Ssc cikkek


Bizonytalan munkaerőpiaci helyzettől tartnak a cégvezetők

Bizonytalan munkaerőpiaci helyzettől tartnak a cégvezetők 

A hazai szolgáltató központok (SSC) a tranzakciós, ismétlődő tevékenységek elvégzésétől egyre inkább elmozdulnak a globális üzleti szolgáltatói lét felé, derül ki a PwC kutatásából. A válaszadók mintegy negyedénél nem okozott jelentős, stratégiai változást a vírushelyzet, 8 százalék pedig még feladatkör-bővítést is tervez. A fő kihívásokat a magyarországi SSC-k vezetői leginkább a munkaerő kapcsán látják, ugyanis a megkérdezettek fele tart a bizonytalan munkaerőpiaci helyzettől.
Te is szeretnél itt dolgozni, csak még nem tudod

Te is szeretnél itt dolgozni, csak még nem tudod 

A pályakezdők nem ismerik az SSC-k kínálta lehetőségeket, miközben azok szinte mindent megadnak a leendő Y és Z generációs munkavállalóknak, amire azok vágynak. Ennek egyik bizonyítéka, hogy a jelenleg SSC-ben dolgozók további 5-10 évre biztosan maradnának a szektorban – derül ki a Jobsgarden saját iparági kutatásából
Tovább terjeszkedik itthon az SSC szektor

Tovább terjeszkedik itthon az SSC szektor 

A hazánkban működő szolgáltató központok (shared service center, SSC) kedvelik Magyarországot, többségük a magyarországi működésének további kiterjesztését tervezi. A Deloitte, SSC-k körében készült felmérésének eredményei rávilágítanak a növekedéshez és a munkaerő megtartásához szükséges, legfontosabb jövőbeni tényezőkre, valamint a kormánnyal, az önkormányzatokkal és az oktatási intézményekkel való szakmai együttműködés kiemelt fontosságára.
Az embereken és a robotokon múlik az SSC szektor jövője

Az embereken és a robotokon múlik az SSC szektor jövője 

A magyarországi szolgáltató központok elmúlt három éve egyértelmű sikertörténet: a 25%-ot meghaladó mértékű növekedés mellett a komplex, magas hozzáadott értékű szolgáltatások révén a magyar iparág a nemzetközi élmezőnyben helyezkedik el. A prognosztizált további növekedéshez ugyanakkor alapvető feltétel a magasan képzett, több nyelven beszélő munkaerő megfelelő mennyiségben való rendelkezésre állásra. Az iparág jövőjét e mellett a digitális technológiai forradalom is jelentős mértékben alakítani fogja, és ennek valódi következményeit egyelőre minden szereplő csak találgatja – derül ki a PwC Magyarország által készített felmérésből.
A vidéket is kezdik felfedezni a szolgáltató központok

A vidéket is kezdik felfedezni a szolgáltató központok 

A nemzetközi szolgáltatásokat nyújtó szolgáltató központokban (SSC-k) dolgozók száma éves szinten 13 százalékkal bővült – derül ki a Magyar Szolgáltatóipari és Outsourcing Szövetség éves iparági felméréséből. Az iparágban dolgozók száma évről évre dinamikusan növekszik, mára a szolgáltató központok az autóipar mellett a legtöbb munkahelyet teremtik Magyarországon.
250 ezres kezdő fizetéssel sem lehet elég szakembert találni

250 ezres kezdő fizetéssel sem lehet elég szakembert találni 

Kisvárosnyi ember dolgozik az SSC szektorban, ahol a létszámnövekedés idén és jövőre is elérheti a 10 százalékot. A bővülésnek viszont komoly gátat szabhat a szakemberhiány és a Budapest centrikusság.
Kéz a kézben a kormány és a BT

Kéz a kézben a kormány és a BT 

Stratégiai Együttműködési Megállapodást írt alá Magyarország Kormánya és a BT globális kommunikációs nagyvállalat. A megállapodás célja a BT hazánkban működő szolgáltató központja és Magyarország kormánya között fennálló együttműködés megőrzése és további erősítése.
Így lehet versenyképes a vidék is

Így lehet versenyképes a vidék is 

A szolgáltató központok mára Magyarország legnagyobb foglalkoztatóivá váltak, azonban itt is érezhető az ország "vízfejűsége". Pedig vidékre is lehet csábítani a döntéshozókat, csak tudatosan tenni kell érte.
SSC-ben dolgozik a legtöbb magyar

SSC-ben dolgozik a legtöbb magyar 

Szinte a legnagyobb foglalkoztatók, komplett leányvállalati rendszereket szolgálnak ki az SSC-k (Shared Service Center), azaz a nagy szolgáltató központok. Az előrejelzések szerint a következő 1-1,5 évben itt lesz a legnagyobb a munkaerő-piaci növekedés, amennyiben a jelenlegi kihívásokra sikerül belátható időn belül jó válaszokat adni.
Munka lenne, ember nincs a szolgáltató központokban

Munka lenne, ember nincs a szolgáltató központokban 

Több ezer munkahelyet teremtenének a szolgáltató központok itthon, de egyszerűen nem találnak elegendő képzett munkaerőt. Ez ma az SSC iparág legsúlyosabb problémája, amely megoldásra vár.

Közösségi oldal SSC-knek 

SSC Heroes néven a hazai szolgáltató központok (Shared Service Center) érintettjeit összegyűjtő közösségi portál indult, amely a szektor ismertségét hivatott növelni, és a szakma kommunikációját támogatni. Az oldalon az érintettek mondanak véleményt az egyes cégeknél tapasztalható munkakörülményekről, a menedzsment hozzáállásáról vagy épp az étkezők minőségéről.

Már ezer főt foglalkoztat itthon a British Telecom 

A British Telecom (BT) hazánkban működő Európai Szolgáltató Központjában a munkavállalók száma elérte az ezer főt. Az elkövetkező tizenkét hónapban újabb 150-200 magasan kvalifikált, fiatal magyar munkaerő felvétele a cél.

Négy dolog, ami miatt hátrányba kerülhetünk 

Pörgethetnék a szolgáltatóközpontok a hazai GDP-t, de a kiváló adottságok kiaknázását a gazdaságpolitikának is támogatnia kellene. Hazánk jelenleg jó helyzetben van a régióban, de hamar elvesztheti előnyét.
Feliratkozás a Piac & Profit Online magazin hírlevelére
Kiemelkedő évet zárt 2023-ban a BioTechUSA-cégcsoport

Kiemelkedő évet zárt 2023-ban a BioTechUSA-cégcsoport 

Magasabb fokozatba kapcsolt 2023-ban a tisztán magyar tulajdonban lévő cégcsoport.
Privátbankár
Mfor
Piac és Profit

Professzionális online sales és marketing vezetőt keresünk!

Részletek

Privátbankár
Mfor
Piac és Profit

Munkatársakat keresünk!

Online lapcsaládunk bővítéséhez újságírókat, szerkesztőket keresünk.

Részletek

Biztonságos és fenntartható nyomtatás a digitalizáció korában

Biztonságos és fenntartható nyomtatás a digitalizáció korában 

Amikor a világ változik, akár kis mértékben is, valaki éppen dokumentálja azt fényképezőgéppel, mozgó- vagy állóképen.
Mindig az ember a leggyengébb láncszem a kibervédelemben

Mindig az ember a leggyengébb láncszem a kibervédelemben 

Kétféle ember, és kétféle cég van: akit már meghekkeltek, és akit meg fognak.

Költségkímélés

A szomszédtól félünk legjobban Budapesten

A szomszédtól félünk legjobban Budapesten  

Márciusban felbolydult a lakásbiztosítási piac, először válthattunk lakásbiztosítást évfordulótól függetlenül.

Adózás

Használtautó-kereskedő bukott a NAV-nál

Használtautó-kereskedő bukott a NAV-nál  

Elhasalt az adóellenőrzésen az a kereskedő, aki nyilvántartásait meghamisítva fiktív kölcsönszerződésekkel fedte el bevételeit.  

Jogi kisokos

Új világ kezdődhet a taxisok, futárok foglalkoztatásában

Új világ kezdődhet a taxisok, futárok foglalkoztatásában 

A platform alapú munkavégzés az elmúlt években egyre jelentősebbé vált, legyen szó akár az ételkiszállítást, vagy a taxis szolgáltatást nyújtó applikációkról.

Cégblog

Biztonságos és fenntartható nyomtatás a digitalizáció korában

Biztonságos és fenntartható nyomtatás a digitalizáció korában 

Amikor a világ változik, akár kis mértékben is, valaki éppen dokumentálja azt fényképezőgéppel, mozgó- vagy állóképen.

Klímablog

Hódítanak a balkon napelemek Bécsben

Hódítanak a balkon napelemek Bécsben  

Míg 2022-ben nem egészen ezer, addig tavaly már több mint négyezer balkon napelemet telepítettek Bécsben.

Társadalom

Hazaárulók-e az egykori oroszbarát ukrán parlamenti képviselők?

Hazaárulók-e az egykori oroszbarát ukrán parlamenti képviselők? 

Ukrajnai háború - Az ukrán korrupcióellenes bíróság elkobozta a Zaporizzsja megye orosz ellenőrzés alatti részét vezető Jevhen Balickij vagyonát.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo