Fizetési szokások cikkek


Teljesen megváltoztak a magyarok fizetési szokásai

Teljesen megváltoztak a magyarok fizetési szokásai 

Minden harmadik bankkártyás ügyfél mobillal fizet, a kártyás vásárlások értéke pedig már a duplája a készpénzfelvételekének.
Ráeszméltek a kereskedők, milyen irányba mennek a vásárlók

Ráeszméltek a kereskedők, milyen irányba mennek a vásárlók  

A recesszió ellenére töretlenül bővül az e-fizetés.
Meglepő, de ragaszkodnak a készpénzhez a fiatalok

Meglepő, de ragaszkodnak a készpénzhez a fiatalok  

Miközben a fiatalok egyre gyakrabban fizetnek elektronikusan nem online vásárlásaik során, a készpénznek is van helye a körükben.
Bankkártya és készpénz: hol, mit szeretnek jobban?

Bankkártya és készpénz: hol, mit szeretnek jobban? 

Európában és Magyarországon is egyre népszerűbbek az elektronikus fizetési lehetőségek a vásárlók körében.
Már nem a készpénz a magyarok kedvenc fizetőeszköze

Már nem a készpénz a magyarok kedvenc fizetőeszköze 

A fizikai bankkártya minden más fizetési megoldást megelőz.
Újabb erős jel arra, hogy kezdenek leszokni a készpénzről a magyarok

Újabb erős jel arra, hogy kezdenek leszokni a készpénzről a magyarok  

A kártyás vásárlásokban és az azonnali fizetésekben továbbra is kétszámjegyű növekedést mért éves összevetésben idén a harmadik negyedévben az MNB.
Kiderült, mivel szeretnek fizetni a magyarok külföldön

Kiderült, mivel szeretnek fizetni a magyarok külföldön 

A világjárvány visszaszorulásával a magyarok újra szívesen töltik szabadságukat határainkon kívül, legyen szó akár hosszabb nyaralásról vagy egy hétvégi városlátogató útról. Ezeken az utazásokon pedig készpénz helyett előszeretettel használják bankkártyájukat, okostelefonjukat vagy okosórájukat fizetésre – derül ki a Visa megbízásából nyolc közép- és kelet-európai országban – köztük Magyarországon is – készült tanulmány megállapításaiból.
Hogyan oldják meg a magyarok a nagyobb összegű kiadásokat?

Hogyan oldják meg a magyarok a nagyobb összegű kiadásokat? 

A 25-54 év közötti lakosság közel fele tervez nagyobb összegű vásárlást a következő fél évben és jelentős többségük úgy gondolja, hogy ezeket a kiadásokat nagyon alaposan megfontolja.
Elő a mobillal! Gyökeresen változtak meg a magyarok fizetési szokásai

Elő a mobillal! Gyökeresen változtak meg a magyarok fizetési szokásai 

Egy év alatt közel két és félszeresére nőtt a mobilfizetések száma Magyarországon.
Kiderült, hogyan fizetnek a fiatalok

Kiderült, hogyan fizetnek a fiatalok 

Általában kevesebb, mint a megkérdezett fiatalok fele alkalmazza a legújabb fizetési megoldásokat – derül ki a K&H ifjúsági indexéből. Az okostelefonos érintéses alternatívát csak 26 százalékuk használja rendszeresen, a QR-kódos fizetést pedig 16 százalékuk. A többség vagy próbálta, de nem járt sikerrel, esetleg nincs rá alkalmas készüléke, azonban szép számmal vannak azok is, akiknek van fizetésre is használható készülékük, mégsem nyitottak a használatára.

Készpénz vagy bankkártya? Meglepetés a fiataloknál 

Azonos arányban használják a fiatalok a bankkártyát és a készpénzt vásárlásaik során: a bankkártyás fizetés 51 százalékkal, a készpénzes 49 százalékkal szerepelt a K&H ifjúsági index felmérésében. A fiatalok körében a nők inkább vevők az elektronikus megoldásokra, míg a férfiak többsége a készpénzben bízik. Az alapfokú végzettségűek a készpénzt részesítik előnyben, a diplomások pedig inkább kártyát használnak vásárláskor.

Ahova nem ütött oda a járvány, kiegyensúlyozott volt a növekedés 

A válaszadók csaknem háromnegyede nyilatkozott úgy, hogy a korlátozások valamilyen szinten befolyásolják majd a vásárlási, illetve a fizetési szokásaikat a jövőben, derült ki egy, az online vásárlási szokásokat vizsgáló kutatás eredményeiből.

Átírta a magyarok fizetési szokásait a járvány 

Csökkent a lakossági készpénzfelvétel a magyarországi pénzintézeteknél a járvány újabb, idei hullámában, sokkal inkább a digitális felületek használata emelkedett, miközben tavaly ilyenkor kiugró volt a készpénzfelvétel.

Képtelen leszokni a készpénzről a magyar? Valami elindult 

Tovább nőtt a készpénzállomány, a múlt év végén átlépte 7,33 billió forintot, ami több mint 10 százalékos növekedésnek felel meg éves szinten. Az ATM-es készpénzfelvételek összege a múlt év első háromnegyedében 5 százalékkal esett vissza. Közben látványos karriert futottak az ATM-es készpénzbefizetések az elmúlt időszakban.

Lassan szoknak le a készpénzről a magyarok 

Továbbra is a készpénz a leginkább használt hazai fizetési eszköz, de a korábbi évekhez képest jelentősen megnőtt a különböző készpénzkímélő fizetési megoldások volumene.

Újabb hungarikum: a készpénzhasználat 

Magyarországon még mindig népszerű a készpénzhasználat: nemcsak megtakarításainkat tarjuk szívesen ebben a formában, de továbbra is az egyik leggyakrabban használt fizetőeszköz – derült ki az Intrum legújabb kutatásából.

50 alatt már nem menő a sárga csekk 

Az 50 évnél fiatalabbak körében a többség (58 százalék) már nem kizárólag készpénzben fizeti a rezsit – derül ki a Nézőpont Intézet személyes közvélemény-kutatásából.

A fizetési szokásokat nem befolyásolja a GDPR 

Kedvezően érinti a vállalatok fizetési szokásait a megfelelő gazdasági környezet, melynek következtében rövidültek a fizetési határidők – derült ki az Intrum 2018 első negyedévében készített kutatásából. Az elmúlt évben a magyar vállalatok életében az egyik legnagyobb kihívást a GDPR hozta, ugyanakkor a megkérdezett magyar cégek nem számítanak arra, hogy a rendelet túlzottan befolyásolná tevékenységüket.

Az egyetemisták között már terjed a mobiltárca 

Négy diákból egy biztosan használna mobiltárcát, egyötödüknek pedig már van is ebben tapasztalata – derült ki a Mastercard legfrissebb kutatásából. A felmérés szerint az egyetemisták 29%-a vásárol rendszeresen online, míg mobilon keresztül ez az arány 20%.

Mi történik valójában bankkártyás fizetéskor? 

Kártya átad, PIN-kód beüt, a fizetés megtörtént. Kártya érint, a fizetés megtörtént. Kártyaszám bepötyög, azonosító kód megad, a fizetés megtörtént. De mi zajlik a háttérben? A Sberbank szakértői most bemutatják a bankkártyás fizetés technikai folyamatát, egyúttal néhány közkeletű tévedést is eloszlatnak.

Így hódíthat meg egy helyi kisvállalkozás nemzetközi piacokat 

Az üzleti siker felé vezető úton az egyik legfontosabb feladat a vevőkör folytonos bővítése. Ezen a területen óriási lehetőségeket rejt az online értékesítés, mivel a virtuális térben potenciális ügyfelek millióit érhetjük el termékeinkkel a világ szinte bármely pontján. A PayPal tanácsai segítenek nemzetközi szintre emelni vállalkozását az e-kereskedelemben rejlő lehetőségek kihasználásával.

Ön tud bizalmat építeni? A sikere múlik rajta! 

A különböző generációk teljesen másképpen állnak az internetes vásárláshoz. De az általánosságban elmondható, hogy a vásárlásainkat szívesebben fizetjük utánvéttel, és vonakodunk csomagautomatákba rendelni a kiválasztott terméket, tehát szeretjük először megtapogatni azt, amiért pénzt adunk ki. Ebből is látszik, a virtuális adásvételek során a bizalom döntő szempont. Ugyanakkor a bizalom fejleszthető, csak ismerni kell hozzá meg kell tanulni jól megszólítani az embereket. Az eNET és a Vatera közös kutatást adtak ki, melyben a magyar netezők online vásárlásokhoz kapcsolódó attitűdjét és az internetes adásvételekkel szembeni bizalom mértékét, illetve ennek okait vizsgálták.

Az árverseny ellenére is nőtt a profit 

Tavaly 6,8 százalékkal nőtt a tartós fogyasztási cikkek kereskedelme – áll a piacvezető hitelbiztosító legfrissebb elemzésében, ez a profitban még az árverseny negatív hatását is ellensúlyozta.

Kihaló faj: a sárga csekk 

A banki átutalások lassan átveszik az első helyet a postai csekkektől, és a leggyakrabban használt törlesztési móddá válnak a kintlévőségek kezelésében – derült ki az EOS Csoport kutatásából.

Nő a webáruházak forgalma, pedig nem lépik át a határt 

A magyarországi webáruházak 77 százalékának nőtt a forgalma tavaly, és csak 4 százalékuk számolt be a forgalom csökkenéséről - derült ki a webáruházak fejlesztésével foglalkozó WebShop Experts legutóbbi, kilencedik alkalommal elvégzett felméréséből.

Ideje felébredni: mára pénztárca lett a mobilból 

Az okostelefonjaink már rég túlléptek telefon funkciójukon. Ez nem kérdés, ez tény. Eleinte fokozatosan lettek szórakoztatási eszközök, gondoljunk csak az oly népszerű játékokra, majd szinte észrevétlenül váltak egyfajta mobil-pénztárcává – és ezt a cégek sem hagyhatják figyelmen kívül.

Időben megjön a pénz, de nem árt figyelni 

2015-ben a cégek számláik átlagosan 70 százalékát fizették ki időben, míg egy évvel korábban csupán 66 százalékát, derül ki a Bisnode nemzetközi cégminősítő Fizetési Tapasztalat programjából. Általánosságban elmondható, hogy javul a magyar vállalkozások fizetési fegyelme, de még így is óvatosságra intenek a szakértők.

Hamarabb jutnak pénzükhöz a kkv-k 

Hamarabb kapják meg pénzüket vevőiktől a kkv-k, így a beszállítóikat is hamarabb ki tudják fizetni. Ezzel a két teljesítés közti finanszírozási időtáv is lecsökkent, ami kedvezően hat a vállalkozások pénzügyeire – derül ki a K&H kkv bizalmi index legutóbbi adataiból.

Mivel fizet a magyar? 

A nyári utazások megtervezésénél érdemes végiggondolni azt is – akár belföldön, akár külföldön töltjük szabadságunkat –, hogy készpénzt vagy bankkártyát viszünk-e inkább magunkkal a pihenésre. A CIB Bank szakértői összegyűjtötték a készpénz és a kártyahasználat legfőbb előnyeit és hátrányait.

Lendületben az online fizetés 

Az internetet 2014-ben vásárlás céljából is használó magyar lakosság közel 85 százaléka használja bankkártyát hagyományos bolti vásárlásai során, 48% pedig már a világhálón is fizet kártyával.

Ne legyünk túl optimisták, ez még nem aranykor  

A GKI elemzése szerint a magyar ingatlanpiacon a „hat szűk esztendő” után 2014-ben komoly derűlátás bontakozott ki. Ez még sajnos nem jelenti azt, hogy a piaci szereplők egy újabb „aranykor” bekövetkezését várnák, az előrejelzések szerint az élénkülés csak a hazai ingatlanpiacnak a jelenlegi állapotához képest lesz érzékelhető.

Egyre fegyelmezettebben fizetnek a cégek 

Javul a magyar vállalkozások fizetési fegyelme, de még így is óvatosságra int a Bisnode, mivel késés esetén átlagosan 45 napot kell várnia egy számlakibocsátónak mire a pénzéhez jut.

Itthon kártyával, külföldön készpénzzel fizetünk 

Külföldi nyaraláskor a magyarok inkább készpénzzel fizetnek, míg belföldi utazáskor népszerűbb a bankkártyás fizetés honfitársaink körében. Egy friss felmérés szerint a legtöbb itthon nyaraló a Balatonra készül, míg a leggyakoribb külföldi célpont Horvátország.

Rosszabbul élünk, mint két éve 

Európa-szerte több európai háztartás rosszabb pénzügyi helyzetben van, mint két vagy három éve – és ötévnyi recessziót, megszorítást és növekvő munkanélküliséget követően nem képesek időben kifizetni a számláikat. Számos európai országban a gazdaság fellendülése mellett a növekvő munkanélküliséggel párhuzamosan az általános fogyasztói bizalom csökken, a vásárlóerő gyengül, a kifizetések pedig akadoznak- derült ki az Intrum Justita Fogyasztói Fizetési Jelentéséből, mely 21 országban több mint 10 000 fő részvételével vizsgálta a fogyasztói fizetések alakulását.

Csak elvben rövidülnek a fizetési határidők? 

2013. július 1-től jelentős változások léptek életbe a pénzfizetésre vonatkozó szabályok területén. Megváltoztak a fizetési határidőkre vonatkozó szabályok is, melyek több vállalkozás napi működését is befolyásolhatják. Szakértőnk szerint lehet, hogy sajnos csak elviekben. Lássuk, mit jelent ez a gyakorlatban.

Kell a bankkártya a fiataloknak, de ingyen 

A fiatalok számára különösen fontos, hogy a bankkártyás vásárlás díjmentes legyen, mivel a plasztik egyre nagyobb szerepet játszik a mindennapi életükben.
Feliratkozás a Piac & Profit Online magazin hírlevelére
Privátbankár
Mfor
Piac és Profit

Professzionális online sales és marketing vezetőt keresünk!

Részletek

Privátbankár
Mfor
Piac és Profit

Munkatársakat keresünk!

Online lapcsaládunk bővítéséhez újságírókat, szerkesztőket keresünk.

Részletek

Adózás

Apa és fia állította ki a fiktív számlákat, de hamar megbuktak a NAV-nál

Apa és fia állította ki a fiktív számlákat, de hamar megbuktak a NAV-nál  

Egy számlázási láncolat ellenőrzésekor vizsgálták azt a két társaságot, amelyek nevében csomagolási szolgáltatásokról és baromfi-feldolgozásról állítottak ki fiktív számlákat.

Klímablog

Húsvéti üdvözlőlapot küldött az ügyfeleinek? Fizethet utána

Húsvéti üdvözlőlapot küldött az ügyfeleinek? Fizethet utána  

Napjaink egyik legnagyobb kihívása a környezet megóvása, és szennyezésének minél erőteljesebb visszaszorítása.

Gazdaság

Jönnek a közös lengyel-ukrán fegyvergyárak

Jönnek a közös lengyel-ukrán fegyvergyárak 

Ukrajnai háború - Denisz Smihal: Lengyelország és Ukrajna közös fegyvergyárak létesítését tervezi.

Infokom

Szokatlan helyről érkezhet a környezetvédelem csodafegyvere?

Szokatlan helyről érkezhet a környezetvédelem csodafegyvere? 

Sokan aggódnak az MI környezetre gyakorolt káros hatásai miatt, de vajon tényleg csak veszélyt jelent?


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo