Vásárlói szokások cikkek


Már nem bírjuk, ami az élelmiszeráraknál történik

Már nem bírjuk, ami az élelmiszeráraknál történik  

Az árak növekedése sok termékcsoportban érte el azt az ingerküszöböt.
Mi történik a magyar kiskereskedelemben?

Mi történik a magyar kiskereskedelemben? 

Miközben a teljes kiskereskedelmi forgalom 2020-ban 0,2 százalékkal csökkent, addig a teljes forgalom felét adó élelmiszer kereskedelem éves szinten 3 százalékkal nőtt a járvány ellenére. Jelentős életmódbeli változások is formálták a szektort.
A vásárlók kényszerítik ki a fejlődést

A vásárlók kényszerítik ki a fejlődést 

A közép-európai országok kis- és középvállalkozói közül minden harmadik a vásárlói igényeket követve vezette be a kártyás fizetést, miközben 18 százalékuk úgy látja, mindez jó lehetőség is számukra, hogy kövessék a modern technológiai trendeket.
Jobban fogy, ha zöld

Jobban fogy, ha zöld 

A fogyasztói döntésekben is mindinkább teret nyernek a környezettudatos szempontok, melynek ernyője alatt a kiskereskedelemben egyre hangsúlyosabbak a helyi eredetű áruk és a fenntarthatóságra törekvő vállalatok, állapította meg a Nielsen. A magyarok harmada kifejezetten hajlandó többet fizetni egy termékért, amennyiben az környezetbarát és fenntarthatósági szempontokat figyelembe vevő összetevőkből áll.
Újra divatba jön a piacozás

Újra divatba jön a piacozás 

A fiatalok inkább főznek, és szeretik a piacon beszerezni a hozzávalókat, viszont kevéssé fine dining- és nem is gyorsétterem-pártiak. A zöldség és gyümölcs népszerűbb, mint az édesség, és ha nem lenne a közelükben szupermarket, akkor a többségük piacra járna – derül ki a Fény Utcai Piac legfrissebb online kutatásából.
Férjmegőrzővel pörgetik fel a bevásárlást

Férjmegőrzővel pörgetik fel a bevásárlást 

A megnövekedett karácsonyi forgalom egyik fő problémája, hogyan vegyék rá a háziasszonyok a férjeiket, hogy elkísérjék őket a bevásárolni. Egy shanghaji pláza óriási ötlettel állt elő ennek megoldására.
Így lesz függő a fogyasztó

Így lesz függő a fogyasztó 

Sokan szinte megszállottan ragaszkodnak a kütyükhöz, veszik az új verziókat, töltik le a szoftverfrissítéseket. Ez a piaci siker új standardja. A gazdasági értéket a habitusteremtés hozza létre, állítja Hooked című művében Nir Eyal.
Mit szeretnek a vásárlók?

Mit szeretnek a vásárlók? 

Az európai vásárlók túlnyomó többsége széles kínálatot és vásárlási élményt szeretne kapni, amikor eldönti, hova megy vásárolni. A tisztaság, árak és kényelem minden vásárló számára a legfontosabb szempontok maradtak, de immár a közösségi élmény a meghatározó tényező a fiatalok számára.
Miért nem tudjuk eladni a legjobb terméket?

Miért nem tudjuk eladni a legjobb terméket?  

Egy új termék bevezetése minden vállalkozás számára nagy kihívás. Rengeteg idő, pénz és energia, ami jó eséllyel pocsékba megy, ha figyelmen kívül hagyjuk a legfontosabb szabályt. A Piac&Profit szakértője segít!
Mire vágyik a vásárló?

Mire vágyik a vásárló? 

A fogyasztáshoz kötött nyereményjátékkal esélyünk van rendszeres fogyasztóvá tenni a vásárlót. De hogy az akció tényleg motiváló legyen, tudnunk kell, hogy ő valójában mire vágyik.

Hogyan "vegyük meg" egy életre a vásárlóinkat? 

A legjobb ügyfelek a visszatérő ügyfelek, rájuk lehet stabilan üzletet építeni, ráadásul szinte már közhely, hogy az új ügyfél mindig többe kerül. Tehát spórolhatunk, miközben jobb vevőt szerzünk. De hol kezdjük a megnyerésüket? Adunk néhány tanácsot.

Tud segíteni vevőjének a gyenge láncszemek megerősítésében? 

A vevővel való kapcsolat operatív alapja a strukturális függés, amely magában foglalja az embereket, létesítményeket, rendszereket és elosztási csatornákat. A strukturális függés közös célt ad a vevőnek és az eladónak, és ezáltal elősegíti a hűség elmélyítését.

Az érzelmi függés és az ügyfelek hűsége 

Érzelmi függésről beszélünk, amikor egy vevő pszichológiailag elkötelezett. Támogatást, útmutatást, döntéseket vár egy szervezettől. Kialakításához tisztesség, megbízhatóság és empátia is kell.

Az ügyfelek kizárólagos hűségének 7 feltétele 

Évtizedeken keresztül az elégedett vevő volt a cél, ezért küzdött mindenki. És bár az elégedettség fontos, ami ennél is többet ér az a vásárlói hűség. A Piac&Profit szakértője sorozatában végigveszi a vásárlói hűség 7 feltételét és azt, hogyan érhetjük el!

Kevesebbet költünk zöldségre és gyümölcsre is 

A magyar háztartások éves élelmiszerre fordított kiadásainak közel egytizedét zöldségre és gyümölcsre költik. Bár a vásárlói kör változatlan, az elmúlt évek nehézségei okán ma már e kategóriából is kevesebbet és kevesebbszer vásárolnak a háztartások. Ennek eredményeképpen mindkét kategória forgalma csökkent a GfK Hungária Háztartáspanel adatai szerint. A beszerzést a fogyasztók főként piacokon, őstermelőknél, illetve zöldség-gyümölcs üzletekben intézik.

Hogyan tartsuk meg a vásárlókat? 

Sok vállalatvezető azt gondolja, hogy biztosnak tudhatja a törzsvásárlói kört, mert magas a vásárlói elégedettség. Ha ez igaz is, a hűséges vevő sokkal több, mint az elégedett. Természetesen a vevők elégedettsége fontos a hűséges vásárlói kör kialakításában, de nem lehet pusztán ez alapján megjósolni a jövőbeli bevételeket.

Kevesebb szegény, egyre gazdagabb gazdagok 

2020-ra kevesebb szegény nemzet lesz, a jómódú országok pedig még nagyobb gazdagságra tesznek szert. Magyarország az évtized végére már az érett fogyasztói csoportba fog tartozni, ahol a legtöbbet szórakozásra és egészségügyre költenek, ahol az állam nem gondoskodik az ellátásról.

Lapos a pénztárca - Mire költünk a válság óta? 

A takarékoskodás mellett újragondolt, értékalapú fogyasztással reagálnak a családok a válságra, s ennek velejárójaként jövedelmük mérséklődésére - derül ki egy Európa 12 országára kiterjedő friss felmérésből. A vállalkozók számára tanulságosak lehetnek az eredmények ahhoz, mely területeken, hogyan érdemes fogyasztóikat megszólítani.  
Feliratkozás a Piac & Profit Online magazin hírlevelére
Kiemelkedő évet zárt 2023-ban a BioTechUSA-cégcsoport

Kiemelkedő évet zárt 2023-ban a BioTechUSA-cégcsoport 

Magasabb fokozatba kapcsolt 2023-ban a tisztán magyar tulajdonban lévő cégcsoport.
Privátbankár
Mfor
Piac és Profit

Professzionális online sales és marketing vezetőt keresünk!

Részletek

Privátbankár
Mfor
Piac és Profit

Munkatársakat keresünk!

Online lapcsaládunk bővítéséhez újságírókat, szerkesztőket keresünk.

Részletek

Biztonságos és fenntartható nyomtatás a digitalizáció korában

Biztonságos és fenntartható nyomtatás a digitalizáció korában 

Amikor a világ változik, akár kis mértékben is, valaki éppen dokumentálja azt fényképezőgéppel, mozgó- vagy állóképen.
Mindig az ember a leggyengébb láncszem a kibervédelemben

Mindig az ember a leggyengébb láncszem a kibervédelemben 

Kétféle ember, és kétféle cég van: akit már meghekkeltek, és akit meg fognak.

Pénzszerzés

Elmondhatja, mit gondol az otthonfelújítási programról

Elmondhatja, mit gondol az otthonfelújítási programról  

Mától május 6-ig véleményezhető az otthonfelújítási program felhívástervezete.

Adózás

Dübörög az adóbevallási szezon, fontos részletet tisztáz a NAV

Dübörög az adóbevallási szezon, fontos részletet tisztáz a NAV 

Március 18-áig kérhették az szja-bevallási tervezetük postázását azok, akiknek nincsen KAÜ-azonosítójuk.

Jogi kisokos

Új világ kezdődhet a taxisok, futárok foglalkoztatásában

Új világ kezdődhet a taxisok, futárok foglalkoztatásában 

A platform alapú munkavégzés az elmúlt években egyre jelentősebbé vált, legyen szó akár az ételkiszállítást, vagy a taxis szolgáltatást nyújtó applikációkról.

Klímablog

Hódítanak a balkon napelemek Bécsben

Hódítanak a balkon napelemek Bécsben  

Míg 2022-ben nem egészen ezer, addig tavaly már több mint négyezer balkon napelemet telepítettek Bécsben.

Társadalom

Bárhogy is nézzük, vészesen fogy a magyar

Bárhogy is nézzük, vészesen fogy a magyar  

2023 márciusához képest a születések száma 10, a halálozásoké 13, a házasságkötéseké 1,9 százalékkal csökkent.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo