Új gyárat épít Debrecenben a Continental

A zöldmezős beruházás 2018 harmadik negyedévében kezdődik, a gyártás pedig várhatóan 2020 harmadik negyedévében indul. A kapacitásbővítést az autóipari elektronika iránti növekvő kereslet indokolja. Váltómű vezérlőegységeket és szenzorokat gyártanak majd Debrecenben.

Az illúziók vége – a racionalitás kezdete –
úgy tűnik el az ESG, hogy velünk marad?

Klasszis Fenntarthatóság 2025 konferencia

2025. november 4., Budapest

Jelentkezzen most!

A Continental ma bejelentette, hogy egy újabb gyárat létesít Magyarországon, az autóipari elektronikák területén meglévő tevékenységének bővítésére. A Continental csoport jelenleg hat gyárral, egy gumiabroncs kereskedelmi képviselettel és logisztikai központtal van jelen Magyarországon. A közelmúltban pedig döntés született a budapesti mesterséges intelligencia központ megnyitásáról. A most bejelentett debreceni telephellyel bővül az európai piacokra készülő autóipari elektronikai alkatrészek gyártási kapacitása. Az alapkőletételre 2018 harmadik negyedévében kerül sor. A Continental 100 millió € értékű befektetése a tervek szerint 450 új munkahelyet teremt majd.

José Avila, a Continental Igazgatótanácsának tagja és a Powertrain divízió vezetője elmondta: „Az új gyár kialakítása Debrecenben egy olyan stratégiai döntés, amellyel a Continental tovább erősíti európai jelenlétét azért, hogy még tökéletesebben kiszolgálja a vevők egyre növekvő keresletét az autóipari elektronikai megoldások iránt.”

„Az új debreceni gyárunkkal amellett, hogy megerősítjük jelenlétünket Európában, nemzetközi szinten diverzifikáljuk a csúcstechnológiát képviselő gyárainkat, melyek autóipari elektronikai termékeket állítanak elő. Magyarország Kormányának együttműködésével képesek vagyunk jelentősen kibővíteni a kapacitásunkat és tovább fokozni a technológiai fejlesztéseinket” – tette hozzá Dr. Hans-Jürgen Braun, a Continental 30 elektronikai gyárának vezetője.

„A Continental új gyáregységének létesítése egy újabb bizonyítéka annak, hogy Magyarország az autóipari beruházásokat tekintve az egyik legvonzóbb ország Európában. A magyarok szakértelmére, termelékenységére és kreativitására alapozva, illetve a stratégiai földrajzi elhelyezkedésnek és kedvező gyártási költségeknek köszönhetően a Magyarországon jelenlévő autóipari gyártók folyamatosan bővítik tevékenységüket és fejlesztik termékeiket, ami hosszú távú elköteleződést jelent a részükről. A Continental új létesítménye tovább növeli Magyarország versenyképességét, és megerősíti regionális központi pozícióját az autóiparban” – mondta el Ésik Róbert, a Nemzeti Befektetési Ügynökség (HIPA) elnöke. A Continental váltómű egységek, szenzorok és aktuátorok üzletágai szolgáltatják a gyártandó termékek első körét a 7000 négyzetméteres telephelyen, melyek EU-s piacokra készülnek.

Közeleg az autóipar végjátéka?
Bár világszinten a bevételek 3%-kal növekedtek tavaly, ugyanakkor a lassulás jelei már most láthatóak, mivel az autóiparban végbemenő változások az összes beszállítót érintik. A beszállítóknak az olyan gyorsuló technológiai változásokkal kell szembenézniük, mint a feltörekvőben lévő új szoftver-megoldások, amelyek megkülönböztetik majd a járművek hardver rendszereit is és így befolyásolják az értékesítést is. A vállalatoknak adaptálniuk kell az üzleti modelljeiket, hogy meg tudják ragadni a növekedési lehetőségeket.

Véleményvezér

A Tisza párt nyerte a számháborút

A Tisza párt nyerte a számháborút 

Ki fizeti a masírozókat?
Provokatív légtérsértést követtek el az oroszok Litvánia felett

Provokatív légtérsértést követtek el az oroszok Litvánia felett 

Súlyos orosz légtérsértés történt Litvánia felett.
Orbán Viktor barátjához menekült Magyarország egyik legkeresettebb, körözött bűnözője

Orbán Viktor barátjához menekült Magyarország egyik legkeresettebb, körözött bűnözője 

Nagy kérdés, miként sikerülhetett elmenekülnie a magyar maffiafőnöknek?
Burgonya kilója 30 forintért

Burgonya kilója 30 forintért 

A politikusok kedvence lesz a krumpli, rég lehetett ilyen olcsón osztogatni.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo