Cégmarketing: van még keresnivalójuk a kis- és középvállalkozásoknak a Facebookon

A közösségi médiás marketing magyar guruja szerint a Facebook egyre inkább azon van, hogy a felhasználó mindent nála csináljon, ide értve a Messengeren történő vásárlást is. Ezzel nagy fejfájást okoz más oldalaknak, de lehetőségek sorát kínálja a kkv-knak. Ezekről is beszélt Lévai Richárd a Piac & Profit Cégmarketing - 2017 konferenciáján.

A mobilos böngészés az évtized derekára utol érte a desktopos online aktivitásunkat. A tendencia az, hogy a vásárlási ajánlatokat a Facebook Messengeren kapjuk majd, ami már jóval több, mint egy csetablak a Facebook honlapján: önálló mobilplatform.

A legújabb felmérések szerint Magyarországon 4,5 millióan töltötték le, s tették ezzel megkerülhetetlenné ezt az önálló mobilplatformot, amellyel a statisztikák szerint 3-7 százalékos konverzióarányt lehet elérni. Bár nálunk még nem olyan fejlettek a fizetési megoldások, hogy a többség a csetappban egy-egy ikonra kattintva rendelhesse meg és fizesse ki a terméket vagy szolgáltatást, Lévai Richárd szerint mindez üzleti lehetőséget jelent a kis- és középvállalkozásoknak.

Az online marketing-guru, az RG Stúdió Kft. tulajdonosa a Piac & Profit Cégmarketing - 2017 konferenciáján azt mondta: ma már a lead hirdetéseket is célszerű ide összpontosítani, s ehhez még önálló landing page-et sem kell létrehozni. Ezzel "költséghatékonyan tudunk adatbázist építeni", hangsúlyozta Lévai, hozzátéve: új, értékes eszköz a marketingben a canvas (vászon) is, erre linkeket, videókat, képeket tudunk feltölteni.

Lokalizált hirdetések

Nemcsak az érdeklődési terület és az adott webes tartalmakon eltöltött idő függvényében lehet személyre szabni ajánlatokat. A cégek jól járhatnak a lokalizált hirdetésekkel, vagyis ha például az üzletük egy kilométeres körzetében tartózkodó embereknek küldenek ajánlatokat. Maholnap nem lesz szokatlan, ha olyan üzenetet kapunk: "Tegnap ezt a TV-t nézegetted, itt van a boltunk kétszáz méterre, van abból a készülékből raktáron." Ehhez persze a Big Data-rendszerek okos együttműködése szükséges.

A valóság már nem elég

Fontos, hogy a videók és képek készítésénél belekalkuláljuk a képkomponálásba, hogy a felhasználók 97 százaléka álló formátumban néz mozgóképes tartalmakat, nem fordítja el a mobilját, hogy fekvő formátumban lássa a videót.

A jövő azonban az üzleti valóságban, a termékhez kapcsolódó tartalmak feltupírozásában, szórakoztatóvá tételében rejlik. "A valóság már nem elég. A kiterjesztett elemekkel izgalmasabbá tudjuk tenni a terméket" - véli a szakértő. Ez az augmented reality, amit a többség a tavalyi Pokemon-mánia kapcsán ismer.

Mark Zuckerberg például, amikor futni megy, és fotót vagy videót készít magáról ("inkább videót, a fotó már olyan 2016-os", jegyezte meg Lévai), virtulális fejpántot rak a homlokára, s 3D-ben csöpög az izzadtság a valósak mellett. Persze a fejpánton logó díszeleg.

Véleményvezér

Kísértetszállodát talált Hadházy Ákos

Kísértetszállodát talált Hadházy Ákos 

Különös pénzosztások az idegenforgalmi beruházások körül.
A korrupció rontja a boldogságindexet

A korrupció rontja a boldogságindexet 

Ötvenhatodik helyen a magyarok.
Hadházy Ákos újabb fél méter magas kilátót talált 217 millió forintért

Hadházy Ákos újabb fél méter magas kilátót talált 217 millió forintért 

Lombkoronasétány helyett ezúttal nádkoronasétány épült.
Száguldhatna a forint, ha Orbán Viktor kiegyezne az unióval

Száguldhatna a forint, ha Orbán Viktor kiegyezne az unióval 

A jogállamiság helyreállítása sok pénzt hozna.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo