5 tartalmi baki keresőoptimalizálásnál

Hiába építjük ügyesen a linkeket, figyelünk a kulcsszavakra, mégis gyakran kárba vész a keresőoptimalizálásba fektetett idő. Pontosabban elvérzik weboldalunk, ha a tartalomról van szó. Íme a leggyakoribb hibák, amiket célszerű elkerülni honlapunk tartalmának feltöltésekor:

Mit remélt Magyarország az EU-tagságtól és mi lett mindebből 20 év alatt?
Devizahitelezés, euróbevezetés, uniós pénzek, kilátások - online Klasszis Klubtalálkozó élőben Medgyessy Péterrel!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is Magyarország korábbi miniszterelnökétől!

2024. április 22. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Kép:Pixabay

A keresőoptimalizálás komoly tartalmi munka. Hiába raktunk megfelelő helyre megfelelő számú linket, hibába fizetünk akár jelentősebb összegeket is azért, hogy jobb helyre kerüljön az oldalunk, ez is kevés lehet, ha végül az oldalon egyszerűen nincs tartalom. Egy oldal tele hasznos, friss és informatív tartalommal le tud győzni egy olyat is, amire nagyságrendekkel többet költöttek.

Nézzünk néhány alaphibát, amit a tartalomgyártás során érdemes elkerülni!

1. Túl rövid szöveg

Ne használjunk nyúlfarknyi szöveget a kezdőlapon. Nem értelmezhető és a szükségesnél kevesebb, ha csak annyi szöveg van a kezdőlapon, ami épp egy linkajánlásra elegendő. Legalább 300 szó körüli szöveggel érdemes operálni ahhoz, hogy valóban hatásos legyen keresőoptimalizálási szempontból (a Word megfelelő menüpontjával könnyedén követhetjük, hol állunk.) A legtöbb ember azt hiszi, nem tud írni - de itt arról a témáról van szó, amihez a leginkább értünk, bízzunk hát magunkban! Szakértőnk pedig itt ad néhány tanácsot, hogy lendüljünk át a holtponton, ha nem megy a szövegírás!

2. Kulcsszavakkal zsúfolt honlap

Ne zsúfoljuk tele kulcsszavakkal a szöveges részt. Sokan tudják, hogy a kulcsszavakat fontos helyekre kell beírni, de aztán átesnek a ló másik oldalára és az egész honlapot kulcsszavakkal rakják tele. Ez épp az ellenkező hatást váltja ki, vagyis a sok bába közt elvész a gyerek tipikus esete.

3. Óvakodjunk a helyesírási hibáktól

Igen gyakori hiba a helyesírási hibák és az írásjelek túlzott halmozása. Jellemző, hogy egy-egy fontos mondatot az írásjelek halmozásával akarunk hangsúlyozni. Jobban járunk azonban, ha a fontos mondat inkább képaláírás, főcím vagy a fejezetek főcíme.

Kulcsszavak elhelyezése a honlapon: 5 fontos tipp
Keresőoptimalizálási aranyszabály, hogy minden oldalt úgy kell felépíteni, hogy a kereső által meghatározott kulcsszó egybe essen azzal, amire a leendő vevőink keresnek. Ez azonban nem olyan egyszerű, mint ahogy hangzik. Íme 5 tanács kulcsszavazáshoz Verdes János kkv-honlapszakértőtől.
4. Kevés aloldal

A weboldal a kezdőlapon kívüli részeit nevezzük aloldalnak. A kevés az aloldal arra utalhat, hogy a szerző nem jártas a témában. A kevés cikkekkel, információ szűkében elkészült honlapokat a Google csúnyán bünteti - vagyis hátra sorolja a találati listában. Fontos viszont, hogy az oldalunkat alapvetően a felhasználók számára tervezzük! Vagyis miközben igyekszünk elegendő információt felhalmozni, figyeljünk rá, hogy logikus és áttekinthető rendszert alkossunk, ahol tényleg megtalálhatja a látogató, ami érdekli.

5. Legyen aktuális, gyakran frissülő a tartalom

A Google mérnökei rájöttek, hogy egy informatív weboldalon újra és újra új cikkek, tanulmányok, érdekes információk, hírek vagy egyéb, jelentős olvasmány keletkezik. Ennek a hiánya elavult, kevésbé olvasmányos weboldalra utal. Tehát nem elég kipipálni a weboldal kérdést azzal, hogy egyszer feltettünk egy leírást magunkról. Ha jó helyre akarunk kerülni a listában,  indítsunk blogot (szerintünk valójában minden cégvezetőnek érdemes lenne ezt tennie, itt elmondjuk, miért), vagy legyen legalább egy "Hírek" menüpont az oldalon - itt akár megállapodások alapján más oldalaktól is átvehetünk tartalmakat, vagy épp az iparágunk legfontosabb történéseit követhetjük.

Véleményvezér

Szégyenteljes helyre került Magyarország a jogállamisági index alapján

Szégyenteljes helyre került Magyarország a jogállamisági index alapján 

A magyar jogásztársadalom levizsgázott.
Schmitt Pál szelleme kísért Norvégiában

Schmitt Pál szelleme kísért Norvégiában 

A makulátlanság egy elengedhetetlen szempont Norvégiában.
Lengyelországnak jót tett a kormányváltás

Lengyelországnak jót tett a kormányváltás 

A lengyel gazdasági csoda nem három napig tart.
Magyarország Európában az utolsó helyen az egészségügyi kiadások rangsorában

Magyarország Európában az utolsó helyen az egészségügyi kiadások rangsorában 

Mindenképpen javítani kellene a finanszírozáson.
Magyarország a technikai államcsőd felé tart, megszorítások jöhetnek

Magyarország a technikai államcsőd felé tart, megszorítások jöhetnek 

A világgazdaság számai egyre javulnak, miközben a magyar államháztartás senyved.
Magyar Péter szerint levitézlett, idegen nyelven nem beszélő magyar politikusok vannak Brüsszelben

Magyar Péter szerint levitézlett, idegen nyelven nem beszélő magyar politikusok vannak Brüsszelben 

Tényleg ciki Brüsszelben az idegen nyelvet alig tudó magyar képviselők jelenléte.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo