3 SEO tévhit, amit a Google akar elhitetni velünk

A keresőoptimalizálással minden neten jelen lévő vállalkozásnak foglalkoznia kell és annyi különböző jónak hangzó tanáccsal találkozni, hogy nehéz eldönteni, mi az igaz - és még a Goolge sem mindig segít. Szakértőnk segít eloszlatni három tévhitet.

Mit remélt Magyarország az EU-tagságtól és mi lett mindebből 20 év alatt?
Devizahitelezés, euróbevezetés, uniós pénzek, kilátások - online Klasszis Klubtalálkozó élőben Medgyessy Péterrel!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is Magyarország korábbi miniszterelnökétől!

2024. április 22. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Ha különböző keresőoptimalizálásról szóló weboldalakat, blogokat vagy fórumokat olvasunk, akkor meglehetősen sok tévhittel találkozhatunk. Ha pedig beszélgetünk más szakmabeliekkel, akkor ez a kép még színesebb lesz. Egy idő után pedig nagyon nehéz azt eldönteni, hogy ezek közül melyik tévhitek és melyek azok, amelyek tényleg igazak.

Most 3 olyan tévhitet gyűjtöttünk össze, ami gyakran elő szokott fordulni még szakmai körökben is.

  1. Ne építsünk linkeket a jobb helyezés érdekében
A mítosz

Szinte mindenhol azt olvasni, hogy az épített linkek károsak, és bárki aki szembemegy a Google minőségi irányelveivel, azt meg fogják büntetni. Még maga John Mueller (Google egyik szakembere) is azt nyilatkozta nemrég ebben az angol nyelvű interjúban, hogy a webmesterek kifejezetten kerüljék a linképítést.

Az igazság

A linkek és hivatkozások továbbra is a legfontosabb rangsorolási faktorok a keresőoptimalizálás során. Több száz olyan jó helyen szereplő oldalt lehet a mai napig találni, amelyeknek a linkprofilja kizárólag gyenge minőségű linkekből áll. Ráadásul a nyelvi korlátok is erősítik ezt a hatást. Angol nyelven például sokkal jobban működik a spam linkek kiszűrése, más nyelveken pedig lényegesen gyengébben. Magyar nyelven például még mindig elég nagy a lemaradás.

A tanulság

A Google akár tagadja, akár nem, a linképítés még mindig az egyik leghatékonyabb eszköz arra, hogy az oldalunk feljöjjön a Google találati rangsorában. Pontosabban fordítsuk meg az állítást: aki nem épít egyáltalán linket, az sokkal nagyobb eséllyel fog hátrébb szerepelni a rangsorban, mint azok akik építenek. Ennek ellenére az igaz, hogy érdemes kerülni az egyértelműen spam jellegű linkeket és a gyenge minőségű oldalakról jövő hivatkozásokat.

Kép:PP archív

  1. A kattintások nem befolyásolják a rangsort
A mítosz

A Google hivatalos álláspontja eddig felemás volt azzal kapcsolatban, hogy a találatokra érkező kattintások és átkattintási arányok (CTR, click through rate) hatással vannak-e a rangsorra. Amikor ezt a kérdést feltették több Google alkalmazottnak, akkor mindig tagadták ezt. Gary Illyés (Google szóvivője) például azt mondta, hogy a „A CTR-t túl könnyű manipulálni, hogy rangsorolási célokra használható legyen.”

Az igazság

Egy évvel ezelőtt Rand Fishkin futtatott egy olyat tesztet, ahol több száz Twitter követőjét megkérte arra, hogy kizárólag az ő tesztként létrehozott oldalára kattintsanak a Google találatok között és mérte a helyezés változását. Azt tapasztalta, hogy 400-500 kattintás esetében már jelentősen elmozdult (a 4. helyről az 1. helyre) az ő találata felfele a listán. Azt viszont jó tudni, hogy itt nem robotok, hanem valódi felhasználók kattintottak az adott találatra.

A 7 legjobb SEO tipp 2016-ban
A keresőből érkező látogatók tradicionálisan sokkal többet vásárolnak (jobban konvertálnak) mint a hirdetésből érkezők. Ezért bármilyen jó is a hirdetési stratégiánk, a SEO, vagyis a keresőoptimalizálás még mindig fontos – kezdte előadását az E-Commerce Expón Vajda Szilárd, a WebshopSEO szakértője. A Google algoritmusa – mint arról már mi is sokszor írtunk, azonban folyamatosan változik, így az is folyamatos munkát igényel, hogy megszerezzük a legjobb helyek egyikét az organikus találatok között. Lássuk a szakértő tippjeit, hogyan érhetünk jó helyre!
A tanulság

Egy találatra minél nagyobb arányban érkeznek a kattintások, annál nagyobb a valószínűsége, hogy elmozdul felfele a rangsorban. Ez igaz fordítva is: azok a találatok, amikre kevesebb kattintás érkezik a többihez képest, azok idővel lejjebb csúszhatnak a rangsorban.

  1. A kulcsszóoptimalizált hivatkozási (horgony) szövegek károsak a SEO-ra
A mítosz

2012-ben jött ki a Google Pingvin algoritmus frissítés, amelynek a fő hangsúlya a spam jellegű linkeken, az optimalizált horgony szövegen és a link relevancián volt. A túloptimalizált horgonyszövegre vonatkozó tévhit azóta tartja magát. A Google minőségi irányelvei között az szerepel, hogy "Az optimalizált horgonyszöveggel ellátott cikkek vagy sajtóközlemények természetellenes kapcsolatoknak minősülnek."

Az igazság

A Google Pingvin frissítés valóban létezik és ha valakit megbüntetnek, akkor nehéz lehet belőle talpra állni. (Arról, hogy hogy kerüljük el a haragját, itt olvashat részletesebben.) Emiatt törekedni is kell a hivatkozási szövegek sokszínűségére, diverzitására. Ez viszont nem jelenti azt, hogy egy-egy oldal vagy tartalom esetében ne lehetne a linkek jelentős részének optimalizált a horgonyszövege.

Egy jó példa erre, a „click here” vagyis a „kattints ide” kifejezés. Nagyon sok esetben a „click here” felirat alatt egy pdf-et találunk. Ezért van az, hogyha rákeresünk erre a kifejezésre, akkor a TOP 3 találat között az Acrobat Reader PDF olvasót találjuk. Lássuk be, a „click here” szövegnek nem sok köze van a pdf-ekhez.

A tanulság

A hivatkozási szöveg továbbra is egy fontos és erős indikátor a Google számára. Arra kell viszont törekedni, hogy legyen diverz a hivatkozási szövegünk portfoliója. A fő kulcsszóval tökéletesen megegyező hivatkozási szövegek (exact match anchor text) a mai napig nagyon komoly erővel bírnak a rangsorolás során, de csak akkor, hogyha kellően sokszínű portfolióba rejtjük őket.

Papp Gábor SEO tanácsadó The Pitch 

Véleményvezér

Schmitt Pál szelleme kísért Norvégiában

Schmitt Pál szelleme kísért Norvégiában 

A makulátlanság egy elengedhetetlen szempont Norvégiában.
Lengyelországnak jót tett a kormányváltás

Lengyelországnak jót tett a kormányváltás 

A lengyel gazdasági csoda nem három napig tart.
Magyarország Európában az utolsó helyen az egészségügyi kiadások rangsorában

Magyarország Európában az utolsó helyen az egészségügyi kiadások rangsorában 

Mindenképpen javítani kellene a finanszírozáson.
Magyarország a technikai államcsőd felé tart, megszorítások jöhetnek

Magyarország a technikai államcsőd felé tart, megszorítások jöhetnek 

A világgazdaság számai egyre javulnak, miközben a magyar államháztartás senyved.
Magyar Péter szerint levitézlett, idegen nyelven nem beszélő magyar politikusok vannak Brüsszelben

Magyar Péter szerint levitézlett, idegen nyelven nem beszélő magyar politikusok vannak Brüsszelben 

Tényleg ciki Brüsszelben az idegen nyelvet alig tudó magyar képviselők jelenléte.
Jó hír, mégsem pusztul el a világ

Jó hír, mégsem pusztul el a világ 

Sokan úgy gondolják, hogy addig létezik a világ, amíg vannak méhek.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo