Külpiac cikkek


Külföldre terjeszkedő magyar cégeket segítenek

Külföldre terjeszkedő magyar cégeket segítenek  

A CIB Bank anyavállalata, az Intesa Sanpaolo a kkv-k nemzetközi piacokon történő terjeszkedési lehetőségeinek támogatására fókuszál.
Magyar kkv-k külpiacra jutását segíti a kormány

Magyar kkv-k külpiacra jutását segíti a kormány 

2 milliárd forintot adnak rá.
Magyar vízipari cégeknek írtak ki pályázatot

Magyar vízipari cégeknek írtak ki pályázatot 

Megjelent a hazai vízipar külpiaci tevékenységét előmozdító pályázati program idei felhívása.
Cégek, figyelem! Mától lehet pályázni a kkv-kat segítő pályázatokra

Cégek, figyelem! Mától lehet pályázni a kkv-kat segítő pályázatokra 

Csütörtöktől adhatják be a támogatási kérelmeket a mikro-, kis- és középvállalkozások versenyképességének javítását, illetve a külpiacra lépésüket segítő kiemelt pályázati felhívásokra.
Fontos pályázat jelent meg a magyar kkv-k számára

Fontos pályázat jelent meg a magyar kkv-k számára 

Egymilliárd forintos keretösszeggel megjelent a Professzionális felkészítés a tudatos külpiacra lépéshez kis- és középvállalkozások (kkv) számára elnevezésű kiemelt pályázati felhívás - jelentette be a Pénzügyminisztérium (PM) európai uniós források felhasználásáért felelős államtitkára az MTI-nek nyilatkozva.
Így fogják zabálni a külföldi vevők

Így fogják zabálni a külföldi vevők 

A magyar piac mérete miatt a sikeres vállalkozások számára egyértelmű, hogy előbb-utóbb át kell lépni a határokat. Az internet korában ez könnyebb, mint valaha. De van néhány marketinges alapvetés, amit kár lenne figyelmen kívül hagyni.
Piacot lát Szijjártó a világ legpazarlóbb államában

Piacot lát Szijjártó a világ legpazarlóbb államában 

Nukleáris, élelmiszeripari és légiforgalmi megállapodásokat kötött Magyarország, illetve magyar cégek az Egyesült Arab Emírségekben - közölte Szijjártó Péter külgazdasági és külügyminiszter telefonon az MTI-vel, miután befejezte kétnapos tárgyalásait Dubajban és Abu-Dzabiban.
Nagy Britannia felé kacsintgat? Segítünk elindulni!

Nagy Britannia felé kacsintgat? Segítünk elindulni! 

Hatalmas lehetőségeket tartogat a hazai vállalkozások számára a brit piac. A gyors és egyszerű brit cégalapítás és kedvező adózási környezet mellett azzal is nyerhetünk, ha itthon keresünk kapcsolatot brit cégekkel. A Piac & Profit konferenciáján minderről lesz szó.
Irodát nyit Budapesten a Kárpátia Magyar – Román Kereskedelmi és Iparkamara

Irodát nyit Budapesten a Kárpátia Magyar – Román Kereskedelmi és Iparkamara  

Napra kész, közvetlen tájékozódási lehetőséget jelent a hazai kis- és középvállalkozásoknak a Kárpátia Magyar – Román Kereskedelmi és Iparkamara a BKIK kezdeményezésére született döntése, mely szerint március végéig a román főváros mellett Budapesten is irodát nyitnak.
Üzleti siker a közelben? Segítünk!

Üzleti siker a közelben? Segítünk!  

A tartós növekedéshez a külpiaci terjeszkedés a legbiztosabb út, mégis csak kevés hazai kkv próbálja ki magát külföldön. Közeli, de biztos célpontot keres? A Piac & Profit ezúttal az osztrák, svájci és horvátországi lehetőségeket mutatja be szakértői segítséggel!

Üzleti lehetőség „háborús optimalizációval” 

Az Africa–Europe Challenge (AEC) projekt az afrikai vitorlásversenyek és a térségben meglévő üzleti lehetőségek összekapcsolása. A programban tíz afrikai és mintegy tíz-tizenkét európai ország vesz részt, a megálmodója és megvalósítója azonban egy magyar csapat.

Üzleteljen a Nyugat-Balkánon és Ukrajnában! 

A Nyugat-Balkánon és Ukrajnában még bőven van tere a magyar kkv-knak a terjeszkedésre. A Piac&Profit konferenciáján a sikeres piacra lépéshez szükséges információkkal, hasznos tanácsokkal szolgálunk!

Nehezen indulnak új utakra a kkv-k 

Bár a magyar gazdaság fő hajtóerejét évek óta a külkereskedelem jelenti, a kkv-k egyelőre ebben alig-alig vesznek részt. Egy friss kutatás szerint alig 23 százalékuk végez export-import tevékenységet.

Szlovákia üzleti szemmel 

Komoly perspektívája van a magyar vállalkozásoknak a szlovák piacon, ezt a gazdasági adatok is alátámasztják. Emellett a két ország javuló viszonya is arra ösztönözheti a magyar kkv-kat, hogy a hazai piacon kívül Szlovákiában is próbálkozzanak. Érdemes tájékozódni a lehetőségekről!

Felkészülten érdemes csak nekiindulni Németországnak 

Az Unió legnagyobb gazdasága a magyar cégek számára is tartogat lehetőségeket – derült ki a Piac&Profit és a BKIK által szervezett Német-Magyar Üzleti Fórumon. Bár nem könnyű kis magyar cégként megvetni a lábunkat Németországban, a felkészült partnert, valamint a minőséget és a megbízhatóságot értékelik.

Hogyan legyünk sikeresek külföldi szakkiállításon? 

Aki külföldi piacot épít, annak megkerülhetetlen, hogy kiállításokon vegyen részt. De nem elég csupán kiutazni. Bödőcs Róbert, a HITA üzletfejlesztési főosztályának vezetője szerint a kiállítási részvétel olyan, mint a hegymászás.

Már Horvátországban segíti a vállalkozásokat a Kárpát Régió Üzleti Hálózat 

Megnyílt Eszéken a Kárpát Régió Üzleti Hálózat tizedik, egyben első horvátországi irodája. Az eszéki képviselet jelentősége különösen felértékelődik Horvátország júliusi Európai Uniós csatlakozásával, amely fontos szerepet tölt be a két ország közötti gazdasági kapcsolatok erősítésében.

7 tanács, hogy sikeres legyen vállalkozása a külpiacokon 

A nemzetközi piacokra nyitott kkv-k sikeresebbek, mint a kizárólag helyi üzleteket kötő társaik - ezt támasztja alá minden kutatás, mutató és statisztika. Nem véletlen, hogy a 2-5 éve alapított kkv-k 82 százaléka jelen van a nemzetközi piacokon, és nyitott a globális innovációkra, állapítja meg egy nemzetközi kutatáson alapuló tanulmány. De átlépni termékünkkel vagy szolgáltatásunkkal az országhatárt nem olyan egyszerű.

Öt magyar tervező a divat fővárosában 

A Nemzeti Külgazdasági Hivatal (HITA) támogatásával öt magyar divattervező kapott lehetőséget a párizsi szakmai zsűritől, hogy a január 19-22. között Párizsban megrendezett Who’s Next szakkiállítás MR. Brown szekcióján belül mutatkozhasson be 2013-2014-es őszi/téli kollekciójával.

Itt a nagy lehetőség, de sok a buktató 

Ha csak az itthoni piacok szűkülése kényszeríti ki a külpiaci terjeszkedést, veszélyes vizekre tévedhet a kisvállalkozás. A sikerhez egyéni ambíciók kellenek. Íme a sikeres külpiacra lépés 6 pontja.

Itt lehet külföldi partnert keresni 

Amennyiben egy hazai kkv nemzetközi üzleti partnert keres, hasznos lehet számára az Európai Bizottság Vállalkozási és Ipari Főigazgatóságának vállalkozásfejlesztési hálózata - az Enterprise Europe Network - átal létrehozott adatbázis.

A magyar cégeknek csak az export jelenthet kiutat 

A külpiacra lépés elsősorban a magyar piacon már sikeresen működő, versenyképes termékkel rendelkező vállalkozások számára jelentheti a további növekedés, nagyobb stabilitás lehetőségét az első hazai exporttársulás, az Export Kooperáció tapasztalatai alapján. A környező országok, valamint az EU piacai számos magyar KKV-nek biztosíthatnak kitörési pontot a stagnáló piaci körülmények közül.

Kiemelt piacként kellene kezelni Kínát 

A kínai piacot kiemelt területként kell kezelni, a magyar vállalatok piacra jutását pedig segítené, ha több magyar szakdiplomata dolgozna Kínában - mondta Nádasi Tamás, a Magyar Kereskedelmi és Iparkamara magyar-kínai tagozatának elnöke, annak kapcsán, hogy csütörtökön konferenciát rendeznek a sikeres piacra lépés Kínában témában a 3. Kínai Márkák Kiállítás rendezvény keretében, Budapesten.

Az első magyar a Közel-Keleten 

Megalakult az Insomnia Middle East. Az ügynökség dolgozik már egy ideje a közel-keleti piacra, most pedig irodát is nyitott ott. Egy kommunikációs szakembert dedikáltak Bahreinbe, aki helyi erők segítségével koordinálja a jelenleg három Ügyféllel működő vállalkozás munkáit.
Feliratkozás a Piac & Profit Online magazin hírlevelére
Mindig az ember a leggyengébb láncszem a kibervédelemben

Mindig az ember a leggyengébb láncszem a kibervédelemben 

Kétféle ember, és kétféle cég van: akit már meghekkeltek, és akit meg fognak.
Privátbankár
Mfor
Piac és Profit

Professzionális online sales és marketing vezetőt keresünk!

Részletek

Privátbankár
Mfor
Piac és Profit

Munkatársakat keresünk!

Online lapcsaládunk bővítéséhez újságírókat, szerkesztőket keresünk.

Részletek

Pénzszerzés

Külföldi piacra lépne a cége? Itt a lehetőség

Külföldi piacra lépne a cége? Itt a lehetőség  

 A Nemzeti Innovációs Ügynökség április 26-án induló XPAND programja a külföldi piacszerzésben segíti az innovatív magyar vállalkozásokat.

Gazdaság

Lassan 300 ezer forint az átlagos bérleti díj Budapesten

Lassan 300 ezer forint az átlagos bérleti díj Budapesten  

A fővárosban 1,8, országos átlagban pedig 0,8 százalékkal nőttek az átlagos lakbérek márciusban.

Infokom

Hol tartanak a cégek a digitalizációban?

Hol tartanak a cégek a digitalizációban? 

A Digiméter negyedik alkalommal mérte fel a hazai kis- és középvállalkozások digitalizációjának szintjét.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo