Kapcsolatépítés cikkek


Öt tipp a tökéletes üzleti ajándékozáshoz

Öt tipp a tökéletes üzleti ajándékozáshoz 

Karácsonykor az ajándékvásárlás előtt sokan tanácstalanok a minden korábbinál szélesebb palettát látva. Számos esetben a családtagjainknak is nehéz kiválasztani a legmegfelelőbb ajándékot, de mi a helyzet akkor, ha üzleti partnereinket szeretnénk meglepni? Alább öt pontban gyűjtöttük össze, mire kell odafigyelni ez esetben.
Öt szörnyű baki a céges ajándékoknál

Öt szörnyű baki a céges ajándékoknál 

Az ajándékozás több, mint figyelmes, örömet okozó gesztus, megvan az a ki nem mondott vonása is, hogy kifejezve törődésünket, illetve hálánkat a családtag, rokon, barát vagy üzleti partner iránt, megerősítiheti szakmai, üzleti kapcsolatainkat is. De könnyű bakizni vele. Szakértőnk segít, hogy ne legyen gond!
Nagy mennyiséget és jó minőséget vár tőlünk a német piac

Nagy mennyiséget és jó minőséget vár tőlünk a német piac 

Németország Magyarország legfontosabb üzleti partnere. A német piacra való bejutáshoz kaptak praktikus tanácsokat a Német-Magyar Ipari és Kereskedelmi Kamara (DUIHK) és a Piac & Profit által közösen megrendezett Német-Magyar Üzleti Fórum résztvevői az előadóktól.
Ismerősökön keresztül kötik a legtöbb üzletet

Ismerősökön keresztül kötik a legtöbb üzletet 

A magyarok jelentős része közös ismerősön keresztül találja meg potenciális üzleti partnereit, a kapcsolatépítésben a sales manager és a hideghívás csak elenyésző szerepet tölt be, derült ki az első magyar online üzleti közösség közvélemény-kutatásából.
Hét tuti nyerő tipp kapcsolatépítésre az üzleti partikon

Hét tuti nyerő tipp kapcsolatépítésre az üzleti partikon 

Nincs is jobb ennél az időszaknál, amikor újra eljön az évzáró partik ideje. A kellemest a hasznossal összekötve többet érhetünk el ilyenkor ebben a laza hangulatban személyes kapcsolatépítéssel, mint máskor hónapokon át az üzleti kommunikáció szokványosabb módszereivel. A Langmár Kommunikáció csapata ehhez ad tippeket.
Lezárni, nem lerázni, avagy hogyan fejezzünk be elegánsan egy társalgást?

Lezárni, nem lerázni, avagy hogyan fejezzünk be elegánsan egy társalgást? 

Ahogy közeledik az üzleti partik szezonja, úgy kerül újra középpontba a társalgás művészete. A beszélgetés során azonban nem csak a témák megválasztására kell ügyelni, hanem a csevegés lezárása is: üzleti etikett szakértőnk ehhez ad tanácsokat.
Bűn kihagyni

Bűn kihagyni 

Óriási lehetőséget mulaszt el az a vállalkozó, aki úgy akar külföldi piacokat szerezni, hogy eszébe sem jut részt venni egy-egy nagyobb nemzetközi bemutatkozáson. Erre hívja fel a figyelmet a Deutsche Messe magyarországi képviseletének vezetője, Wolf Erik. A Messe Düsseldorf és a Messe Frankfurt képviseletvezetője, Máté Szilvia úgy látja, egyre több magyar kkv felismeri a nemzetközi megjelenés jelentőségét, de való igaz, még mindig kevesen vannak.
Konferenciák: kinek és miért érdemes?

Konferenciák: kinek és miért érdemes? 

Egymást érik a konferenciák, a legkülönbözőbb témakörökben. Vajon kinek és miért érdemes elmennie egy ilyen eseményre? Szántó Péter a SpringTab alapítója válaszol ezekre a kérdésekre.
Újabb kapu nyílik a régiós startupok előtt

Újabb kapu nyílik a régiós startupok előtt 

Az Enterprise Hungary 2018 februárjában elindítja a Startup Campus V4 Global Tour elnevezésű rendezvénysorozatot, melyen a V4-es országok innovatív vállalkozásai kapnak lehetőséget a bemutatkozásra, befektetők és nagyvállalati partnerek előtt. A 10 várost, illetve helyszínt felölelő rendezvénysorozat további küldetése a régió népszerűsítése.
Kapcsolatépítés egyszerűen és elegánsan

Kapcsolatépítés egyszerűen és elegánsan 

Ősszel pezseg az üzleti élet. Konferenciák, üzleti reggelik és üzleti kézfogók, társasági események mind-mind remek lehetőséget adnak arra, hogy új ismeretségeket kössünk, új üzleti partnerekre tegyünk szert, és így friss lendületet kapjon a vállalkozásunk.

Tippek, hogyan nyerjünk meg embereket 

Hogyan tegyünk elsőre jó benyomást, hogyan nyerjünk meg embereket? A dolog könnyebb, mint gondolnánk, de tennünk is kell a sikerért. Alapszabály: soha ne magunkról beszéljünk! Kérdezzük partnerünket saját magáról – és figyeljünk rá.

Kapcsolatépítés okosan és elegánsan 

Ősszel felpezsdül az üzleti élet. A nyaralás után mindenki ráeszmél, hogy már csak pár hónapja van az éves üzleti céljai eléréséhez. Konferenciák, üzleti reggelik és üzleti kézfogók, társasági események mind-mind remek lehetőséget adnak arra, hogy új ismeretségeket kössünk, új üzleti partnerekre tegyünk szert, és így friss lendületet kapjon a vállalkozásunk.

Üzleti tippek az uborkaszezonra 

A nyári hónapokban valamelyest alábbhagy az üzleti pörgés. A könnyebbnek tűnő napok ellenére a feladatok azonban csak látszólag csökkennek. Íme, néhány hasznos tipp Grant Cardonetól, az Entrepreneur.com szerzőjétől arra, hogyan vészeljük át az uborkaszezont.

Így nem szabad e-mailt írni sikeres embereknek 

Ismeretlenként bekopogtatni valakihez nem egyszerű dolog. E-mailben sem. Pedig olykor szükség van rá ahhoz, hogy elérjük céljainkat. Ahhoz, hogy válaszban reménykedhessünk, kerüljük el a legalapvetőbb hibákat!

6+1 igazán hatásos tipp kapcsolatépítéshez 

Bármennyit beszélünk is a közösségi médiás jelenlét fontosságáról és az információs társadalom elképesztő fejlődéséről, még mindig fontos, hogy képesek legyünk igazi, személyes kapcsolatokat építeni és fenntartani. Van pár hasznos tippünk hozzá.

Így érhetünk el igazán fontos embereket 

Az üzleti életben rengeteg felesleges időt pocsékolunk el azzal, hogy sokszor el kell mondanunk ugyanazt. Részletesen kifejtjük az ajánlatunkat a titkárnőnek, hogy egyáltalán esélyünk legyen eljutni a döntéshozó helyetteséhez és így tovább. A siker egyik kulcsa – különösen az értékesítésben, de akár egy jobb megjelenési lehetőség megszerzésénél is –, hogy a megfelelő emberrel beszélhessünk. A döntéshozókat elérni azonban egyáltalán nem könnyű. Adunk néhány tippet, amivel könnyebb lesz.

A közösségi média pörgetheti a személyes bizniszt 

Egy kis stratégia és némi erőfeszítés, és máris hasznos üzleti kapcsolatokat szerezhetünk a közösségi média segítségével. A közösségi hálózati oldalak, úgy mint a Twitter, vagy a nálunk is egyre népszerűbb LinkedIn a szakértők szerint hihetetlen sok kiaknázatlan lehetőséget rejt.

Névjegy: kártyagyűjtés vagy kapcsolatépítés? 

Az üzleti életben járatos ember sehová sem megy névjegy nélkül. Legyen tárgyalás, parti, konferencia vagy nyaralás, a kis névjegytartónak mindig meg kell húzódnia csendesen, egy könnyen elérhető helyen. De hogy lesz a névjegycsere valódi kapcsolatépítés? Szakértőnk segít!

Üzletben nincs barátság? 

A sikeres vállalkozók pontosan tudják, hogy mi a különbség a szakmai körökön belüli haverkodás és az üzlettárs-keresés között és, hogy melyik csoporttól mit várhat az ember. Öt tippünk segítségével Ön is könnyen tehet különbséget.

8 app, amely összeköt 

A kis- és középvállalkozások marketingeszköztárában egyre nagyobb teret nyer a személyes kapcsolattartás, az irányított üzleti kapcsolatépítés, azaz a networking. Csakhogy felgyorsult világunkban egyre nehezebb lehet a kapcsolattartás, ezért mutatunk most nyolc alkalmazást, amely ebben a segítségünkre lehet.

Ajándékozási csapdák - kerüljük el őket! 

Az üzleti ajándékozás több, mint figyelmes, örömet okozó gesztus. Az ajándékozásnak megvan az a ki nem mondott vonása is, hogy kifejezve törődésünket, illetve hálánkat az üzleti partner iránt, megerősíti szakmai, üzleti kapcsolatainkat is. De könnyű bakizni vele. Szakértőnk segít, hogy ne legyen gond!

Nem kell mindig eladni az eladáshoz 

Egy ingyenes cégjegyzék önmagában semmit sem ér, ha nem használja ki okosan az ember az üzleti partnerkeresésben! Szakértőnk 5 tippje következik, hogyan hatékonnyá tegyük azokat az alkalmakat is, amikor nem direktben értékesítünk.

Egy új ismeretség a legszebb ajándék, amit adhatunk  

A bemutatás nem egyszerűen egy üres udvariassági gesztus, sokkal több annál: a bemutatás bizalmat ébreszt (mindegyik félben) és lehetőséget teremt az angol nyelvterületen small talk-ként ismert „könnyed társalgásra”, amely a harmonikus kapcsolatok építésének gyakran alábecsült, első lépése.

Profi tippek a könnyed társalgáshoz 

Az üzleti megbeszélések, ebédek, konferenciák természetes része a könnyed társalgás (small talk), amely látszólag nem az üzletről szól, ám erre is igaz Michael Corleone mondása „Ez nem személyes (…), ez szigorúan üzlet.”

Tíz tipp, hogy önt ajánlják 

Az üres állások jelentős részét nem hirdetik meg, hanem személyes ajánlásokkal töltik be. Mi kell ahhoz, hogy önt javasolják egy-egy új munkára? Egy erős kapcsolatrendszer. És ehhez hogyan juthat el? Tíz tippet mutat most a Monster.hu.

Így hozzuk ki a legtöbbet a kapcsolatainkból 

A kapcsolat az egyik legfontosabb tőke az üzleti életben, mégis sokszor elhanyagoljuk. Ha viszont tudatosan foglalkozunk a kapcsolati hálónkkal, óriási hatást érhetünk el.

A cégé, vagy a dolgozóé a LinkedIn kapcsolat? 

A hazai cégek sem hagyhatják figyelmen kívül a LinkedIn és más közösségi médiák használatából eredő esetleges jogvitákat. A legtöbb tisztázatlan kérdés általában arra irányul, hogy rendelkezhet-e a munkáltató a munkavállalója LinkedIn-profilján található kapcsolatokkal.

Mire jó valójában egy üzleti klub? 

Az üzleti kapcsolatépítés az egyik legősibb marketing eszköz. A mai világban is igénylik az emberek a személyes kontaktust, és azt a bizalmat, első benyomást, amit csak így lehet megszerezni. Amennyiben a vevőink a vállalati szektorból származnak, akkor a célcsoportunkat így érhetjük el a legkönnyebben.

Miért kell egy cégvezetőnek regisztrálnia a LinkedInre? 

A LinkedIn a világ egyik legnagyobb online üzleti, közösségi portálja közel 330 millió felhasználóval. Bár az elmúlt években igazi munkaerő-közvetítő szerepet is betölt az oldal, azonban elsődleges szerepe az üzleti kapcsolatok létrehozásában van.

Visszahívás: ne feledkezzünk meg az elemi szabályokról! 

Amíg korábban vagy elértek valakit telefonon, vagy nem, addig a mobiltelefon megjelenése teljesen felülírta a korábbi egyértelmű helyzetet. Ma már ügyelni kell az üzleti életben a visszahívásoknál alkalmazott megfelelő viselkedésre is: szakértőnk segít tisztábban látni a helyzetet!

Kétéves a Piac & Profit Klub 

Immáron két éve sikeresen, nagy érdeklődéssel övezve működik a Piac & Profit Klub – Az üzleti kapcsolatok klubja, ahol a vállalkozások exkluzív környezetben, barátságos hangulatban ismerhetik meg egymást és az együttműködésükből fakadó előnyöket.

5 alapszabály a sikeres együttműködésekhez 

A partnerség jó - ezt szerencsére egyre több vállalkozó pontosan látja. A sok partner üzleti szempontból hasznos mindaddig, amíg nem esünk túlzásba: nem kell mindenáron és minden piaci szereplővel együttműködni. Koncentráljunk arra is, hogy milyen a kapcsolat a már meglévő társakkal!

Így ne bukjuk el az új megrendelőt 

Az első megrendelés kiszállításánál különösen fontos, hogy minden tökéletesen menjen, hiszen egy jó kapcsolat további és a jelenleginél is nagyobb megrendeléseket hozhat. A kézműves termékeknél még több a rizikó, hogy az első nagyobb szállítmánynál hiba csússzon valamibe. Mutatunk 5 dolgot, amire ügyeljen e megrendelés teljesítésekor.

Kettős előny: kapcsolat is jár a pénz mellé 

A kockázati tőke sok fejlődő cég számára jelent jó lehetőséget - mi is sokat írtunk már erről. Azonban kevesebb szó esik arról a járulékos előnyről, amit a portfólióban lévő többi, hasonló helyzetben lévő, megbízható céggel elérhető instant kapcsolat jelent.

Viccnek márpedig van helye! 

Az üzlet komoly dolog, ezt mindenki tudja, aki próbálta. Viccnek ott helye nincs – gondolhatnánk. No, akkor oszlassuk el ezt a tévhitet!

A jó termék számít, vagy az, hogy kit ismerünk?  

A kapcsolati tőkét a pénzzel és a szakmai tudással szokták szembeállítani. A nagy kérdés: melyik a fontosabb? Az, hogy mennyire jó a termékünk, mennyi pénzt forgatunk a vállalkozásban, vagy az, hogy kiket ismerünk, és mekkora a kapcsolati hálónk?

Aknamező vagy aranybánya is lehet egy konferencia 

Egy-egy konferenciára nem csak az ismereteink bővítéséért látogatunk el, hanem kimondva, kimondatlanul azért, hogy jókat beszélgetve, üzleti szempontból is gyümölcsöző, új ismeretségeket köthessünk. Ugyanakkor - a regisztrációtól, a kávészüneteken át, az előadások alatti viselkedésig, az étkezéses alkalmakig – üzleti etikett tekintetében igazi aknamezőn járunk: Szinte megszámlálhatatlan illemszabályt kell és érdemes is betartanunk. Lássunk ezért most három balfogást, amelyeket érdemes elkerülnünk.

Hat lépés a véleményvezérek szívéhez 

Márkázott termék nélkül ma már nehezen boldogulhatunk a piacon, a sikeres márkaépítéshez azonban fontos, hogy megfelelő kapcsolatot alakítsunk ki azokkal, akiknek a szava számít az ügyfeleinknek. Hat lépés, hogyan alakítsunk ki jó kapcsolatot a véleményvezérekkel!

Így lesz eredményes az üzleti ebéd 

Ha egy új ötlet kapcsán puhatolóznánk vagy egyszerűen csak jó lenne az iroda formálisabb légkörét kicsit lazábbra cserélni, esetleg olyan partnerrel vagy témáról tárgyalnánk, amely nem tartozik a munkatársainkra, egy üzleti ebéd megfelelő keret lehet mindezekhez.

Macskatetem ajándékba?  

A vállalati ajándékok esetében már korántsem csak a szándék a fontos, hanem a megfelelő tárgy kiválasztása is. A Regus felmérése szerint a legbizarrabb ajándékok között mumifikált fej és macskatetem is volt.

A hatékony bemutatkozás 3 pontja 

Új üzleti kapcsolatok kialakítására, új üzleti partnerek megismerésére remek lehetőséget adnak a szakmai konferenciák, kiállítások, vásárok. Sokan mégsem használják ki ezeket a lehetőségeket kapcsolatépítésre, mert félnek attól a pillanattól, amikor eljön a – sok kisvállalkozót próbára tevő – bemutatkozás rész.

Hogyan találjunk új üzleti partnereket? 

A személyes kapcsolatok és a bizalom szerepe ma talán még fontosabb az üzleti életben, mint eddig bármikor. Segítünk, hogyan tehetjük vonzóvá a cégünket és személyünket!

Nem elfecsérelt idő a kapcsolatépítés 

Akármennyire a racionalitás és a folyamatos hajtás korát éljük, a személyes kapcsolatokon alapuló bizalom szerepe ma is megkérdőjelezhetetlen az üzleti életben. A kapcsolatépítés nem felesleges időtöltés, hanem fontos üzleti feladat és döntéssegítő mechanizmus.

Lélekmentő simogatások 

A simogatás azt jelenti, hogy tudatjuk a másikkal, figyelünk rá, és fontosnak tartjuk, hogy ennek valamilyen módon hangot is adjunk. A simogatás ROI-ja magasabb, mint bármely más befektetésé.

Dél-amerikai kapcsolat cégeknek 

A Budapesti Kereskedelmi és Iparkamara – mint a Duna menti Kereskedelmi Kamarák Szövetségének (DCCA) gesztorszervezete – 2012 októberében latin-amerikai üzletember-találkozót szervez Budapesten, melynek célja, hogy Latin-Amerika és a Duna Régió kereskedelmi kamaráit és azok tagvállalatait kapcsolatba hozza egymással.

Hét tipp a közösségi oldalak hasznosítására 

A kapcsolati háló bővítése minden modern üzletember kiemelt célja kellene, hogy legyen, mivel a hasznos kapcsolatokon keresztül nem csak a fontos információk és üzelti lehetőségek, hanem tippek és új megoldások is bőségesen áramlanak. A kapcsolati háló bővítésére ahasznos eszközaz internet, ám a szakemberek nem a Facebook-ot, hanem a LinkedIn-t használják.

A legjobb üzletek a klubokban köthetők 

A Piac&Profit szeptemberben induló üzleti klubja a személyes ismeretségen, barátságon alapuló, bizalomra épülő, hosszú távú üzleti kapcsolatokban érdekelt kis- és középvállalatok vezetőit várja tagságának sorába. A zártkörű klub az évek óta tartó gazdasági visszaesésben új értékek mentén építkezést, összefogást, együttműködést, nagyobb üzleti biztonságot nyújt klubtagjainak.  A klubtagsághoz kapcsolódó „Piac & Profit Ráadással" a tagsági díj teljes összege is megtérülhet.

A nyerő megoldás a válságban 

Az évek óta tartó gazdasági visszaesésben a személyes kapcsolatokon alapuló, bizalomra épülő, hosszú távú üzleti kapcsolatok színtereit keresik leginkább a kis- és középvállalatok vezetői. A Piac & Profit Klub - az Üzleti Kapcsolatok Klubja ezekre az értékekre épít, s garantálja a kölcsönös előnyökön, korrekt üzleti partnerségen, akár hosszú távú üzleti barátságokon alapuló üzleti partneri hálózat jelentős bővülését a klubtagok számára.
Feliratkozás a Piac & Profit Online magazin hírlevelére
Mindig az ember a leggyengébb láncszem a kibervédelemben

Mindig az ember a leggyengébb láncszem a kibervédelemben 

Kétféle ember, és kétféle cég van: akit már meghekkeltek, és akit meg fognak.
Privátbankár
Mfor
Piac és Profit

Professzionális online sales és marketing vezetőt keresünk!

Részletek

Privátbankár
Mfor
Piac és Profit

Munkatársakat keresünk!

Online lapcsaládunk bővítéséhez újságírókat, szerkesztőket keresünk.

Részletek

Pénzszerzés

Külföldi piacra lépne a cége? Itt a lehetőség

Külföldi piacra lépne a cége? Itt a lehetőség  

 A Nemzeti Innovációs Ügynökség április 26-án induló XPAND programja a külföldi piacszerzésben segíti az innovatív magyar vállalkozásokat.

Gazdaság

Lassan 300 ezer forint az átlagos bérleti díj Budapesten

Lassan 300 ezer forint az átlagos bérleti díj Budapesten  

A fővárosban 1,8, országos átlagban pedig 0,8 százalékkal nőttek az átlagos lakbérek márciusban.

Infokom

Hol tartanak a cégek a digitalizációban?

Hol tartanak a cégek a digitalizációban? 

A Digiméter negyedik alkalommal mérte fel a hazai kis- és középvállalkozások digitalizációjának szintjét.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo