“Nép”-TESLA, kérdőjelekkel

A napjainkban talán leghíresebb kaliforniai start up, az elekromos autókat gyártó Tesla a napokban mutatta be első “népautójának” modelljét San Francisco-ban. A Modell3 első 20 példányát a vállalat alkalmazottai vehették birtokba, hogy közvetlenül beszámolhassanak tapasztalataikról.

„E” mint energia konferencia - fókuszban a megújulóenergia-politika érvényesülése, az energia tárolási lehetőségei, a gáz- és árampiac helyzete, a zöld átmenet finanszírozása, az elektromobilitás jövőképe.

Bankvezérek, neves energiapiaci szakértők, egyetemi tanárok és kutatók a jelen kihívásairól: hallgassa meg Ön is élőben!

2024. május 16. Budapest

Részletek és jelentkezés

A Modell3 már jó éve áll az érdeklődés középpontjában, mióta Elon Musk, a cég alapítója és vezetője bejelentette: a ModellS Sedan, a ModellX Suv mellett, amelyek ára 100 ezer dollár körül vagy még magasabban mozog, gyártanak a szélesebb közönség számára is elérhető árú, de kiváló minőségű modellt.

További félmillió ember, akik még tavaly ezer dollár előleget fizettek be a kocsira, alkalmasint javarészt csak jövőre ülhetnek a volán mögé. A Tesla fő gondja ugyanis, hogy gyors piaci előretörésével nem tartott lépést a gyártói és a beszállítói hálózat fejlesztése. A kaliforniai gyár a második negyedévben 25 ezer kocsit gyártott, ami igencsak messze áll a 2018-ra ígért 600 ezres kapacitástól. A verseny tétjét jellemzi, hogy a Volkswagen és a Toyota, a világ két legnagyobb autógyártója egyenként naponta bocsát ki 25 ezer járművet.

Musk a 3-as modell bemutatóján maga is elismerte, hogy a következő fél év “pokolian nehéz lesz”
Gyárukban nagy a fluktuáció, többek között azért, mert az új technológia, a még nagyobb fokú automatizálás sokak számára nehezen megoldható feladatokat jelent. Tetőzi a cég vezetőinek gondját, hogy megkezdődött az autóipari szakszervezet megalakítása a gyárban, aminek komoly anyagi következményei lehetnek: a Teslánál átlagosan 20 dollláros órabért fizetnek, míg a nagy amerikai autókonszerneknél ennél 30 százalékkal többet harcolt ki a szakszervezet.

A Tesla elektromos modellje - egyre többet tudnak

A Tesla gyors fejlődésére jellemző, hogy az autógyártásból származó bevétel a második negyedévben 2,79 milliárd dollár volt, csaknem a kétszerese az előző év hasonló időszakának. Ugyanakkor a negyedév vesztesége 401 millió dollárt tett ki az egy évvel korábbi 293 millióval szemben. Elon Musk ennek ellenére derűlátónak mutatkozott, hangoztatva, hogy napelem-gyártásuk nem kevésbé sikeres, mint az autó üzletág és a gyorsabb fejlődést csak az hátráltatja, hogy felépítésre várnak akkumulátorgyáraik Kínában és Európában – bár az akku-gyártás nagyobbik részét továbbra is az Egyesült Államokban, nevadai gyárukban kívánják tartani.

A cég vezetője szerint a veszteség a magas kutatási költségeknek, a gyártmányfejlesztésnek és az amerikai üzemek további bővítésének tudható be, ám a 3-as modell tömeggyártása hamarosan nyereségessé teheti a céget. A San Francisco melletti fremonti gyárból elsőnek 3S típusok kerülnek ki, amelyek az alapmodell drágább változatai, nagyobb teljesítményű akkumulátorokkal és 44 ezer dolláros áron kerülnek forgalomba. A Tesla korábbi két modelljéből júliusban összesen 3100 darabot adtak el az Egyesült Államokban és a 100 ezres autókból tömeges eladásokra természetesen továbbra sem számíthatnak. Az új, viszonylag olcsó Tesla a maga nemében természetesen nem áll egyedül az amerikai piacon, fő ellenfelének a General Motors Chevrolet Bolt modellje tekinthető.

Forrás: Süddeutsche Zeitung

Nő az elektromos autók hatótávolsága
Tavaly átlagosan már 270 kilométert tudtak megtenni egy töltéssel az elektromos autók – mutatta ki az IFUA Horváth & Partners tanulmánya. A hatótávolság 2020-ra várhatóan 450 kilométerre nő. Az elektromos autók átlagos hatótávolsága 2011-ben 150 kilométer, 2014-ben 200 kilométer, 2016-ban pedig 270 kilométer körül alakult. A szakértők úgy jutottak erre az eredményre, hogy a gyártók által megadott hatótávolságot a Németországban forgalomba helyezett megfelelő típusok számával súlyozták. A fejlődést a 2016-ban piacra dobott új modellek, illetve azok a régebbi modellek húzzák, amelyek hatótávolságát a gyártók megnövelték. A Testa Model X 100D a gyártói adatok szerint 565 kilométert tud töltés nélkül megtenni, míg a BMW i3 újabb változata300 kilométert, a Hyundai Ioniq EV 280 kilométert és az új Nissal Leaf (30 kWh-s akkumulátorral) 250 kilométert.

Véleményvezér

Fordult a kocka, illúziónak bizonyult az a várakozás, hogy Kína lehagyja az USA-t

Fordult a kocka, illúziónak bizonyult az a várakozás, hogy Kína lehagyja az USA-t 

Nem biztos, hogy annyira jó gondolat volt a keleti nyitás. Az USA és Európa vezeti a világgazdaságot.
Aláírásgyűjtő ellenzéki aktivitákat támadtak meg Budapesten

Aláírásgyűjtő ellenzéki aktivitákat támadtak meg Budapesten 

Tettlegesséig fajult a választási kampány a fővárosban.
Magyarországon a legnagyobb az állami beavatkozás mértéke a gazdaságba

Magyarországon a legnagyobb az állami beavatkozás mértéke a gazdaságba 

A nagy újraelosztási ráta ellenére alig jut az egészségügyre.
Argentínában kidobták a korrupt politikai elitet és kilőtt a gazdaság

Argentínában kidobták a korrupt politikai elitet és kilőtt a gazdaság 

Négy hónap alatt tűnt el a költségvetési hiány.
Újra lőnek az ukrán tüzérek

Újra lőnek az ukrán tüzérek 

Nagy hatótávolságú rakétákat is kapnak az ukránok.
Szégyenteljes helyre került Magyarország a jogállamisági index alapján

Szégyenteljes helyre került Magyarország a jogállamisági index alapján 

A magyar jogásztársadalom levizsgázott.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo