Siker cikkek


Mi a siker kulcsa az építőipari cégek számára?

Mi a siker kulcsa az építőipari cégek számára? 

Azok az építőipari cégek kerülhetnek ki megerősödve az ágazatot sújtó recesszióból, amelyek határozott és gyors lépéseket tesznek.
Meglepő, hogy mi játszik fontos szerepet a női vezetők sikerében

Meglepő, hogy mi játszik fontos szerepet a női vezetők sikerében 

Magyarországon tízből kilenc (89 százalék) női vezető szerint a sportolás hozzájárul ahhoz, hogy sikeres vezetővé váljon – mutat rá a Testnevelési Egyetem, az Egyenlítő Alapítvány és az EY 232 magyar döntéshozó hölgy körében készült hazai kutatása.
Így lehetünk sikeresek a koronavírus után a munkaerőpiacon

Így lehetünk sikeresek a koronavírus után a munkaerőpiacon 

Alkalmazkodóképesség, nyitottság az új ismeretek és kiemelten a technológia világa iránt – a Hewlett Packard Enterprise (HPE) szerint ezek azok a főbb jellemzők, amelyek ezután a sikert jelenthetik a hazai munkaerő piacon.
Már a cégek fele sem éli meg a 10 éves kort

Már a cégek fele sem éli meg a 10 éves kort 

Hiába a sok új cég és a magas cégalapítási kedv, úgy tűnik, a cégek hosszú távú életképessége továbbra is problémás. A fiatal cégeknek úgy tűnik, egyre nehezebb a terep – mondja az Opten szakértője.
Mi a közös a sikeres vállalkozásokban?

Mi a közös a sikeres vállalkozásokban? 

A sikeres vállalkozások általában azok, ahol a munkatársak jól érzik magukat, el vannak ismerve, és jó a fizetésük is. A vezetőnek van szabadideje, rengeteg a profitja és az egész cége stabil. Ez így kemény melónak tűnik, de sok vállalkozónak sikerült már elérnie.
A technológia nem elég, más is kell az üzleti sikerhez

A technológia nem elég, más is kell az üzleti sikerhez 

Kétharmaddal nagyobb üzleti hatékonyság érhető el, ha az új technológiák bevezetéséhez céges kultúra és hosszútávú digitális jövőkép is társul. A kutatási eredmények szerint szoros összefüggés van az üzleti hatékonyság és a vállalat általános átalakulása között.
Megéri a kiberbiztonságba fektetni

Megéri a kiberbiztonságba fektetni 

Azok a vállalatok, amelyek a kiberbiztonságot beépítik üzleti stratégiájukba, jobban teljesítenek a versenytársaiknál. A globális felmérés válaszadóinak legfelső 25 százaléka nemcsak a kiberbiztonságban jár élen, hanem ezáltal értékteremtésben és üzletileg is eredményesebbek.
A régi módszer hatástalan, ha az új generációt keresed

A régi módszer hatástalan, ha az új generációt keresed 

A munkáltatók versenyeznek az informatikusokért, a hagyományos hirdetésekkel azonban egyre kevésbé érik el a pályakezdőket. Nehéz helyzetben vannak a fiatalok is, akik a valós munkahelyi elvárásokkal gyakran csak az első munkanapokon találkoznak.
Ha ezekre figyel, könnyen a TOP 100-ban találja magát

Ha ezekre figyel, könnyen a TOP 100-ban találja magát 

Folyamatos növekedés, magas bérek, sok európai uniós pályázati támogatás – ez jellemzi a KKV TOP 100 listán szereplő cégeket – derül ki az OPTEN Kft. elemzéséből. 
Ne hallgass a károgókra, 40 fölött is válthatsz

Ne hallgass a károgókra, 40 fölött is válthatsz 

Egy kutatás szerint a mai pályakezdőknek átlagosan 14 munkahelyük lesz életük során. Ráadásul, sokszor nem csak munkahelyet, hanem pályát is kell módosítani ahhoz, hogy piacképes tudással rendelkezzünk.

Palya Bea vállalkozása lett a legizgalmasabb sikertörténet 

Nagyon fontos, hogy a gazdaság számára komoly potenciált képviselő nők minél többen kezdjenek el vállalkozni, illetve minél többen döntsenek vállalkozásuk fenntartása, továbbvitele mellett.

A stabil jövő hozhatja a szakmai sikert 

A stabil háttér, a biztos jövőkép jelentené a legfőbb garanciát a szakmai sikerekre a magyar munkavállalók jelentős részének. A Pulzus felmérés arra is választ keresett, a válaszadók mit gondolnak, vajon mennyire tudnak munkájukkal hatással lenni másokra.

Mindig van kifogás a bliccelésre 

A hazai munkavállalókban megvan a szándék, hogy tanuljanak, azonban a megkérdezetteknek csak 20%-a vett részt továbbképzésen az elmúlt évben – derül ki felnőttképzésben élenjáró Training360 kutatásából. A munkavállalói szándék azonban nem elegendő.

Ennyi tényleg elég a sikerhez? 

Hogyan tanuljunk meg valami újat? Szenteljünk rá egy hónapon át napi 45 percet – és sikeresek lehetünk.

Belebukott a mohóságba a zseniális cégmentő 

Carlos Ghosn a Renault és a Nissan, majd a Mitsubishi páratlan, sikeres együttműködésének megszervezője volt. A világhírű menedzser azonban anyagiakban túl mohónak bizonyult, így most tokiói börtönben várja perét – miközben a franciák ártatlannak vélik.

Sikeresebbek a gyerekek, ha nem hajtják szét őket 

Az amerikai Seattle városában kerek egy órával később kezdődik az iskola. A változtatás bevált: pihentebbek, így sikeresebbek a gyerekek.

Néhány év és itt az alfa-generáció 

Milyen szakképzést igényel a 21. század átalakuló technológiai és üzleti környezete? Milyen értékrenddel és szokásokkal érkezik a munkaerőpiacra a 2005 után született alfa-generáció, melynek tagjai már nem is ismerik, milyen az, amikor az életvitelünk még teljesen offline és analóg volt online és digitális helyett? Erről is beszéltek az előadók a Piac & Profit Okos cég című konferenciáján.

A cégvezető magánya: kell a coach 

Nehéz a cégvezető sorsa, hiszen kifelé az erőt, a magabiztosságot, a sikert, a határozottságot kell sugároznia, kételyeit, problémáit pedig sokszor nincs kivel megosztania. De van erre is megoldás, derült ki a Piac & Profit Szervezetfejlesztés 2018 konferenciáján.

A chatbot tudja, mikor van szükség emberi beavatkozásra 

Az interneten vásárlók 64 százaléka hagyja el azonnal az általa böngészett webshopot, ha elakad és rövid időn belül nem kap segítséget – így vevőik több mint felét veszíthetik el azok a kereskedelmi vállalatok, akik nem fektetnek kellő hangsúlyt a megfelelő ügyfélélmény biztosítására – hangzott el egy szakmai konferencián.

A tengerentúlon is sikeres a magyar módszer 

Az USA, Románia, Spanyolország, Németország és Mexikó friss csatlakozásával már 11 országban tanítják azzal az élményalapú módszerrel programozni a gyerekeket, amelyet a magyar programozóiskolában, a Logiscoolban fejlesztettek ki. A módszer lényege, hogy a tananyag pontosan igazodik a tanulók életkorához, tudásszintjéhez és érdeklődési köréhez. 

Miért fontos a fókusz az online vállalkozásban? 

Rengetegszer előfordul, hogy egy új online vállalkozás vezetője irányt veszít, mert egyidőben túl sokfelé próbál mozdulni. Az összpontosításnak, összetartásnak és összehangoltságnak (amit most összefoglalóan és az egyszerűség kedvéért nevezzünk fókusznak) hiánya az üzlet mozdíthatatlanságához, végső soron kudarcához vezet.

Az élet 35 felett kezdődik: az üzletben mindenképpen 

Bill Gates. Steve Jobs. Mark Zuckerberg. Vállalkozók példaképei. Mindannyian arról híresek, hogy fiatalon kezdték felépíteni cégbirodalmukat. Ugyanakkor egy amerikai felmérés azt mutatja, minél idősebb egy cégvezető, annál nagyobb az esélye, hogy a vállalkozása sikeres. Mi lehet ennek az oka?

Egy dollármilliárdos tanácsai a sikerhez 

Száz céget irányít egy amerikai dollármilliárdos üzletember 19 alapelvvel, melyeket képregényszerűen illuszrált, százötven oldalas könyvben kap meg minden egyes alkalmazottja. Útmutatásából válogattuk ki a legfontosabb tanácsokat.

Arcunk elárulja, gazdagok vagyunk-e 

Tapasztalataink formálják arcunkat. Már a kamaszkor végére olyan változások mennek végbe az ember "arcberendezésében", amik az átélt élményei számlájára írhatók. Ez a benyomás fontos szerepet játszik az állásinterjúnál: a gazdagabbnak vélt embert veszik fel inkább a HR-esek.

Ha ezt a 9 pontot betartja, vonzani fogja a befektetőket 

Egy stabilan működő vállalkozás alapfeltétele, hogy az alapítók már a korai fázisokban is körültekintően, a piaci viszonyokat alaposan feltérképezve járjanak el. Számtalan tiszavirág életű céget láthattunk már, amelyek noha rendelkeztek egy jó ötlettel, a precíz kivitelezés hiányában mégsem tudták üzleti keretek közé emelni azt. Ennek a problémának a kiküszöböléséhez nyújt segítséget a startupok számára az Investment Readiness Level (IRL) modell, amely 9 mérföldkövet határoz meg.

Egyedi ötletekkel lehet lenyomni az óriásokat 

A nemzetközi kereskedelemben rohamosan nő az online értékesítések aránya. Globális szinten az online vásárlók 70%-a vásárolt külföldi webshopokból 2017-ben, míg ugyanez az arány egy évvel korábban csupán 6% volt. A külföldi piacra lépés tehát óriási lehetőséget jelent a hazai vállalatok számára, de sok lehet a buktató is. 

A tőkebevonás olyan, mint egy házasság – csak hosszú távon van értelme 

A tőkebevonás olyan, mint egy házasság. Csak olyan befektetővel érdemes dealt csinálni, akivel hosszú évekig együtt is tudsz működni. Ezt vallják a Starschema tulajdonosai, akik kitartó munka után a Big Data szegmens régiós piacvezetői lettek.

Nem az IQ a siker egyetlen mértéke 

Nem az a fő gond, hogyan neveljék a kiemelkedően tehetséges gyermekeket, hanem az, hogy megtalálják őket. A született tehetség mellett a siker fontos tényezője lehet a fiatal elszántsága, kitartása is.

Az ötlet az utcán gurul 

Négy müncheni fiatalember tavaly startupot alapított, amely használt autóabroncsokat és felniket segít értékesíteni. Egy év után sok ezer ügyfelük van, pénzügyi beruházó egymillió euróval szállt be a sokat ígérő projektbe.

Nyerésben a kisvállalkozások a közbeszerzéseken 

Az elmúlt évben rekordot döntött a magyar kis- és középvállalkozások által elnyert közbeszerzések összértéke, mely a 2016-os mintegy 826 milliárdról, 2017-ben közel 1460 milliárd forintra emelkedett. Darabszámot tekintve pedig az összes eljárás 82%-át nyerte el hazai kis- és középvállalkozás. A tendencia a várakozások szerint 2018-ban is folytatódni fog.

9 szokás, amitől meggazdagodhatsz 

Thomas Corley több száz milliomost interjúvolt meg Amerikában Gazdag szokások című könyve számára. Kilenc olyan közös szokást talált náluk, amelyek megágyaztak a sikernek. Az ugyanis nem hullik senkinek az ölébe váratlanul.

Öt tanács fiatalkori önmagunknak 

Utólag mindig okosak vagyunk. Bölcsebb, érettebb, tapasztaltabb önmagunk tanácsa jó pár kerülőutat, tévutat és hibát megspórolna nekünk, ha a jövőnkből el tudná juttatni emberi és szakmai jó tanácsát. Milyen tanácsot adnának 24 éves önmaguknak amerikai üzletemberek? Íme a világi érvényesülés és a belső kiteljesedés alapelvei.

Csinosnak kell lenniük az üzletasszonyoknak 

Kimondták a tabut: a nőket még mindig elsősorban a külső alapján ítéli meg a férfisoviniszta üzleti világ. Illetve az ész alapján is, de az intelligencia önmagában nem elég. Az aduász a külső. Egy üzletasszonynak szépséggel is kell rendelkeznie, különben nem viszi semmire, véli Barbara Corcoran ingatlanmogul.

Kapcsolatépítés egyszerűen és elegánsan 

Ősszel pezseg az üzleti élet. Konferenciák, üzleti reggelik és üzleti kézfogók, társasági események mind-mind remek lehetőséget adnak arra, hogy új ismeretségeket kössünk, új üzleti partnerekre tegyünk szert, és így friss lendületet kapjon a vállalkozásunk.

Hová akarsz eljutni? Így lépj feljebb 

Ha úgy érzed egy üzleti találkozón, hogy te vagy a legsikeresebb ember a teremben, akkor rossz helyen jársz... A téma szakértőjének alábbi tanácsait érdemes megfontolni.

Arnold Schwarzenegger útmutatója a sikerhez 

Jól ismerjük Arnold Schwarzenegger történetét, hogy miként vált az osztrák testépítőből amerikai filmsztár, miközben Kalifornia állam kormányzójaként is sikereket ért el. Munka iránti szenvedélye, kitartása segítette őt eljutni oda, ahol most tart. A BNI Magyarország összeszedett 5+1 inspiráló gondolatot a bajnoktól, aki nemrég töltötte be 70. születésnapját.

Nem csak pénz, de szakmai tudás és stressztűrés is kell a cégvezetéshez 

Hiába áll rendelkezésre elegendő pénz, ha nincs mögötte szakmai tudás és stressztűrő, valamint kapcsolatépítési képesség – derül ki a K&H: üzletet ide! program felméréséből, amely arra kereste a választ, hogy milyen képességek, képzettségek szükségesek egy sikeres vállalkozás működtetéséhez.

Az önfejűség kudarcot szül 

Mark Zuckerberg életútja, a Prezi története vagy pusztán a kihívások motiváló ereje – erős családi háttérrel vegyülve – sok fiatalt ösztönöz arra, hogy saját céget alapítson. Sokuk sorsa mégis a gyors bukás.

Erre számítson, ha céget alapít 

A statisztikák alapján nem túl magasak az új alapítású cégek túlélési képességei, az 5 éves kort a cégek 73 százaléka, míg a 10 éves kort már csak 51 százalékuk éli meg. Az adatok szerint az új alapítású cégek várható élettartama évről évre egyre kisebb.

Ebből jöhet rá, ki a legérdekesebb személy egy szakmai rendezvényen 

Minden fogadáson, partin, vagy konferenciaszünetben való networking során vannak alakok, akik között nagy a nyüzsgés. Több jel is utal rá, hogy ki körül forró a levegő.

Erős vállalkozáshoz elégedett dolgozók kellenek 

Manapság az egymásra való odafigyelés fontossága felértékelődött, ezért az üzleti szféra vezetőinek is másképp kell gondolkodniuk a vállalati növekedés elősegítése érdekében. Egy vállalkozás akkor lesz erős, ha az ott dolgozók is elégedettek – mindez alapjaiban határozza meg egy cég sikeres működését, versenyképességét. Egységben az erő! Íme, néhány inspiráló tipp Glenn Llopistól, az Entrepreneuer.com szerzőjétől:

Karrier-receptek: minden sikeres üzletembernek más a titka 

Ismerjük a neveiket. Branson, Zuckerberg, Huffington, Buffett, Jobs, Rowling. Márkanevek, húzónevek. Céges sikersztorijaik révén. Hogyan lettek sikeresek? Milyen módszereket alkalmaztak a vagyon és hírnév felé vezető úton, hogy elérjék a kitűzött céljaikat? Mindenki másra esküszik.

A strandról a világhírnév felé 

A nyári időszakban nem csak a hűsölni vágyók, de a microstock iparág is kiköltözik a tengerpartra. A legjellemzőbb képek ebben az időszakban a nyári pihenésről, a természetről és a napfényes tengerpartról készülnek. Minden egyes nyári hangulatot visszaidéző microstock fotó létrejötte lehetőséget kínál a nyári életstílushoz illeszkedő márkák és termékek számára, hogy a világ bármelyik pontján megismerhessék őket a felhasználók.

A siker titka: egy amerikai Kínában 

Az amerikai kávékonszern, a Starbucks immár hasít Kínában. Eddig 600 üzlete van Sanghajban – csaknem kétszer annyi, mint New Yorkban. Példátlan sikereit kemény kudarcok után érte el. Meg kellett tanulnia, hogyan lehet sikeres külföldi vállalat a világ legnépesebb országában.

Így gondolkodnak a gazdagok: 12 kulcs a sikerhez 

Aki saját jogán ért el jelentős sikereket a hivatásában, az nem ajándékba kapta, annak nem egyik napról a másikra hullott az ölébe. Kemény munka és kitartás kell hozzá, nem mellesleg pedig egyfajta gondolkodásmód.

Így lehet hatékony a munkanapja 

Minden vállalkozónak és cégvezetőnek megvannak a maga sajátos kis szokásai, amelyekkel nemcsak hatékonyabbá teszi munkanapját, de hosszabb távon is meg tudja őrzi motiváltságát. Mutatjuk a legjobb tippeket!

A sikeres üzletember olyan, mint az élsportoló 

Az íróasztalnál ülve vagy egy gyümölcsöző tárgyaláson keveseknek jut eszébe, hogy sikeres üzletemberként nem sokban különbözik az élsportolóktól. Pedig ahhoz, hogy valaki komoly sikereket érjen el az üzleti világban, jól teszi, ha a profi sporthoz nyúl inspirációért. Kenyeres András, a férfi vízilabda válogatott coach-a szerint az üzleti világ nem is olyan sokban különbözik a medence világától.

Ez a belső akadálya, hogy sikeressé váljunk 

Mindenkinek voltak tévedései és mulasztásai a szakmai pályafutása során. Sőt nagy vereségei is, embert próbáló kihívások, amikbe belesült. Fontos, hogy ezek ne bátorítsanak el, ne adjuk fel a további küzdelmet. Hogyan kovácsoljunk a malőrjeinkből tőkét, ami segíthet az új üzleti és anyagi magaslatok elérésében?
Feliratkozás a Piac & Profit Online magazin hírlevelére
Mindig az ember a leggyengébb láncszem a kibervédelemben

Mindig az ember a leggyengébb láncszem a kibervédelemben 

Kétféle ember, és kétféle cég van: akit már meghekkeltek, és akit meg fognak.
Privátbankár
Mfor
Piac és Profit

Professzionális online sales és marketing vezetőt keresünk!

Részletek

Privátbankár
Mfor
Piac és Profit

Munkatársakat keresünk!

Online lapcsaládunk bővítéséhez újságírókat, szerkesztőket keresünk.

Részletek

Pénzszerzés

Külföldi piacra lépne a cége? Itt a lehetőség

Külföldi piacra lépne a cége? Itt a lehetőség  

 A Nemzeti Innovációs Ügynökség április 26-án induló XPAND programja a külföldi piacszerzésben segíti az innovatív magyar vállalkozásokat.

Gazdaság

Meglepő, de a hazai Európa egyik legpezsgőbb lakáspiaca

Meglepő, de a hazai Európa egyik legpezsgőbb lakáspiaca 

2023-ban 107 ezer lakás cserélt gazdát Magyarországon. Ez 26,1 százalékos visszaesést jelent az előző évi eredményhez képest.

Infokom

Hol tartanak a cégek a digitalizációban?

Hol tartanak a cégek a digitalizációban? 

A Digiméter negyedik alkalommal mérte fel a hazai kis- és középvállalkozások digitalizációjának szintjét.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo