A nyersanyagon bukhat az elektroautók gyártása

2017. november 27. hétfő - 19:10 / piacesprofit.hu
  •    

A német elektromosautó-gyártást, amely teljesen a ritka fémek importjára épül, nyersanyaghiány fenyegeti – figyelmeztet a Német Iparszövetség.

Nyilatkozatuk szerint növekszik a veszély, hogy a szükséges nyersanyagok importjánál szűk keresztmetszetek alakulnak ki, mert az igények gyorsabban nőnek, mint a termelési kapacitások.

Amennyiben nem sikerül megfelelő ellátást biztosítani kobaltból, grafitból, lítiumból, mangánból, nem alakulhatnak ki a szükséges, „Made in Germany” technológiák. Miután a német ipar – elsősorban az akkumulátorok gyártásához szükséges fémekből – maradéktalanul behozatalra szorul, az egyre szűkölő kínálat alapján a szállítók diktálhatják az árakat.

Elektroautó: csöbörből vödörbe
Ha figyelembe vesszük azt is, milyen természeti erőforrásokat igényel egy nagy elektromos autó gyártása, kiderül: a kisebb, robbanómotoros kocsi előállítása és használata összességében kevesebb károsanyag-kibocsátáshoz vezet. A kiutat a kis elektromos és benzinmotoros autók jelenthetik.

A német gyártók a szükséges kobalt 60 százalékát Kongóból, a grafit 70 százalékát Kínából szerzik be. A lítium túlnyomó részét három dél-amerikai országban termelik, s azt összesen csak négy cég kínálja a világpiacon.

A helyzetet továbbnehezíti, hogy a keresett nyersanyagok kiaknázása környezeti ártalmakat okoz, ezért kitermelésük politikai kockázattal is jár, így kevés ország vállalkozik rá, hogy az egyébként gazdag készleteket felszínre hozza. (FAZ)

Info & tech
Kedves Olvasónk!
Ha érdekli ez a téma, és szeretne heti hírlevelet kapni a témában, vagy értesítést a megjelent új cikkekről, kérjük, adja meg nevét és e-mail címét!

Segítünk kiszámolni

EKÁER kalkulátor

kalkulátor

Céges bankszámla

kalkulátor

Pályázatkereső

kalkulátor