőhet ez a logisztikai szegmens, köszönhetően az e-kereskedelem dinamikus fejlődésének és az innovatív megoldások terjedésének.
Feliratkozás a Piac & Profit Online magazin hírlevelére
Privátbankár
Mfor
Piac és Profit

Professzionális online sales és marketing vezetőt keresünk!

Részletek

Privátbankár
Mfor
Piac és Profit

Munkatársakat keresünk!

Online lapcsaládunk bővítéséhez újságírókat, szerkesztőket keresünk.

Részletek

Infokom

Szokatlan helyről érkezhet a környezetvédelem csodafegyvere?

Szokatlan helyről érkezhet a környezetvédelem csodafegyvere? 

Sokan aggódnak az MI környezetre gyakorolt káros hatásai miatt, de vajon tényleg csak veszélyt jelent?


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo