tudatos fogyasztás

akciós termékek, hírlevél, közösségi média, magyar vásárló, tudatos fogyasztás

Egyre tudatosabb a magyar vásárló

piacesprofit.hu

Egyre tudatosabban vásárolnak online a magyarok: a hírleveleken, közösségi médián és árösszehasonlító oldalakon keresztül figyelik az akciókat és naprakész információkkal rendelkeznek arról, mikor érdemes vásárolni. Ezt mutatja az is, hogy az idei Black Friday a korábbinál is nagyobb figyelmet kapott, amit a kereskedők is megéreztek. Az e-kereskedők várakozása szerint december első fele és január is erős hónap lesz számukra.

Tovább olvasom »
árfolyam, árfolyamkockázat, deviza, devizautalás, tudatos fogyasztás

Kkv-k az árfolyamkockázatok kivédéséről

piacesprofit.hu

A hazai kis-és középvállalatok 46%-a semmilyen módon nem védekezik az árfolyamkockázatokkal szemben, 61%-uk a következő évben sem tervezi az ilyen jellegű pénzügyi szolgáltatások használatát. Ez derült az egyik nemzetközi átutalási intézmény friss kutatásából. A szolgáltatásokat igénybe vevők mintegy harmada ugyanakkor azért döntött a biztosítás mellett, mert saját bőrén tapasztalta meg a pénzügyi veszteséget.

Tovább olvasom »
afrika, ázsia, dél-amerika, fair trade, harmadik világ, kistermelő, közel-kelet, méltányos kereskedelem, tudatos fogyasztás

Szeretnénk hinni abban, hogy méltányos lehet ez a rendszer

Szeicz András

Ma már a sarki boltban is a világ minden tájáról érkező termékekkel találkozhatunk, a nagy áruházakban pedig kifejezetten szeretünk a nemzetközi részleg különlegességei között válogatni. Azonban ezek az áruk nagyon hosszú utat tettek meg idáig: el –és előkészítőik sokszor a harmadik világ szegénységében tengődve állítják elő a nyugaton aztán felárazott termékeket.

Tovább olvasom »
beszerzések, közbeszerzés, tudatos fogyasztás, tudatos vezetés

Nem szerencsés, ha a pillanatnyi ár alapján döntünk

piacesprofit.hu

Mintegy 7,5 százalékkal nőtt a magyar vállalatok beszerzési volumene az első negyedévben a Táblázat.hu friss elemzése szerint. A közel 14 milliárdos forgalmat bonyolító b2b piactér adatai alapján a következő hónapok is a bővülésről szólnak majd. A felmérésből az is kiderült, hogy a magyar vállalatok egyre kevésbé a beszerzési ár alapján döntenek.

Tovább olvasom »
élelmiszer pazarlás, élelmiszerpazarlás, pazarlás, tudatos fogyasztás

Évente 173 kiló ételt dobunk ki fejenként

klímablog

Becslések szerint az Európai Unióban évente 88 millió tonna élelmiszert dobnak ki, ami egy főre vetítve 173 kilogrammnak felel meg. A kidobott élelmiszerek és az élelmiszer-veszteség a víz, a talaj, munkaórák, az energia és más értékes, korlátozott erőforrások pazarlását is jelenti. Az EP Környezetvédelmi, Közegészségügyi és Élelmiszer-biztonsági Bizottsága határozott állásfoglalást akar elérni az ügyben.

Tovább olvasom »
digitális írástudás, fairtrade, fenntartható fejlődés, fenntartható mezőgazdaság, kakaótermesztés, méltányos kereskedelem, tudatos fogyasztás

Nem a klíma, a társadalom veszélyezteti a csokit

piacesprofit.hu

Sok rémhírt hallunk arról, hogy a csoki elsődleges összetevője a kakaó ára az egekbe szökik, mert az éghajlatváltozás veszélyezteti a termelését. Valójában viszont sokkal inkább a méltatlan munkakörülmények miatt vannak és lesznek komoly problémák – írják a Természetvédők Szövetségének szakértői.

Tovább olvasom »
fenntartható fogyasztás, környezetvédelem, társadalmi felelősségvállalás, tudatos fogyasztás, újrahasznosítás

Tényleg olyan nehéz megfogni egy szatyrot?

piacesprofit.hu

Nem a világot kell megmenteni, hanem magunkat önmagunktól – mondta Novák Péter a Médiaunió idei, környezetvédelmi témájú kampányának nyitó sajtótájékoztatóján. A társadalmi összefogásban elkészülő kampány idén a tudatos fogyasztásra, második körben pedig az újrahasznosításra fókuszál majd.

Tovább olvasom »

Segítünk kiszámolni

EKÁER kalkulátor

kalkulátor

Céges bankszámla

kalkulátor

Pályázatkereső

kalkulátor