Vásárlás cikkek


Hajmeresztő, mire képesek a magyar vásárlók az akciókért

Hajmeresztő, mire képesek a magyar vásárlók az akciókért  

Általában 2-3 órát töltenek el a vevők a bevásárlóközpontokban a kuponos akciók kedvéért.
Most ebben a mutatóban is leköröztek minket a románok

Most ebben a mutatóban is leköröztek minket a románok  

A szomszédban is napvilágot láttak januári kiskereskedelmi adatok. 
Nem pörög a kiskereskedelem az euróövezetben sem

Nem pörög a kiskereskedelem az euróövezetben sem  

Havi szinten nőtt, éves összehasonlításban csökkent a kiskereskedelmi forgalom az euróövezetben októberben.
Most derül ki: a Black Friday vagy az infláció az erősebb?

Most derül ki: a Black Friday vagy az infláció az erősebb? 

Tizedik alkalommal rendezik meg a Black Friday akcióját Magyarországon.
Kevesebbet vásárolnak a németek

Kevesebbet vásárolnak a németek  

Csökkent a kiskereskedelmi forgalom szeptemberben havi és éves összevetésben egyaránt.
Döntött a kormány, mi legyen a kötelező akciózással

Döntött a kormány, mi legyen a kötelező akciózással  

A kötelező akciókat az eredeti, szeptember végi határidőről az év végéig meghosszabbítja a kormány.
Óriási dobás az IKEA-tól - ezt mostantól a magyar vásárlók is használhatják

Óriási dobás az IKEA-tól - ezt mostantól a magyar vásárlók is használhatják  

Már Magyarországon is elérhető az IKEA Szkenneld és Vedd szolgáltatása, amely jelentősen felgyorsítja a vásárlást.
A magyarok spórolnak, a lengyelek már több pénzt hagynak a boltokban

A magyarok spórolnak, a lengyelek már több pénzt hagynak a boltokban 

Bár az elemzők által vártnál minimálisan kisebb mértékben nőtt a kiskereskedelmi forgalom júniusban.
Nagybevásárlás profin: éttermeknek, kisboltoknak, családoknak - egy helyen

Nagybevásárlás profin: éttermeknek, kisboltoknak, családoknak - egy helyen 

A vevők régóta, tudatosan választják a hazai élelmiszernagykereskedő, a METRO egységeit. Mi az újdonság? Erről kérdeztük Taferner Ákost, a társaság marketing osztályvezetőjét.
Ennél már csak jobb jön? Túl lehet a mélyponton a kiskereskedelmi szektor

Ennél már csak jobb jön? Túl lehet a mélyponton a kiskereskedelmi szektor 

Az MBH Bank vezető elemzője úgy látja, az egész évet tekintve 5 százalék körüli visszaesés várható a kiskereskedelmi forgalomban.

Hogyan oldják meg a magyarok a nagyobb összegű kiadásokat? 

A 25-54 év közötti lakosság közel fele tervez nagyobb összegű vásárlást a következő fél évben és jelentős többségük úgy gondolja, hogy ezeket a kiadásokat nagyon alaposan megfontolja.

Melyik áruházláncot szeretik legjobban a magyarok? 

A 2020-ban kirobbant koronavírus-járvány a feje tetejére állította a világot: a járvány kezdetén kirobbant pánikhangulat kiemelt szerepbe helyezte az élelmiszerláncokat, az áruházak felé fordított rendkívüli figyelem pedig 2021-ben sem csökkent. A megváltozott élethelyzetben, a folyamatosan változó korlátozások közepette szinte társadalmi eseménnyé vált a bevásárlás, az ezzel kapcsolatos problémákat, változásokat és élményeket pedig idén is előszeretettel vitattuk meg az interneten.

2021-ben is nyögte a pandémia hatásait a magyar kiskereskedelem 

Ahogyan 2020, úgy 2021 is rendkívüli év volt minden szempontból, ami egyetlen szektorral, így a magyar kiskereskedelemmel sem kivételezett. A tavaszi boltzártól a berobbanó inflációig: összeszedtük az év legfontosabb mozzanatait.

Koronavírus: ezek a budapesti plázák biztonságosak 

Az elmúlt napokban két budapesti bevásárlóközpont, a Mammut és az Arena Mall is újra elnyerte a Safe Asset Group svéd szakmai szervezet biztonságos kereskedelmi létesítményeknek odaítélt Covid-megfelelőségi Tanúsítványát.

Mennyi pénzt költenek a magyarok a plázákban? 

Egyre tudatosabbak a bevásárlóközpontok látogatói: a könnyen megközelíthető, környezetbarát, külső zöldterületekkel is rendelkező komplexumokat választják a legszívesebben – derül ki a Westend és a Marketing Resolution A bevásárlóközpontok szerepe a 21. században című reprezentatív kutatásából.

Bolt helyett online: ennyire jött be a fiataloknak a netes vásárlás 

A fiatalok 86 százaléka vásárolt, valamint az utóbbi egy évben az interneten. 23 százalékuk számít rendszeres online vásárlónak – derül ki a K&H ifjúsági indexéhez készült reprezentatív kutatásból, amely választ adott arra is, hogy a nők vagy a férfiak részesítik előnyben a netes vásárlást. A K&H összefoglalója bemutatja azt is, hogyan lett a kiskereskedelem sztárja az online vásárlás.

Visszaesett a forgalom, a kkv-knak ez nagyon rosszat jelent 

Egy friss kutatás szerint tartósan átalakultak a lakosság fogyasztási szokásai a koronavírus-járvány hatására. Megváltozott, hogy mire, mennyit, hol költünk, és ez nem kedvez a kis- és közepes vállalkozásoknak.

Ellenőrzések a webáruházakban – sokkal szigorúbbá vált az internetes fogyasztóvédelem 

Felértékelődött a digitális fogyasztóvédelem szerepe

A húsvét az új karácsony - tapasztalatok az e-kereskedelem világából 

Több évet ugrott előre a hazai e-kereskedelem fejlődése a járvány következtében, és visszafordíthatatlanul megnyerte magának a magyarországi vásárlók jó részét. Ez azonban új elvárásokat is hozott magával, amelyekhez a kereskedő cégeknek igazodniuk kell.

A járvány alatt is szépen nőtt a Spar 

Közel 9 százalékos növekedést ért el a Spar Magyarország 2020-ban, ez több mint 700 milliárd forint forgalmat jelent. A koronavírus-járvánnyal terhelt évben 4 új áruházat adtak át és 14-et felújítottak, idén ennél is nagyobb fejlesztést remélnek.

116 millió bírság, 839 tonna termék – sűrű év van a Nébih mögött 

Tavaly is kiemelt hangsúlyt kapott a Nemzeti Élelmiszerlánc-biztonsági Hivatalnál a csalások, hamisítások, valamint a feketegazdaság elleni küzdelem - hangsúlyozta a 2020-as évet értékelve a hatóság.

Holnaptól az online vásárlásról szólnak majd a mindennapok 

A boltok többsége a világhálón folytatja a következő két hétben.

A boltláncok harca - melyik a magyarok kedvenc áruháza? 

A tavalyi év a feje tetejére állította a világot. Hirtelen olyan kihívások elé állított mindannyiunkat, amikre korábban senki nem számíthatott. A járvány kezdetén kirobbant pánikhangulat kiemelt szerepbe helyezte a hazai üzletláncokat, amelyek megoldásait, eredményeit és reakcióit előszeretettel vitattuk meg az interneten.

Az internetes vásárlástól lélegezhet fel a Föld? 

Az online vásárlás a hagyományos kereskedelemhez képest átlag 36 százalékkal alacsonyabb szén-dioxid-kibocsátással jár - hívta fel a figyelmet egy friss kutatás alapján a Prologis ipari és logisztikai ingatlanvállalat.

Figyelem: változnak a jótállási szabályok 

Jelentősen átalakult a jótállásra vonatkozó szabályozás, azon belül a fogyasztóra vonatkozó szabályok. A jótállással kapcsolatban egyébként is sok félreértésen alapuló legenda terjed.

Mennyire látszódik a magyar családok fogyasztásán a járvány? 

A korlátozások és a gazdasági visszaesés ellenére 2020-ban a fogyasztási kiadások összege nem csökkent: a 22 400 milliárdos családi költekezés értéke 500 milliárddal növekedhet idén.

Ki nevet a végén? Ezt érezhetik a vásárlók a kínai befolyásból 

Az elmúlt 10 hónapban a plázák megjelenése óta nem látott vásárlói forradalom zajlott le, hiszen a pandémia minden eddiginél jobban megdobta az e-kereskedelem forgalmát, jelentősen meggyorsítva azt a folyamatot, amelynek keretében a kiskereskedelem az online platformra helyeződik át. De mit tanulhat ebben a helyzetben a nyugat a webshopok királyától, Kínától?

Nagy változásokat hozott az új év a jótállásban - mit jelent mindez? 

Január elejétől már a megvásárolt termék árától függ a kötelező jótállás időtartama, így emiatt jobban kell figyelni a termék árára, hiszen akár forintokon is múlhat, hogy hosszabb, vagy rövidebb az az időszak, ameddig egy hiba miatt a panaszkezelésben a kereskedő a felelős – írja a blokkk.com.

Bolti körkép: hogy készültek a karácsonyra a magyarok a koronavírus árnyékában? 

Koronavírus és kijárási korlátozások ide vagy oda, az ünnepi időszak mindig is a boltok csúcsidőszakjai közé tartozott. Legújabb körképünkben a hazai áruházláncokat kérdeztük.

Kevesebb hamisítványt vesznek a magyarok, ám így is van miért aggódni 

A lakosságnak csak a 11 százaléka vásárolt az elmúlt egy évben hamis termékeket, azonban a magyarok egyre kisebb hányada ismeri fel azok egészségkárosító hatását, és a hamisított árucikket vásárlók felelősségre vonásáról is enyhébben vélekednek - derült ki a Hamisítás Elleni Nemzeti Testület és a Tárki legfrissebb éves fogyasztói kutatásából.

Nagy változások: mire kell felkészülniük a vásárlóknak? 

Jövő január elsejétől több ponton, lényegesen változtat a jogalkotó az egyes tartós fogyasztási cikkekre vonatkozó kötelező jótállás szabályain.

Elmaradt a nagy drágulás a boltokban? 

2020. szeptemberben a fogyasztói árak éves növekedési üteme 3,4 százalék volt.  

Elmondták, hogyan vásároljunk a járvány alatt 

Az idősek menjenek a kevésbé zsúfolt órákban az üzletekbe, áruházakba, a vásárlók pedig tegyenek meg mindent azért, hogy betartsák a szabályokat a vásárlás során - többek között ezeket is tartalmazza a kereskedelmi szövetség minap megjelent ajánlása.

Milliárdokat fektet be és új boltokat nyit az Aldi 

Terjeszkedik Nagy-Britanniában a német cég.

Az Aldi Magyarországon - mire lehet számítani? 

Csaknem duplájára növeli a pécsi IT-központ dolgozóinak létszámát az Aldi informatikai leányvállalata és az áruházakba is 100 embert vesznek fel. A kiszállítással egybekötött online értékesítést azonban egyelőre csak vizsgálják, mert még mindig jövedelmezőbb és hatékonyabb az áruházi eladás. A német áruházlánc magyarországi cégének ügyvezetőjével beszélgettünk.

Rég drágultak ennyire gyorsan az élelmiszerek Magyarországon 

Két és fél éve nem látott tempóban emelkednek az élelmiszerárak egy friss felmérés szerint. A három vizsgált hazai hipermarket mindegyikében legalább 10 százalékkal emelkedett a Privátbankár Árkosár ellenértéke; a vizsgált termékek felénél két, az alma több mint kétszeresére drágult egy év alatt.

Átformálta a szokásainkat a koronavírus - van visszatérés? 

Hosszú távon minden második ember fogyasztási szokásait átalakítja az egészségügyi vészhelyzet világszerte – derül ki az EY több mint 14 ezer fős nemzetközi kutatásából. A krízist követően a vevők egy meghatározó része visszatérne a megszokott életviteléhez, azonban ők se bíznak abban, hogy ez maradéktalanul megvalósulhat. Az átformálódó igények miatt a cégeknek újra kell gondolniuk szolgáltatásaikat.

Felkészülés az új ügyfélhitelesítésre - mire kell majd figyelni? 

2021. január 1-én Európa legtöbb országában, így Magyarországon is életbe lép az e-kereskedelmi csalások visszaszorítását célzó erős-ügyfélhitelesítés (Strong Customer Authentication, SCA) rendelet. A változás nemcsak a bankokkal szemben támaszt elvárásokat, hanem az elektronikus fizetések, valamint az online vásárlások felhasználói élményét is nagyban befolyásolhatja - derül ki a Visa közleményéből

Milyenek lesznek a vásárlási szokásaink a krízis hatására? 

Az egészségügyi vészhelyzet a vásárlási szokásainkat is jelentősen átformálja – mutat rá az EY közel 5000 fő bevonásával készült nemzetközi kutatása.

Készpénz vagy bankkártya? Alapjaiban változott meg az életünk 

Földcsuszamlásszerű változásokat hoztak a mindennapokban, így a bankolásban és a vásárlásban is a koronavírus-járványhoz köthető intézkedések, köztük például a kijárási korlátozások. Az online bevásárlások átlagos értéke 17 ezerről 20 ezer forintra nőtt, tízből heten ritkábban látogatják a bankfiókokat, és egyre gyakrabban fizetnek bankkártyával. Azonban ez még nem jelenti a készpénz végét: bár ritkábban választják, 42 százalék még ebben az időszakban is ugyanannyiszor fizet készpénzzel, mint korábban.

Melyik a jobb: az ajándék vagy a kedvezmény? Mi a különbség? 

Kedvezmény vagy ajándék? Mindkét szót használjuk, de vajon biztosan tudjuk mit takar a mögötte lévő tartalom? A Marketingdöntések oldalán megtaláljuk rá a választ.

Ezzel a módszerrel megkönnyítheti az online vásárlást 

A vezető német mobiltársaságok Mobile Connect néven közös szolgáltatást indítanak, amelynek segítségével e-mail-cím és jelszó megadása nélkül, a telefonszámmal lehet portálokra csatlakozni, ami megkönnyítheti az internetes vásárlást.

Az igazi élmény, amikor a virtuális valóságban fel is próbálhatjuk, amit online kiválasztunk 

Évtizedek óta ígérgeti az ipar, a virtual reality (VR) vagyis a virtuális valóság az elkövetkező évtizedben úgy tűnik tényleg beszivárog a hétköznapi életünkbe, és a jóslatok szerint gyökeresen felforgathatja majd a vásárlás élményét.

Gondolkodás nélkül belevágnak, mégis sokaknak bejön 

A hazai webáruházak több mint fele könyvelt el forgalomnövekedést a tavalyi évben – derül ki a ShopRenter legutóbbi kutatásából, ami a Kosárérték Magazin oldalán jelent meg. A felmérés alapján az online áruházak csupán 4%-a számolt be a forgalom csökkenéséről, ami igazán biztató jövőképet jelez.

Több pénzt költöttél a boltban, mint akartál? Valószínű, hogy bepaliztak 

Vásároltál már valamiből nagyobbat azért, mert alig került többe, mint az eggyel kisebb opció? Ha igen, van egy rossz hírünk – te is áldozatául estél a „csali-effektnek”.

Az állami támogatás mellett lakáshitelre is szükség van 

Bővülnek az állami támogatások, még többen vennének lakást, de a többségnek hitelre is szükségük lesz. A lakáshitel-igénylést tervezők többsége tudatosan választ, 71 százalékuk összevetné egymással a bankok ajánlatait.

Megint vett egy bankot az OTP 

Az OTP Bank százszázalékos tulajdonába került a Societe Generale Csoport albán leánybankja, amely az ország ötödik legnagyobb bankja.
Feliratkozás a Piac & Profit Online magazin hírlevelére
Privátbankár
Mfor
Piac és Profit

Professzionális online sales és marketing vezetőt keresünk!

Részletek

Privátbankár
Mfor
Piac és Profit

Munkatársakat keresünk!

Online lapcsaládunk bővítéséhez újságírókat, szerkesztőket keresünk.

Részletek

Infokom

Szokatlan helyről érkezhet a környezetvédelem csodafegyvere?

Szokatlan helyről érkezhet a környezetvédelem csodafegyvere? 

Sokan aggódnak az MI környezetre gyakorolt káros hatásai miatt, de vajon tényleg csak veszélyt jelent?


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo