20 éve még tárcsáztunk

20 év, közel 3 millió felhasználó, napi 15 milliós levélforgalom – ezek a számok határozzák meg a huszadik születésnapját ünneplő Freemailt. A jubileum nemcsak a háttércsapatnak ad okot az ünneplésre, a legtöbbet megélt hazai levelezőrendszer iránti lojalitás okán most a felhasználókat is honorálják.

Már több mint két évtized telt el azóta, hogy betárcsázós internettel igyekeztünk körbejárni a világot, és az e-mail technológia betörésével élénkebb kapcsolatba léphettünk távolabbi, akár külföldön élő ismerőseinkkel is, de munkánk során is csökkenthettük a reakcióidőt. A legismertebb hazai levelezőrendszer pontosan 20 éve áll szolgálatban, hogy felületet biztosítson az egyszerű és gyors levélküldéshez.

Kép: freemail

– 1997 tavaszán fogalmazódott meg a gondolat, hogy kellene csinálni egy magyar nyelvű, gyors és megbízható levelezőrendszert. Nyárra az ötlet odáig fejlődött, hogy három programozó nekiállt, és három hónap alatt meg is valósította a terveket. Így indult a Freemail. Kezdetben még csak kis számokkal működött a szolgáltatás, gondolok itt 2 MB-os postafiók-méretre és 50 kbyte-os levelekre, de hamar bővíteni kellett mindent, hiszen pár év alatt elértük az egymilliós felhasználószámot. A fejlesztésekkel a mai napig nem álltunk le, hol kisebb, hol látványosabb újításokat eszközölünk, miközben a tárhely-kapacitásra is folyamatosan ügyelünk. Alig egy éve kezdtük el átköltöztetni a felhasználókat a legújabb Freemail felületre, amely modernebb, gyorsabb, egyben biztonságos és megbízható, ám ugyanolyan felhasználóbarát, mint amilyennek eddig is ismerték a Freemailesek – mondta el Fernezelyi Márton, a Freemailt megalkotó csapat vezetője.

A kezdetben kék-fehér kiskockás mintázatban pompázó felület 2000-ben vált elérhetővé a fekete-fehér mobiltelefonokon is – ne feledjük, ekkor még WAP-ozás volt, 4G helyett pedig GPRS, és okostelefonokról sem hallottunk akkoriban még. A következő évek fejlesztéseinek egyik mérföldköve a spam szűrő bevezetése volt, majd amikor lehetővé vált az egyszerre több fiókba történő belépés.

Százezrekbe kerülhet egy óvatlan képmegosztás
Alig egy évtizedes múltja van annak, hogy egy kattintással ismerősök százai láthatják képeinket. Amíg csak mi vagyunk a képen, és saját magunk rendelkezünk a bennünket ábrázoló képek megosztásáról, jogi szempontból kevésbé bír jelentőséggel, hogy mit töltünk fel.
Emellett megérkezett az akkor igen újszerű szolgáltatás, amely SMS-ben jelzett új levél érkezésekor a felhasználónak. Időközben elindult az automatikus levélmentés funkciója, aztán 2009-ben mobilbarát lett a honlap, amely még több regisztrálót eredményezett. Egy évvel később az akadálymentesítés is megtörtént a gyengénlátók igényeit és lehetőségeit figyelembe véve, és elindultak olyan kényelmi funkciók, mint például a beérkező levelek automatikus mappákba rendezése. Az elmúlt pár év legfőképpen a folyamatos modernizáció jegyében telt, amely tovább szorgalmazta, hogy külföldi társai helyett a magyar terméket válasszák az e-mailezők (2014-ben még ezt a főcímet olvashatjuk egy jelentős közéleti lapban: „A Freemail még mindig népszerűbb, mint a Gmail".)

Véleményvezér

Magyarországon a legnagyobb az állami beavatkozás mértéke a gazdaságba

Magyarországon a legnagyobb az állami beavatkozás mértéke a gazdaságba 

A nagy újraelosztási ráta ellenére alig jut az egészségügyre.
Argentínában kidobták a korrupt politikai elitet és kilőtt a gazdaság

Argentínában kidobták a korrupt politikai elitet és kilőtt a gazdaság 

Négy hónap alatt tűnt el a költségvetési hiány.
Újra lőnek az ukrán tüzérek

Újra lőnek az ukrán tüzérek 

Nagy hatótávolságú rakétákat is kapnak az ukránok.
Szégyenteljes helyre került Magyarország a jogállamisági index alapján

Szégyenteljes helyre került Magyarország a jogállamisági index alapján 

A magyar jogásztársadalom levizsgázott.
Schmitt Pál szelleme kísért Norvégiában

Schmitt Pál szelleme kísért Norvégiában 

A makulátlanság egy elengedhetetlen szempont Norvégiában.
Lengyelországnak jót tett a kormányváltás

Lengyelországnak jót tett a kormányváltás 

A lengyel gazdasági csoda nem három napig tart.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo