A magyar járműipart az alkatrész is húzza

Az autóalkatrészeknek köszönhető a járműipar robbanásszerű fejlődése Magyarországon. A terület mára a teljes magyar ipari termelés közel egyötödét adja - tette közzé a Bárdi Autó.

Mit remélt Magyarország az EU-tagságtól és mi lett mindebből 20 év alatt?
Devizahitelezés, euróbevezetés, uniós pénzek, kilátások - online Klasszis Klubtalálkozó élőben Medgyessy Péterrel!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is Magyarország korábbi miniszterelnökétől!

2024. április 22. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

A hazai GDP 10 százalékát adja a járműipar, melynek egyik legdinamikusabban fejlődő területe az alkatrészgyártás. A világ Top20 vezető beszállítója közül 15 van jelen Magyarországon, s olyan világmárkák gyárai épültek hazánkban, mint a Bosch, az Opel, a Mercedes, az Audi vagy a Suzuki.

Kép:PP archív

Az autóipar a magyar kivitel egyötödét adja, egyes információk szerint Magyarország Kína negyedik legnagyobb alkatrészimportőre. A következő évek nagy beruházásai között számos autóipari fejlesztésre is sor kerülhet: a Bosch közlekedéstechnológiai kutatási és fejlesztési központ-bővítést tervez Kőbányán – ahol kifejezetten az automatizált vezetés és az elektromos megoldások fejlesztése kerül a középpontba –, a japán GS Yuasa pedig lítiumos akkumulátorgyártó-centrum építésébe kezd Miskolcon.

Az ötlet az utcán gurul
Négy müncheni fiatalember tavaly startupot alapított, amely használt autóabroncsokat és felniket segít értékesíteni. Egy év után sok ezer ügyfelük van, pénzügyi beruházó egymillió euróval szállt be a sokat ígérő projektbe.
Az utóbbi években robbanásszerűen fejlődő alkatrészgyártásnak is köszönhetően az idén először rendezheti meg Magyarország a nemzetközi Autotech Future Expo&Show-t.

A térség legnagyobb járműipari rendezvényén két napon keresztül lehet megtekinteni a világ legnagyobb autóalkatrész márkáinak és gyártóinak standjait. A kiállításon részt vesznek a szektor szakemberei mellett a járműipar nagyágyúi, többek között a Bilstein, a Total, a Textar, a Hella, a Bosch, a Castrol és a Tungsram is.

A szervezők hagyományteremtő szándékkal, a résztvevő szakemberek számára érdekes előadásokkal és kapcsolatépítő workshopokkal is készülnek, illetve megrendezik Magyarország első autós blogger és vlogger találkozóját.

Véleményvezér

Szégyenteljes helyre került Magyarország a jogállamisági index alapján

Szégyenteljes helyre került Magyarország a jogállamisági index alapján 

A magyar jogásztársadalom levizsgázott.
Schmitt Pál szelleme kísért Norvégiában

Schmitt Pál szelleme kísért Norvégiában 

A makulátlanság egy elengedhetetlen szempont Norvégiában.
Lengyelországnak jót tett a kormányváltás

Lengyelországnak jót tett a kormányváltás 

A lengyel gazdasági csoda nem három napig tart.
Magyarország Európában az utolsó helyen az egészségügyi kiadások rangsorában

Magyarország Európában az utolsó helyen az egészségügyi kiadások rangsorában 

Mindenképpen javítani kellene a finanszírozáson.
Magyarország a technikai államcsőd felé tart, megszorítások jöhetnek

Magyarország a technikai államcsőd felé tart, megszorítások jöhetnek 

A világgazdaság számai egyre javulnak, miközben a magyar államháztartás senyved.
Magyar Péter szerint levitézlett, idegen nyelven nem beszélő magyar politikusok vannak Brüsszelben

Magyar Péter szerint levitézlett, idegen nyelven nem beszélő magyar politikusok vannak Brüsszelben 

Tényleg ciki Brüsszelben az idegen nyelvet alig tudó magyar képviselők jelenléte.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo