Gazdaság

Adóvariációk. Senki nem járt jól

PP Online

Az új adótörvényekben a társaságokra vonatkozó szabályok változtak elsősorban. Vihart leginkább a reprezentációs költségek megadóztatása kavart, de a kormány által folyamatosan emlegetett ellentétel, a „tízmilliós” beruházási adókedvezmény – ami valójában maximum 1,8 millió forint – fogadtatása sem egyértelműen pozitív. Összességében az ígért csökkentések helyett az idén növekednek a vállalkozókat sújtó adóterhek, a kisebb cégek mozgástere tovább szűkült, állítják a szakértők.

Tovább olvasom »

Adóvariációk. Senki nem járt jól

PP Online

Az új adótörvényekben a társaságokra vonatkozó szabályok változtak elsősorban. Vihart leginkább a reprezentációs költségek megadóztatása kavart, de a kormány által folyamatosan emlegetett ellentétel, a „tízmilliós” beruházási adókedvezmény – ami valójában maximum 1,8 millió forint – fogadtatása sem egyértelműen pozitív. Összességében az ígért csökkentések helyett az idén növekednek a vállalkozókat sújtó adóterhek, a kisebb cégek mozgástere tovább szűkült, állítják a szakértők.

Tovább olvasom »

TOP 1500 helyzete és kilátásai

PP Online

Növekvő beruházási kedv, stabilizálódó kilátások
A tanulmány a TÁRKI Rt. keretében 1998–2001 között folyó („TOP 1500 helyzete és kilátásai”), a Magyar Nemzeti Bank és a Pénzügyminisztérium által támogatott kutatás adatfelvételeinek eredményeire támaszkodik.

Tovább olvasom »

TOP 1500 helyzete és kilátásai

PP Online

Növekvő beruházási kedv, stabilizálódó kilátások
A tanulmány a TÁRKI Rt. keretében 1998–2001 között folyó („TOP 1500 helyzete és kilátásai”), a Magyar Nemzeti Bank és a Pénzügyminisztérium által támogatott kutatás adatfelvételeinek eredményeire támaszkodik.

Tovább olvasom »

AdóSar(c)ok – szakmai vitafórum a KPMG-nél

PP Online

A reprezentációs költségek adózásában történt szigorításokat sokan és hevesen bírálják, a pénzügyi tárca a kereskedelmi és iparkamarával együttműködve már dolgozik a módosító javaslaton, amely várhatóan március végére készül el. A KPMG e témában rendezett vitafórumán az APEH és a Pénzügyminisztérium munkatársai az elhangzott felvetések nyomán azt mondták, a jobb érthetőség kedvéért egyelőre újabb példákkal egészítik ki az adóhivatal honlapján szereplő iránymutatások egy részét. A fórum házigazdája, Kajtár László adópartner olyan mérkőzéshez hasonlította a szemináriumot, amelynek nincs győztese, ám az „adok-kapokból” mindenki sokat tanulhat.

Tovább olvasom »

AdóSar(c)ok – szakmai vitafórum a KPMG-nél

PP Online

A reprezentációs költségek adózásában történt szigorításokat sokan és hevesen bírálják, a pénzügyi tárca a kereskedelmi és iparkamarával együttműködve már dolgozik a módosító javaslaton, amely várhatóan március végére készül el. A KPMG e témában rendezett vitafórumán az APEH és a Pénzügyminisztérium munkatársai az elhangzott felvetések nyomán azt mondták, a jobb érthetőség kedvéért egyelőre újabb példákkal egészítik ki az adóhivatal honlapján szereplő iránymutatások egy részét. A fórum házigazdája, Kajtár László adópartner olyan mérkőzéshez hasonlította a szemináriumot, amelynek nincs győztese, ám az „adok-kapokból” mindenki sokat tanulhat.

Tovább olvasom »

Vásárlási szokások

PP Online

Európában a magyar vásárlók a legkifinomultabb ízlésűek közé tartoznak, derül ki a világ egyik vezető nemzetközi ingatlan-tanácsadó cége, a Healey & Baker által nemrégiben közzétett jelentésből. A 12 ország 7000 vásárlója megkérdezésével készített páneurópai felmérés, amelynek címe „Ahol az emberek vásárolnak” az európaiak élelmiszer és ruházati cikkek vásárlási szokásait veszi górcső alá. Ebben az évben első alkalommal különösen Magyarországot kihangsúlyozva, a felmérés azt vizsgálja, hogy a vásárlók miként viszonyulnak a bevásárlóközpontokhoz.

Tovább olvasom »

Vásárlási szokások

PP Online

Európában a magyar vásárlók a legkifinomultabb ízlésűek közé tartoznak, derül ki a világ egyik vezető nemzetközi ingatlan-tanácsadó cége, a Healey & Baker által nemrégiben közzétett jelentésből. A 12 ország 7000 vásárlója megkérdezésével készített páneurópai felmérés, amelynek címe „Ahol az emberek vásárolnak” az európaiak élelmiszer és ruházati cikkek vásárlási szokásait veszi górcső alá. Ebben az évben első alkalommal különösen Magyarországot kihangsúlyozva, a felmérés azt vizsgálja, hogy a vásárlók miként viszonyulnak a bevásárlóközpontokhoz.

Tovább olvasom »

Segítünk kiszámolni

EKÁER kalkulátor

kalkulátor

Céges bankszámla

kalkulátor

Pályázatkereső

kalkulátor