Tehetséges munkavállaló cikkek


Így köthetjük magunkhoz a tehetséges dolgozót

Így köthetjük magunkhoz a tehetséges dolgozót 

Bár sok magyar cégnél már az is gond, hogy elegendő dolgozót találjon, valójában ez még semmi. A valódi sikerhez kiemelkedő tehetségekre van szükségünk, akiket nem elég megszerezni, de meg kis kell tartani. Nem is várnak olyan sokat, mint gondolnánk.
Ha megtaláltuk a legjobbat, fejlesszük, hogy az is maradjon

Ha megtaláltuk a legjobbat, fejlesszük, hogy az is maradjon 

Akut munkaerőhiánnyal küzd a magyar cégvilág, főleg a tehetséges, dolgozni tudó és akar motivált munkaerő a hiánycikk. Ezért fontos, hogy ha már megtaláltuk az ilyen dolgozót, akkor fejlesszük, hogy megállja a helyét a változó viszonyok között is.
A tehetség önmagában még nem érték

A tehetség önmagában még nem érték 

A tehetség nem szökken szárba magától, gondoskodni kell róla ahhoz, hogy kiteljesedjen. De ha a tehetséges munkavállaló nem kötődik a céghez, tehetségét máshol kamatoztatja majd.
Miért jó, ha mindenki kiválasztott?

Miért jó, ha mindenki kiválasztott? 

A legjobban teljesítők célzott tehetséggondozása hatékony stratégia lehet abból a szempontból, hogy a cég kimagasló eredményeket érjen el, mégis számos HR szakember azt állítja, hogy jobban megtérülő befektetésnek számít, ha egy szervezetnél a munkaerő nagy részét kitevő, átlagosan teljesítő dolgozókra koncentrálnak.
Így lehet kihalászni a jó munkaerőt

Így lehet kihalászni a jó munkaerőt 

A technológiai fejlődés felgyorsulása és a jelenlegi gazdasági helyzet okozta változások növekvő terhet jelentenek a vállalatok számára. Egyre hangsúlyosabbá válik a tehetségek toborzása és megtartása, akik valódi hozzáadott értéket jelentenek a cégek számára. A BDO Magyarország ezért összeszedett néhány olyan szükséges lépést, amivel könnyebben megszerezhetik a cégek a jó munkaerőt.
A menő iroda tényleg vonzza a tehetségeket?

A menő iroda tényleg vonzza a tehetségeket? 

Asztali foci, tetőtéri bárok és pihenősarkok egyre több és több irodában jelennek meg. Az, hogy ezeket a teljesítmény kulcsának, vagy figyelemelterelő dolgoknak tartjuk, ma már leginkább a vállalati kultúrától függ. De valóban hat a munkakörnyezet a tehetségek bevonzására, megtartására és a teljesítményre?
Ki a nyerő az álláspiacon?

Ki a nyerő az álláspiacon? 

A legkeresettebbek az értékesítés területén jártas dolgozók, de jelentősen megnőtt a szakmunkásokat kereső cégek száma is. A legtöbb jelentkezést adminisztrációs és irodai pozíciók kapták. A cégek egyre intenzívebben kutatnak tehetséges munkatársak után, jellemzően többéves tapasztalattal keresnek munkatársakat.
Nem a munkamánia tesz minket pótolhatatlanná

Nem a munkamánia tesz minket pótolhatatlanná 

Mindenki szeretne pótolhatatlan lenni a munkahelyen. Ez a cél illúzió, ugyanis mindenkit le lehet cserélni, ám értékes munkatársként jobb alkupozícióba kerülünk, leépítés esetén kis eséllyel válnak meg tőlünk. Hogyan lehet ezt elérni? Amint összeállításunkból kiderül, nem munkamániával.
Harcolnak a jó munkaerőért, de optimisták a családi vállalkozások

Harcolnak a jó munkaerőért, de optimisták a családi vállalkozások 

Továbbra is optimisták a családi vállalkozások Európában: 70 százalékuk pozitív kilátásokról számolt be, ugyanakkor a jövedelmezőség visszaesése és a tehetséges munkaerőért folytatott harc nagy kihívást jelent számukra.
Miért jók a sportolók a háznál?

Miért jók a sportolók a háznál?  

Egy jelölt fizikai tulajdonságai, sportossága néhány állás kivételével nem igazán számít elsőrendűnek a megfelelési szempontok között. Bár egy önéletrajzba mindenki be szokott írni több-kevesebb sportot a hobbijai közé, interjún ritkán terelődik rá a szó, valójában mennyire is sportos a jelölt. Pedig a sportolói erények között akad jó néhány, amely az íróasztal mögött, egyénileg és csapatban is kamatozik. Ebből mutatunk meg néhányat:

Mivel motiválható a jövő nemzedéke? 

Az ezredfordulós (Super Millennials) nemzedék másként dolgozik, eltérő igényei vannak a munkahelyi élettel kapcsolatosan. Az Ericsson ConsumerLab legújabb kutatásának eredményei szerint érdemes a különbözőségekre tekintettel lennie azoknak a cégeknek, amelyek szeretnék kihasználni ennek a generációnak a különleges képességeit.
Feliratkozás a Piac & Profit Online magazin hírlevelére
Mindig az ember a leggyengébb láncszem a kibervédelemben

Mindig az ember a leggyengébb láncszem a kibervédelemben 

Kétféle ember, és kétféle cég van: akit már meghekkeltek, és akit meg fognak.
Privátbankár
Mfor
Piac és Profit

Professzionális online sales és marketing vezetőt keresünk!

Részletek

Privátbankár
Mfor
Piac és Profit

Munkatársakat keresünk!

Online lapcsaládunk bővítéséhez újságírókat, szerkesztőket keresünk.

Részletek

Pénzszerzés

Külföldi piacra lépne a cége? Itt a lehetőség

Külföldi piacra lépne a cége? Itt a lehetőség  

 A Nemzeti Innovációs Ügynökség április 26-án induló XPAND programja a külföldi piacszerzésben segíti az innovatív magyar vállalkozásokat.

Infokom

Hol tartanak a cégek a digitalizációban?

Hol tartanak a cégek a digitalizációban? 

A Digiméter negyedik alkalommal mérte fel a hazai kis- és középvállalkozások digitalizációjának szintjét.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo