Fogyasztói bizalom cikkek


Az összes szempont szerint romlott a fogyasztói elégedettség a világban

Az összes szempont szerint romlott a fogyasztói elégedettség a világban 

A márkák megítélése szenvedhet kárt a visszaeső életszínvonal miatt.
Jövőre tovább romlik a magyarok pénzügyi helyzete

Jövőre tovább romlik a magyarok pénzügyi helyzete 

Európa-szerte mélypontra esett a fogyasztói bizalom.
Tovább romlott a magyar gazdaság helyzetének megítélése

Tovább romlott a magyar gazdaság helyzetének megítélése 

A GKI konjunktúraindexe júliusban több mint egyéves mélypontra esett; idén április óta az üzleti várakozások mintegy 8, a fogyasztóiak több mint 20 ponttal estek, ugyanakkor júliusban a cégek és a lakosság pesszimizmusa hasonló mértékben erősödött.
Fontos jel a cégvezetőknek: egyre optimistábbak a fogyasztók

Fontos jel a cégvezetőknek: egyre optimistábbak a fogyasztók 

A fogyasztók egyre nagyobb számban térnek vissza az üzletekben történő vásárláshoz, és a házon kívüli szórakozás és az utazás is egyre nagyobb teret nyer, mivel ötből hárman optimistán tekintenek a jövőbe – derül ki a PwC 2021-es Global Consumer Insights Pulse felméréséből. A derűlátás 23 százalékponttal magasabb a legalább részben beoltottak és 10 százalékponttal magasabb az otthonról dolgozók körében. Az üzletben történő vásárlás ismét fellendülőben van, miközben az online beszerzés is tovább növekszik; a vásárlók 41 százaléka naponta vagy hetente vesz valamit mobileszközön vagy okostelefonon keresztül.
Javul a hangulat - egyre bizakodóbb Európa a járvány után

Javul a hangulat - egyre bizakodóbb Európa a járvány után 

Javult a fogyasztói bizalom az euróövezetben és az Európai Unióban májusban - áll az Európai Bizottság pénteken közzétett jelentésében.

Hatalmasat zuhant a magyarok fogyasztói bizalma - mitől félünk a legjobban? 

A Covid-19 pandémia hatására 2019 utolsó negyedévéhez képest globálisan 14 pontot zuhant a fogyasztók bizalma világszerte: 107-ről 92-re esett vissza; Európában 74 ponton állt 2020 második negyedévében. A magyar mutató 11 pontos eséssel 66 pontra süllyedt. A kontinensen 30-30 pontos eséssel Lengyelország és Portugália zuhant a legnagyobbat. A magyarok 27 százaléka tartja jónak vagy nagyon jónak személyes pénzügyi kilátásait, derült ki a Conference Board Nielsennel közös, 54 ország bevonásával készült online fogyasztói bizalmi indexéből.
Kezd magához térni a fogyasztói bizalom

Kezd magához térni a fogyasztói bizalom 

A május-júniusi emelkedés után júliusban tovább nőtt a fogyasztók bizalma. A GKI-index értéke a mérése kezdete óta eltelt időszak legnagyobb zuhanása után májusban jelentősen, majd június-júliusban lassabb ütemben korrigált.
Szakadás: az üzleti bizalom nagyot zuhant, a fogyasztói bizalom a csúcson

Szakadás: az üzleti bizalom nagyot zuhant, a fogyasztói bizalom a csúcson 

Szeptemberben a GKI konjunktúraindexe két és fél éve nem látott szintre esett, ezen belül az üzleti várakozások három éves mélypontjukra zuhantak, a fogyasztói várakozások viszont még kissé javultak is, 17 éve nem látott szintre.
Nem hozott javulást a március

Nem hozott javulást a március 

Míg 2018 utolsó negyedévében folyamatosan emelkedett, 2019 első negyedévében kis lépésekkel, de folyamatosan csökkent a GKI konjunktúraindexe. A márciusi romlás – a februárihoz hasonlóan - az üzleti várakozások miatt következett be, a fogyasztóiak ugyanis február után márciusban is kissé javultak, s gyakorlatilag elérték tavaly év végi szintjüket. A magyar gazdaság szereplőire összességében továbbra is erős optimizmus jellemző.
Egyre szürkül, de még mindig rózsaszín a magyar jövőkép

Egyre szürkül, de még mindig rózsaszín a magyar jövőkép 

Három hónapos növekedés után 2019 januárjában októberi szintjére ment le a GKI konjunktúraindexe. Kissé az üzleti és a fogyasztói várakozások is romlottak, s főleg ez utóbbiak az egy évvel korábbinál is kedvezőtlenebbek. Ugyanakkor mindkettő továbbra is erős optimizmust tükröz.

Magyar gazdaság: még kitart az optimizmus 

Novemberben lényegében változatlan maradt a GKI konjunktúraindexe. Az üzleti várakozások október után most is javultak, a fogyasztóiak viszont tovább csökkentek. Az üzleti bizalmi index idei átlaga körül alakult, a fogyasztói viszont ez évi mélypontja közelében van, de továbbra is optimizmust jelez.

Nem aggódik a magyar a munkahelyéért 

Minden eddiginél magasabb, 71 pontos értéket vett fel a munkavállalói bizalmi index a hazai dolgozók körében, ami kétpontos emelkedést jelent az előző negyedévhez képest. Emellett további bizakodásra ad okot, hogy folyamatosan emelkedik azok aránya, akik úgy vélik, hogy könnyen találnának maguknak új állást, ha a jelenlegit elveszítenék, derül ki a BNP Paribas Cardif biztosító és a Medián legfrissebb közös szeptemberi munkaerőpiaci kutatásából.

Tovább csökkent az üzleti bizalom 

Szeptemberben, júliusi történelmi csúcsa és augusztusi, idei mélypontja után tovább, nagyjából egy évvel ezelőtti szintjére csökkent a GKI konjunktúraindexe.

Csúcson az üzleti, mélyponton a fogyasztói várakozások 

Júniusi történelmi csúcsa után júliusban még tovább emelkedett a GKI konjunktúraindexe. A GKI felmérése szerint ezen belül az üzleti várakozások minden korábbinál optimistábbak lettek, a fogyasztóiak viszont – bár továbbra is nagyon kedvezőek – idei mélypontjukra estek.

Fogyasztói bizalom: csak a Medgyessy-kormány érte el ezt a szintet 

Csaknem másfél éves, szinte töretlen növekedés után februárban új történelmi csúcsára emelkedett a GKI konjunktúraindexe. A GKI által, az EU támogatásával végzett felmérés szerint az üzleti várakozások még soha, a fogyasztóiak pedig csak 2002-ben, a Medgyessy-kormány 100 napos programjának néhány hónapjában voltak a mostaninál is kedvezőbbek.

Így kezeld a fogyasztódat! 

Hogyan lehet kényeztetni a vásárlókat, és mit tehetnek a márkák, hogy elkerüljék a szakítást? – erre kereste a választ egy globális tanulmány. Ugyanis ahogy a jó párkapcsolatnak, a márkák és fogyasztóik közötti kapcsolatnak is megvannak a maga szabályai.

Mindenki bizakodik 

Decemberben új történelmi csúcsára került a GKI konjunktúraindexe. A GKI által, az EU támogatásával végzett felmérés szerint ez az üzleti várakozások még soha, a fogyasztóiak pedig csak 2002-ben, a Medgyessy-kormány 100 napos programjának néhány hónapjában voltak a mostaninál is kedvezőbbek.

Erősödött a foglalkoztatottsági hajlandóság 

Szeptemberben tovább emelkedett a júliusban már történelmi tetőpontjára jutott GKI konjunktúraindex és ezen belül üzleti bizalmi index. A GKI (www.gki.hu) által, az EU támogatásával végzett felmérés szerint az elmúlt hónapokban némi hullámzás közepette már minden ágazatnak sikerült meghaladnia – a kereskedelminek megközelítenie – mindenkori maximumát. A fogyasztói várakozások szeptemberben kissé romlottak, de így is erős optimizmust sugároznak.

Jobban éreztük magunkat augusztusban 

A júliusban történelmi csúcsára tört, a magyar gazdaság állapotát bemutató GKI konjunktúraindex augusztusban is csak minimálisan, hibahatáron belüli mértékben csökkent. A lakosság megítélése szerint mind a megtakarítási lehetőségek, mind a saját pénzügyi helyzetük javult.

Az erős fogyasztói bizalom fenntartja a kiskereskedelmi forgalom növekedését 

A kiskereskedelmi forgalom júniusi növekedése várható volt a bérek áprilisi jelentős megugrását és májusban is erőteljes növekedését követően. A reálbérek növekedése és a 11 éves csúcsra ugró fogyasztói bizalom a következő hónapokban folyamatosan magas szinten tarthatja a kiskereskedelmi forgalom növekedési ütemét - állapították meg csütörtökön piaci elemzők a KSH júniusi kiskereskedelmi forgalomról kiadott első becslését kommentálva.

Csúcson az üzleti bizalom 

Májusi, viszonylag szerény emelkedése is hároméves csúcsára vitte a GKI konjunktúraindexét. A GKI által, az EU támogatásával végzett felmérés szerint az emelkedés elsősorban a szolgáltató cégeknek köszönhető: májusi kirobbanó optimizmusuk tizennyolc éve nem látott szintre repítette bizalmi indexüket. Eközben az ipari várakozások kissé, a kereskedelmiek jelentősen romlottak, míg az építőipariak alig, a fogyasztóiak pedig csak hibahatáron belül javultak.

Nőtt az üzleti, de nagyot csökkent a fogyasztói bizalom 

Az üzleti várakozások érdemben javultak, s ezzel 16 havi csúcsra kerültek, a fogyasztóiak viszont számottevően romlottak - a GKI (www.gki.hu) által, az EU támogatásával végzett felmérés szerint.

Uniós pénzből, padlógázzal gyorsít a magyar puma 

A 2016. évi 2% után idén 3% körüli lehet a magyar GDP növekedése. Főként az EU-támogatások újraindulása következtében a tavalyi jelentős beruházási visszaesést idén érdemi növekedés váltja fel, miközben a már a múlt évben is nagyon gyorsan növekvő fogyasztás lendülete folytatódni fog.

Tizenegy éve nem voltunk ilyen jó hangulatban 

2017 januárjában immár harmadik hónapja javult a GKI konjunktúraindexe, mely ezzel megközelítette egy évvel ezelőtti értékét. Az üzleti várakozások csak 2016 nyári szintjükre emelkedtek, a fogyasztóiak viszont utoljára tizenegy éve, 2006 februárjában voltak a mostaninál kedvezőbbek.

Utoljára Gyurcsány alatt volt ilyen jó 

November után decemberben ismét emelkedett a GKI konjunktúraindexe. A felmérés szerint az üzleti várakozások kissé, a fogyasztóiak erőteljesebben emelkedtek, s ez utóbbiak ezzel tízéves csúcspontjukra jutottak, megközelítették 2006. áprilisi szintjüket.

Online vásárolunk, készpénzzel fizetünk 

Miközben hazánkban egyre lendületesebb növekedést mutat az internetes kereskedelem, az online vásárlók meglepően nagy hányada mégis inkább személyesen vagy utánvéttel fizet. Ennek valószínűleg oka lehet a technológia sokszor követhetetlen iramban való fejlődése, ami bizalmatlanságot válthat ki a digitális ügyintézés iránt.

A kormányváltás óta nem volt erre példa 

Hét ponttal, kimagasló mértékben nőtt a magyar fogyasztók bizalmi indexe a másodikról a harmadik negyedévre, és ez a mostani 64 pont már a globális pénzügyi válság előtti időszakot idézi. Ennél nagyobb indexet nálunk a közelmúltban csak 2010-ben mért a Nielsen hatvanhárom országban végzett kutatásai során.

A nagyok is hibáznak: a legsúlyosabb reklámbaklövések 

Olykor a leghíresebb márkák is alaposan elszúrják reklámkampányaikat. Rasszizmus, nőgyűlölet, homofóbia – egyik sem jópofa, mégis felbukkan a hirdetésekben. Ikea, Sprite, Rebook, Nivea és mások baklövései.

A magyarok szívéhez a minőség, az ár és 13 év a kulcs 

Szinte pontosan ugyanannyian választanak tudatosan az egészségvédő termékek közül, mint ahányan nem – derült ki a Béres Gyógyszergyár kutatásából. Bár a döntő többség számára fontos a minőség, ez gyakran mégsem érvényesül a vásárlásnál, hiszen a fogyasztók 45 százaléka, azaz majdnem a fele, nem tudatosan választ a kínálatból.

Nyár végére elszállít a jókedv 

Augusztusban – a jelentős júliusi emelkedés után – a GKI konjunktúraindexe érezhetően csökkent (–3,9-re), s ezzel visszatért idei mélypontjára. A GKI által, az EU támogatásával végzett felmérés szerint az üzleti várakozások erőteljesen, a fogyasztóiak kismértékben romlottak.

Mire kattan a Z-generáció? 

Még az Y-okkal küzdenek a munkahelyeken, de már figyelni kell az 1995 után született Z-generációra is. A jövő fogyasztói, akik nagyon mást akarnak. A Snapchat, a Spotify és az Instagram Bermuda-háromszögében élnek, a Facebook nekik már "old school".

Hogyan és mit vásárol a Z-generáció? 

Pár év, és micsoda különbség! A Z-generáció képviselői most tizenévesek és korántsem a fogyasztói társadalom agyatlan robotjai. Nagyon megnézik, mire adják ki a pénzüket, értéktudatosan vásárolnak. Nem halmoznak fel, de amit divatosnak és menőnek vélnek, azt megszerzik. Csak éppen alaposabb utánajárással és mérlegeléssel, mint a bátyjaik és nővéreik. Ha kell, még a szüleikre is rászólnak.

A megosztás maga a demokrácia - mondja, akinek bejött a dolog 

Az Uber hazai betiltása kapcsán különösen előtérbe kerültek a megosztás gazdaságának kérdései. A másik zászlóvivő, az Airbnb alapítója szerint a lakáskiadás nemcsak pénzcsinálás, hanem eszköz új kapcsolatok létesítésére. Minden éjszaka egymillió ember száll meg Airbnb-s otthonban világszerte.

A napsütés meghozta a jókedvünket 

Májusban megállt a GKI konjunktúraindex január óta tartó csökkenése, sőt minimálisan még emelkedett is. Az üzleti bizalom áprilishoz képest nem változott, a fogyasztói viszont megközelítette idei csúcspontját.

Többet költünk, de egyre okosabban 

A vásárlói optimizmus idén is kitart, sőt fokozódik Európában. Az európai fogyasztók mind az országuk, mind saját gazdasági helyzetüket egyre derűlátóbban ítélik meg – derül ki a Cetelem Körkép 2016 kutatás eredményeiből. A vásárlóerő mellett a megtakarítási képesség is egyre erősödik. A magyar lakosság viszont óvatosan optimista.

Többet vásárolunk, mert visszakaptuk a vasárnapot 

Várhatóan tovább folytatódik a fellendülés a kiskereskedelemben, a reálkeresetek növekedése, az állami adócsökkentések és a vasárnapi boltzár eltörlése ugyanis növelheti a fogyasztók vásárlási kedvét. Most már a munkaerőhiány a legnagyobb baj.

Egyre kevésbé bízunk a boldog holnapban 

Áprilisban az üzleti várakozások romlottak, a fogyasztóiak kissé javultak, de ez utóbbiak így sem érték el a februári szintet. A januári, igen magas szinthez képest minden ágazatban és a fogyasztók körében is valamivel kisebb lett a gazdasági bizalom.

A CSOK reményt hozott az építőiparba 

Márciusban a februári esés után tovább mérséklődött a GKI konjunktúraindex értéke. Az üzleti várakozások ezúttal nem változtak, a fogyasztóiak viszont érzékelhetően tovább csökkentek, bár összességében még így is optimista hangulatot tükröznek.

Újra mer hitelben gondolkodni a magyar 

A hitelfelvételi kedv lassulása 2016 elejére egyértelműen megállt – derül ki a Cofidis legfrissebb Hitel Monitor kutatásából. A felmérési eredmények szerint jelenleg a felnőtt lakosság közel fele hiteltörlesztő, 5 százalékponttal többen, mint az előző negyedévben, azaz jelentősen nőtt a pénzintézetekhez folyamodók száma.

Idén elmaradhat a nyaralás 

Bár rövidtávon többen látják optimistán az anyagi helyzetüket, 35 százalék még mindig azzal számol, hogy nem lesz pénze a nyaralásra, a gyerek taníttatásának költségei már nem nyomasztják annyira a magyarokat – állapította meg K&H kutatása.

Kit érdekelnek a bevándorlók – mi lesz a melóval? 

Egyre optimistább saját kilátásait illetően a magyar lakosság, többen tartják jónak pénzügyi kilátásaikat, mint tavaly ősszel. Viszont aggódunk az egzisztenciánkért: a munkahelyünk elvesztésétől, az adósságoktól és az egészségügyi problémáktól jobban tartunk, mint a bevándorlástól vagy a terrorizmustól.

Ezen a CSOK sem segít 

Az Y generáció 64 százalékával fordult elő az elmúlt egy év alatt, hogy késve rendezte számláit - derül ki az Intrum Justitia jelentéséből. A kutatásból az is látszik, hogy a gyermekes fiatalok vannak a legrosszabb helyzetben, ugyanis 71 százalékuk nem tudta időben kifizetni számláit az elmúlt 12 hónap alatt. A gyermekes és gyermektelen fiatalok többsége elmondásuk szerint meglehetősen pesszimista mind az ország, mind a saját agyagi körülményei tekintetében, majdnem minden második fiatal fontolgatja a külföldre költözés lehetőségét.

Az ország és mi – mérlegen a 2015-ös év 

Személyes életüknek, közvetlen környezetüknek 2015-ös eseményeit inkább pozitívan minősítik a magyarok, az ország tavalyi történéseit azonban többségük negatívan ítéli meg – ezek a legfontosabb eredményei az Ipsos és a ZRI Závecz Research kutatócégek közös felmérésének

Bizakodón nézünk a jövőbe 

Decemberben lényegében nem változott a GKI-Erste konjunktúra-index értéke. Az év egészére mindvégig az optimizmus volt jellemző, az egyes hónapok hullámzása kifejezetten szerény volt. A felmérés szerint decemberben az üzleti várakozások is változatlanok voltak, a fogyasztóiak viszont – bár csak minimálisan javultak – idei csúcsukra értek.

Már azt is megvesszük, amit eddig nem mertünk 

Az év hátralévő részében tovább növekedhet a kiskereskedelmi forgalom az elemzők szerint. A következő években a hiteltörlesztések kiszámíthatóvá válása is elősegítheti a lakossági fogyasztás élénkülését – az is belekerül a kosárba, amire eddig nem volt pénz.

A 21. század legfontosabb tőkéje 

A mai tőkeszegény időkben a kisvállalkozásoknak szüksége lehet valamiféle kiegészítésre, ami segíti őket a nagyokkal szembeni harcban. A vásárlók bizalma, vagyis a jó hírnév éppen az, amit keresünk. De mi köze van ennek a közösségi médiához?

Évek óta nem voltunk ilyen bizakodóak 

A magyar vásárlók immár 21 százaléka tartja megfelelőnek saját pénzügyi lehetőségeit arra, hogy megvegye, amit szeretne, vagy amire szüksége van. Ez az arány még csak 17 százalékot ért el az előző negyedévben. A pénzügyi kilátásainkban is bizakodóbbak vagyunk a Nielsen felmérésnek adatai alapján.

Így lehet eladni azt, amire nem vágyik senki 

Ismer valaki egy kiváló temetkezési vállalkozót? És spontán említésre hány ilyen céget tudnánk megnevezni? Tényleg, hány lájkolója van a legnépszerűbb követeléskezelő cégnek? Ma már szinte természetes – de legalábbis annak kéne lennie – hogy a kisebb cégek is energiát áldoznak reputációjuk javítására, ismertségük fokozására, brandépítésre. De van, ahol ez nehezebb az átlagosnál.
Feliratkozás a Piac & Profit Online magazin hírlevelére
Privátbankár
Mfor
Piac és Profit

Professzionális online sales és marketing vezetőt keresünk!

Részletek

Privátbankár
Mfor
Piac és Profit

Munkatársakat keresünk!

Online lapcsaládunk bővítéséhez újságírókat, szerkesztőket keresünk.

Részletek

Adózás

Apa és fia állította ki a fiktív számlákat, de hamar megbuktak a NAV-nál

Apa és fia állította ki a fiktív számlákat, de hamar megbuktak a NAV-nál  

Egy számlázási láncolat ellenőrzésekor vizsgálták azt a két társaságot, amelyek nevében csomagolási szolgáltatásokról és baromfi-feldolgozásról állítottak ki fiktív számlákat.

Klímablog

Sok cég örülhet, enyhébb átvilágítási szabályrendszert készülnek elfogadni

Sok cég örülhet, enyhébb átvilágítási szabályrendszert készülnek elfogadni  

Az Európai Tanács elfogadta a Vállalatok Fenntarthatósági Átvilágításáról szóló Irányelvet.

Infokom

Szokatlan helyről érkezhet a környezetvédelem csodafegyvere?

Szokatlan helyről érkezhet a környezetvédelem csodafegyvere? 

Sokan aggódnak az MI környezetre gyakorolt káros hatásai miatt, de vajon tényleg csak veszélyt jelent?


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo