toborzás

elbocsátás, munkaerőhiány, outplacement, toborzás

Ne zárjuk be az ajtókat a távozók mögött

piacesprofit.hu

A „viszlát, többé ne is lássuk egymást” – mentalitás még egy elbocsátás által terhelt szituációban is nagyon káros. Miért kellene véglegesen bezárni az ajtókat a távozók mögött? Csak nagyon kevés cég veszi vissza azokat a munkatársait, akik így vagy úgy, egyszer már elhagyták a céget – pedig az újra alkalmazás rengeteg lehetőséget rejt.

Tovább olvasom »
kiválasztás, munkaerőhiány, munkaerőpiac, toborzás

Az a szerencsés cég, ahol még van munkaerő

piacesprofit.hu

A hazai vállalkozások többsége nehezen talál szakképzett munkaerőt – derül ki a K&H kkv bizalmi index legutóbbi adataiból. Főként az ipari és a mezőgazdasági vállalkozások vannak nehéz helyzetben munkaerő-keresés szempontjából. A cégek toborzási szokása leginkább a hagyományos álláshirdetésnél merül ki, de van olyan is, aki közvetlenül az oktatási intézményekben keresi az új munkaerőt.

Tovább olvasom »
munkaerő felvétel, munkaerőhiány, szakemberhiány, toborzás

A kultúra hozza a munkaerőt

Timár Gigi

„Tud úszni? Nem. És ha megfizetem?” Hofi Géza réges-régi poénja tökéletesen ül azzal kapcsolatban is, hogy hogyan lehet megfelelő munkaerőhöz jutni munkaerőhiányos környezetben. A pénz ebben az esetben sem old meg mindent.

Tovább olvasom »
deloitte, digitális átállás, digitális fejlődés, hr, hr tippek, humánerőforrás, munkaadó, munkavállaló, toborzás

Főnök helyett csapatra épít a jövő vállalata

piacesprofit.hu

A digitális forradalomnak és a most zajló demográfiai, társadalmi, politikai és gazdasági átalakulások kihívásainak megfelelő vállalati működési modell kialakítását tartja a legfontosabbnak a vállalati és a HR vezetők 90%-a. A Deloitte, a Humán erőforrás trendek című legfrissebb felmérésének tanulságai alapján a vállalatoknak át kell gondolniuk szervezeti felépítésüket, utánpótlás és HR-stratégiáikat, ha lépést akarnak tartani a piacot átformáló trendekkel.

Tovább olvasom »
állásinterjú, bér, bérek, béremelés, fizetések, toborzás

Béralku: ahol nem a legalacsonyabb ár a cél

odora

A munkaerő felvétel folyamatának egyik legkényesebb pontja a béralku ideje. Főleg a kisebb cégek vezetői tartanak ettől, mivel sok esetben a multik nyújtotta ajánlatokkal kell versenyezniük. A sikeres toborzáshoz látnunk kell, hogy nem a legolcsóbb jelölt a legjobb jelölt, de azt is, hogy van más eszköz is, hogy magunkhoz csábítsunk egy jelöltet, mint a pénz.

Tovább olvasom »
béremelés, munkaerőhiány, munkáltatói márka, szakemberhiány, toborzás

Egyre súlyosabb a hiánybetegség

PP

Új jelenség a magyar gazdaságban a munkaerőpiac „kiszáradása”: miközben történelmi mélységbe süllyedt a munkanélküliségi ráta, s csúcsra jár a foglalkoztatottság, addig soha nem látott mértékű Magyarországon a szakemberhiány.

Tovább olvasom »
fiatal munkavállalók, fiatalok foglalkoztatása, munkaerő felvétel, munkáltatói márka, Tímár László Tanulmányi és Esettanulmány Megoldó Verseny, toborzás, y generáció

Hogy érjük el a fiatalokat? Megmondják ők maguk!

PP

A cégvezetők számára egyre égetőbb kérdés, hogy a munkaerőhiányos környezetben hogyan tegyék vonzóvá magukat a munkavállalók előtt. A munkaerőpiacon egyre meghatározóbb Y generációt sokak számára még elérni is nehéz. Első kézből származó információval segítünk: az Y-ok maguk mondják el, mi működik!

Tovább olvasom »

Segítünk kiszámolni

EKÁER kalkulátor

kalkulátor

Céges bankszámla

kalkulátor

Pályázatkereső

kalkulátor