Mosáshoz való vegyi árura 12 milliárd forintot költöttek a háztartások fél év alatt

A mosáshoz szükséges háztartási vegyi áruk 25 milliárd forintos piacának további szűkülését jelzik a háztartások idei első félévi fogyasztásának adatai. Így összegezhetők a GfK Piackutató Intézet ConsumerScan eredményei, amelyeket a 3,8 millió magyar háztartást reprezentáló 2000 háztartás heti vásárlási naplói alapján tárnak fel.

Mit remélt Magyarország az EU-tagságtól és mi lett mindebből 20 év alatt?
Devizahitelezés, euróbevezetés, uniós pénzek, kilátások - online Klasszis Klubtalálkozó élőben Medgyessy Péterrel!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is Magyarország korábbi miniszterelnökétől!

2024. április 22. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

A kategória legnagyobb forgalmú terméke a mosószer, amelyből a fogyasztás tavalyelőtt még elérte a 66 ezer tonnát, majd múlt évben hat százalékkal csökkent, idén az első félévben pedig közel 28 ezer tonna. Értékben két éve mintegy 18 milliárd forint után tavaly 4 százalék növekedés következett, majd ebben az évben január–júniusban 9,0 milliárd forint.
Közben a fogyasztás egyre inkább az általános mosószerekre koncentrálódik. Ezekre ugyanis 1998-ban még mennyiségben 94 százalék jutott, a speciális mosószerekre pedig 6 százalék, idén azonban már 99:1 százalék az arány.

Az öblítők 4 milliárd forintot meghaladó piacán stagnálás, vagy a fogyasztás némi növekedése várható. A két évvel ezelőtti fogyasztás tavaly 4 százalékkal csökkent. Ebben az évben pedig az első félévi fogyasztás alapján az egész évi mennyiség várhatóan a tavalyi és tavalyelőtti közé fog esni.
Az értékben mért fogyasztás azonban nem csökkent. Ugyanis a tavalyelőtti, forintban mért fogyasztás múlt évben 5 százalékkal nőtt, és az idei első félév további növekedést jelez.

Hasonló a helyzet a vízlágyító 1 milliárd forintnál nagyobb piacán. Mennyiségben a fogyasztás 1998 után 7 százalékkal csökkent 1999-ben.

A 2000 I.-VI. hónapi adatok alapján a teljes évi fogyasztás várhatóan meghaladja a tavalyit, de nem éri el a két évvel korábbit.
Érték szerint ugyanebben az időszakban tavaly 9 százalékos a növekedés, az idei első félév pedig stagnálást vagy némi növekedést jelez előre.

Visszaesést mutatnak a fehérítő adatai az 1 milliárd forintnál kisebb piacon. Mennyiségben 1998 után 18 százalékos csökkenés következik, és a 2000 első felében mért adatok a trend erősödését jelzik előre.
Ugyanebben az időszakban érték szerint 16 százalékos tavalyi csökkenés után idén még nagyobb arányú mínusz várható.

A színkímélő adalékanyagokból mennyiségben tavaly 6 százalékkal csökkent a fogyasztás, és ennek mértéke az idei első fél év alapján még nagyobb lesz.
Értékben 1 milliárd forintnál kisebb ez a piac. A tavalyi 12 százalékos növekedéssel szemben idén stagnálás vagy csak kisebb mértékű plusz várható.

Ezen a termékcsoporton belül egyre növekszik az előmosók fogyasztása, míg az áztatóké csökken. Mennyiségben 2000 első félévében 58 százalék az előbbiek, 42 százalék az utóbbiak részesedése. Értékben 71-29 százalék, szintén az előmosók javára.

Véleményvezér

Schmitt Pál szelleme kísért Norvégiában

Schmitt Pál szelleme kísért Norvégiában 

A makulátlanság egy elengedhetetlen szempont Norvégiában.
Lengyelországnak jót tett a kormányváltás

Lengyelországnak jót tett a kormányváltás 

A lengyel gazdasági csoda nem három napig tart.
Magyarország Európában az utolsó helyen az egészségügyi kiadások rangsorában

Magyarország Európában az utolsó helyen az egészségügyi kiadások rangsorában 

Mindenképpen javítani kellene a finanszírozáson.
Magyarország a technikai államcsőd felé tart, megszorítások jöhetnek

Magyarország a technikai államcsőd felé tart, megszorítások jöhetnek 

A világgazdaság számai egyre javulnak, miközben a magyar államháztartás senyved.
Magyar Péter szerint levitézlett, idegen nyelven nem beszélő magyar politikusok vannak Brüsszelben

Magyar Péter szerint levitézlett, idegen nyelven nem beszélő magyar politikusok vannak Brüsszelben 

Tényleg ciki Brüsszelben az idegen nyelvet alig tudó magyar képviselők jelenléte.
Jó hír, mégsem pusztul el a világ

Jó hír, mégsem pusztul el a világ 

Sokan úgy gondolják, hogy addig létezik a világ, amíg vannak méhek.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo