Egyre több magyar használja plasztikkártyáját külföldön

A külföldről érkező turisták tavaly rekordösszeget – 193,5 millió USA dollárt, vagyis 58 milliárd forintot költöttek el Visa kártyájukkal Magyarországon. Ez az összeg az idegenforgalomból származó teljes tavalyi devizabevétel 17 százalékát teszi ki, és jól tükrözi, milyen kedvező hatást gyakorolnak továbbra is a hazánkat felkereső külföldiek a magyar gazdaság fejlődésére. A külföldre utazó magyar turisták ugyanezen időszak alatt 87 millió dollár értékben vásároltak Visa plasztikkártyával, ami 7 százalékkal több az előző évi értéknél.

Mit remélt Magyarország az EU-tagságtól és mi lett mindebből 20 év alatt?
Devizahitelezés, euróbevezetés, uniós pénzek, kilátások - online Klasszis Klubtalálkozó élőben Medgyessy Péterrel!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is Magyarország korábbi miniszterelnökétől!

2024. április 22. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

A külföldi turisták főként áruházakban, szállodákban és éttermekben vásároltak kártyájukkal – csaknem 121 millió dollár értékben. A kártyás tranzakciók átlagos értéke 86 dollár volt. A bankfiókokban illetve bankjegykiadó automatáknál felvett készpénz összege meghaladta a 73 millió dollárt. A külföldi Visa kártyabirtokosok által elköltött összeg 10 százalékkal volt magasabb az előző évinél. A nemzetközi utazók előszeretettel választották úti céljuknak a fővárost, a gyógyturizmus központjait, a Balatont és Nyugat-Magyarországot. A külföldiek vásárlásaiból befolyt összeg 73 százalékát európai lakosok költötték el. A britek és a németek után a franciák és az osztrákok vásároltak legtöbbet Visa kártyájukkal. Magyarország ugyanakkor más kontinensek lakói szemében is vonzó célpontnak számít. Az Egyesült Államok és Kanada állampolgárai például nagyobb értékben vásároltak Visa kártyájukkal, mint az összes többi, nem európai országból érkező turista együttvéve. A közép-kelet-európai régió államaiból idelátogató utazók közül költségszempontból a lengyelek és a csehek állnak az élen.

„A Visa kártyával végrehajtott fizetések természetüknél fogva rendkívül pozitív hatást gyakorolnak az ország gazdaságára, mivel plasztikkal fizetni gyerekjáték, az impulzusvásárlás csábításának pedig nagyon nehéz ellenállni. A kártyainfrastruktúra fejlesztésére fordított összegek hamar megtérülnek, a kártyás fizetések révén pedig az adócsalás is megelőzhető, mivel minden tranzakció az ügyfél bankszámlája és a fizetés kedvezményezettje között zajlik” – nyilatkozta Radu P. Obreja, a Visa International CEMEA régióért felelős elnökhelyettese. Az osztrákok és a németek leggyakrabban áruházakban fizettek kártyájukkal (az általuk végrehajtott összes tranzakció 87 százalékában). E tekintetben egyedül a norvégok képeztek kivételt, akik a közvetlen kártyás fizetéssel szemben a készpénzfelvételt részesítették előnyben (teljes tranzakciószámuk 60 százalékában).

A Visa kártyák egyik legnagyobb hazai kereskedői elfogadó-hálózatát a MOL üzemelteti. Ádám Sándor, a MOL igazgatóhelyettese a következő szavakkal kommentálta a statisztikákat: „Belföldi üzemanyagtöltő-hálózatunk statisztikáinak ismeretében elmondhatom, hogy az országban található benzinkútjaink közül sehol máshol nem fizetnek a külföldiek olyan nagy számban kártyával, mint a nyugati határszélen fekvő mosonmagyaróvári MOL-kútnál. Készpénzzel csak akkor fizetnek, ha megmaradt forintjaiktól akarnak megszabadulni, és megtankolnak mielőtt Magyarországot elhagynák”. „Magyarországon jelenleg több mint 18 860 kereskedő és a Visa 2379 bankjegykiadó-automatából álló ATM-hálózata fogadja el a Visa kártyákat. Tehát a külföldiek rendkívül sok helyen vásárolhatnak és fizethetnek kártyájukkal. Turistaként külföldre utazva az ember gyakrabban használja fizetőkártyáját, és rendszerint többet is költ, ha nem kell a valutaváltás idejétmúlt műveletével bajlódnia” – fűzte hozzá Radu P. Obreja.

A fentiekkel párhuzamosan, a magyar turisták is többet költöttek külföldi útjaik során a vizsgált időszakban. Az elmúlt évben a magyar Visa kártyabirtokosok az 1999-es 81 millió dollárnál 7 százalékkal nagyobb kártyaforgalmat bonyolítottak külföldön (87 millió dollárt), és az idegen országok területén végrehajtott tranzakciók száma is emelkedett. Ez a megállapítás egyformán igaz a 19 százalékkal növekvő eladáshelyi (612 800) és a 20 százalékkal bővülő készpénzfelvételi tranzakciókra (205 000). Annak ellenére, hogy a külföldön végrehajtott tranzakciók száma növekedést mutat, a magyar Visa kártyabirtokosok által külföldi ATM-ekből felvett készpénz értéke csupán egy százalékkal emelkedett az előző évhez képest. (Tavaly ez az összeg 29 millió dollárt tett ki.) A kereskedői elfogadóhelyeken elköltött összeg 12 százalékkal (59 millió dollárra) nőtt. A magyarok Európa országai közül Olaszországban költötték a legtöbbet kártyájukkal (7,3 millió dollárt). Olaszországot az Egyesült Királyság, Németország és Ausztria követi a sorban. Kártyaforgalom szempontjából a régió államai közül Lengyelország és Csehország állnak az élen. Honfitársaink ugyanakkor a legnépszerűbb utazási célországnak számító Egyesült Államok területén vásároltak a legnagyobb (18 millió dollárt meghaladó) értékben Visa kártyájukkal.

Véleményvezér

Schmitt Pál szelleme kísért Norvégiában

Schmitt Pál szelleme kísért Norvégiában 

A makulátlanság egy elengedhetetlen szempont Norvégiában.
Lengyelországnak jót tett a kormányváltás

Lengyelországnak jót tett a kormányváltás 

A lengyel gazdasági csoda nem három napig tart.
Magyarország Európában az utolsó helyen az egészségügyi kiadások rangsorában

Magyarország Európában az utolsó helyen az egészségügyi kiadások rangsorában 

Mindenképpen javítani kellene a finanszírozáson.
Magyarország a technikai államcsőd felé tart, megszorítások jöhetnek

Magyarország a technikai államcsőd felé tart, megszorítások jöhetnek 

A világgazdaság számai egyre javulnak, miközben a magyar államháztartás senyved.
Magyar Péter szerint levitézlett, idegen nyelven nem beszélő magyar politikusok vannak Brüsszelben

Magyar Péter szerint levitézlett, idegen nyelven nem beszélő magyar politikusok vannak Brüsszelben 

Tényleg ciki Brüsszelben az idegen nyelvet alig tudó magyar képviselők jelenléte.
Jó hír, mégsem pusztul el a világ

Jó hír, mégsem pusztul el a világ 

Sokan úgy gondolják, hogy addig létezik a világ, amíg vannak méhek.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo