Piackutatás cikkek


A rossz vezetői döntések okozzák a legtöbb krízist

A rossz vezetői döntések okozzák a legtöbb krízist 

A Magyar Public Relations Szövetség piacvezető szakembereinek közreműködésével készült kutatásban olyan eseteket gyűjtöttek össze és elemeztek a „Krízistérkép 2018” című kiadvány szerkesztői, amelyek a tavalyi évben károsan érintettek egy-egy piaci márkát, szervezetet, vagy akár hazai celebritást. 
A chatbot a leghatékonyabb eszköz

A chatbot a leghatékonyabb eszköz 

2018-ra úgy fogunk emlékezni, mint az áttörés évére, amikor a chatbotok végre betörtek a chatelőplatformokra. Nemcsak a nagyvállalatoknak éri meg használni őket, hanem a kkv-knak is. Erről is hallhattunk előadásokat a Piac & Profit Social Media 2018 konferenciáján.
Online vagy offline hirdessünk?

Online vagy offline hirdessünk? 

Adódik a kérdés, vajon online vagy offline marketing eszközöket használjunk? Vajon milyen jellegű célcsoportok mentén kell ezen döntést meghozni? Vajon mi szolgálja a hatékonyságot? A Marketing Döntések blog erre kérdésekre kereste a választ.
Mást vásárol az Y-generáció: iparágak dőlhetnek be

Mást vásárol az Y-generáció: iparágak dőlhetnek be 

Elemzők szerint számos iparág napjai vannak megszámlálva, mert az Y-generációnak teljesen mások az igényei, a kedvenc márkái és a fogyasztói szokásai, mint szüleiknek, a baby boomer generációnak.
Piackutatás? Lehet ingyen is!

Piackutatás? Lehet ingyen is! 

Ahhoz, hogy ne vaktában lövöldözzük el a marketingre szánt pénzeket nagyon fontos minél több és pontosabb adattal rendelkeznünk. A kkv-k hajlamosak azt hinni, hogy a piackutatás csak a nagyon játszótere, ahol súlyos pénzeket kell költeni az adatokra. Pedig néhány alapvető és nagyon hasznos dolgot teljesen ingyen is kikutathatunk.
Csak akkor újítsunk terméket, ha meg is veszik

Csak akkor újítsunk terméket, ha meg is veszik 

Egy hosszútávon sikeres és fejlődőképes vállalkozás érdekében új termékeket, szolgáltatásokat kell fejleszteni, hogy vásárlók igényeit folyamatosan ki tudjuk elégíteni. Ahhoz azonban, hogy a megújulás ne döntse romba a céget, muszáj tesztelni, kutatni a piac igényeit - és ez arra is szolgálhat, hogy már jó előre érdeklődést keltsünk a termék iránt. Erre több módszer is létezik, ezekből nyújtunk most egy kis áttekintést.
Így nem lesz terméketlen az uborkaszezon

Így nem lesz terméketlen az uborkaszezon 

Sok iparágban a nyár uborkaszezonnak számít, amikor végre van idő olyan dolgokra is, amelyek a hétköznapok rohanásában elsikkadnak. Van néhány remek tippünk, hogy mivel töltheti el Ön és a vállalkozása ezt az időszakot hasznosan.
Még a piackutatással is vigyázni kell?

Még a piackutatással is vigyázni kell? 

A Gazdasági Versenyhivatal egyik döntése nyomán újra kell értékelni a céges piackutatások tartalmát és gyakorlatát, annak eldöntésére, hogy azok nem versenykorlátozó hatásúak-e.
Miért nem tudjuk eladni a legjobb terméket?

Miért nem tudjuk eladni a legjobb terméket?  

Egy új termék bevezetése minden vállalkozás számára nagy kihívás. Rengeteg idő, pénz és energia, ami jó eséllyel pocsékba megy, ha figyelmen kívül hagyjuk a legfontosabb szabályt. A Piac&Profit szakértője segít!
Öt tipp, hogy ne maradjon nyakán az áru!

Öt tipp, hogy ne maradjon nyakán az áru! 

Keresletet támasztani a terméke számára sokkal több feladatot jelent, mint simán piacra dobni azt. Felmérni a terepet, kitalálni, mire van szüksége az ügyfeleknek, legyőzni a konkurenciát és folyamatosan bizonyítani a termék jogosultságát a piacon egyenként is nagy kihívást jelentő feladatok.

6 ok, amiért minden kisvállalkozásnak kell egy blog 

A legtöbb magyar kisvállalkozás csak minimálisan van jelen az online világban, pedig az számos olcsó megjelenési lehetőséget kínál. Az online marketing eszközök közül is az egyik leghatékonyabb - és legolcsóbb - a céges blog, hat okot is adunk, hogy miért kötelező minden kisvállalkozásnak vezetni egyet.

Ezért bukott be Kínában a túrórudi 

Hiába a legjobbnak tűnő üzleti ötlet is, ha valójában nincs senki, aki fizetne érte. Vállon veregetésből senki nem tud megélni. Az induló vállalkozások esetén a bukások egyik fő oka a Piac&Profit szakérője szerint, hogy anélkül terveznek eladni valamit, hogy tudnák, annak van piaca.

Költsek marketingre vagy ne? 

Régóta közszájon forog Ogilvy mondása, hogy a marketingre költött pénz fele csak kidobott pénz, ám azt nehéz eldönteni, hogy melyik fele volt hasznos és melyik nem. A mai gazdasági környezetben a cégek minden lehetséges módon csökkentik a költségeiket és ennek igen gyakran áldozatául esik a marketing büdzsé is. A nagy kérdés, hogy ezzel valóban felesleges kiadást spórol-e meg a cég vagy pont az ellenkező hatást éri el vele, tovább csökkentve a túlélési potenciálját?

Nagy kampányhoz Nagy Adat 

A szakértők szerint a folyamatosan változó fogyasztói preferenciák követéséhez elengedhetetlen a modern adatelemző megoldások használata. A cégvezetők többsége a közösségi oldalakon elérhető adatokat is elemzi.
Feliratkozás a Piac & Profit Online magazin hírlevelére
Mindig az ember a leggyengébb láncszem a kibervédelemben

Mindig az ember a leggyengébb láncszem a kibervédelemben 

Kétféle ember, és kétféle cég van: akit már meghekkeltek, és akit meg fognak.
Privátbankár
Mfor
Piac és Profit

Professzionális online sales és marketing vezetőt keresünk!

Részletek

Privátbankár
Mfor
Piac és Profit

Munkatársakat keresünk!

Online lapcsaládunk bővítéséhez újságírókat, szerkesztőket keresünk.

Részletek

Pénzszerzés

Külföldi piacra lépne a cége? Itt a lehetőség

Külföldi piacra lépne a cége? Itt a lehetőség  

 A Nemzeti Innovációs Ügynökség április 26-án induló XPAND programja a külföldi piacszerzésben segíti az innovatív magyar vállalkozásokat.

Gazdaság

Lassan 300 ezer forint az átlagos bérleti díj Budapesten

Lassan 300 ezer forint az átlagos bérleti díj Budapesten  

A fővárosban 1,8, országos átlagban pedig 0,8 százalékkal nőttek az átlagos lakbérek márciusban.

Infokom

Hol tartanak a cégek a digitalizációban?

Hol tartanak a cégek a digitalizációban? 

A Digiméter negyedik alkalommal mérte fel a hazai kis- és középvállalkozások digitalizációjának szintjét.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo