A 10 legriasztóbb hiba a weboldalakon

Honlap nélkül ma már egy vállalkozás sem igazán életképes, de a turisztikai szektorban különösen fontos a megfelelő weboldal. Nem elég, ha szép, fontos, hogy tényleg felhasználóbarát legyen. A Tnooz turisztikai hírportál a szállodai honlapok leggyakoribb hibáit szedte össze, melyekből mindenki tanulhat, aki ügyfelekre vágyik.

„E” mint energia konferencia - fókuszban a megújulóenergia-politika érvényesülése, az energia tárolási lehetőségei, a gáz- és árampiac helyzete, a zöld átmenet finanszírozása, az elektromobilitás jövőképe.

Bankvezérek, neves energiapiaci szakértők, egyetemi tanárok és kutatók a jelen kihívásairól: hallgassa meg Ön is élőben!

2024. május 16. Budapest

Részletek és jelentkezés

A 10 leggyakoribb hiba, amit a hotelek honlapjuk létrehozásakor elkövetnek:

1. Hiányzik a telefonszám – pedig szükséges lenne a szálloda címével együtt feltüntetni. Az alapvető kontakt információk nélkül rengeteg vevőt vesztünk, akik addig sem jutnak el, hogy kérdezni tudjanak tőlünk.

2. „Habos” szlogenek, öndicsérő idézetek túlburjánzása – az „Extraordinaire, Award Winning, Blissful Abode, etc.” jelzők csak elijesztik a leendő vevőt. Sokkal hatékonyabb és hitelesebb megoldás például elégedett vendégeket idézni - természetesen úgy, hogy előtte kérjük a hozzájárulásukat.

Kép: Mastercard

3. Zene (Lehetne mellőzni?) – a foglalások zöme hétköznap 9-17 óra között történik, képzelje el, mikor leendő vásárlója (akitől főnöke talán épp a jelentést várja) irodáját hirtelen hangos zene tölti be, több mint katasztrófa…Az emberek nagy része sok dolgot intéz munkaidőben, ami nem egészen oda való. Például vásárol a weblapunkon. Ne tegyük ezt nehezebbé és kínosabbá számára!

4. Gátjai vagyunk saját oldalunk forgalmának – méghozzá azzal, ha „kivezetjük” az olvasót az oldalról a közösségimédia-oldalak jeleinek feltüntetésével - vélik a Tnooz szakértői a turizmus.com szerint. Ugyanakkor a mai világban szinte elengedhetetlen, hogy használjuk ezeket. Csak okosan!

5. Rosszul alkalmazott/beágyazott videók – a YouTube természetesen kiváló hely, hogy onnan videókat töltsünk le, de fontos a beágyazás módja, mert itt is könnyen visszájára fordulhat a szándék. Ha a vonzó videós tartalom helyett csak egy üres fekete kocka fogadja az oldalra látogatót, az biztosan nem tesz vonzóbbá minket.

A sikeres honlap titka – egy Év honlapja díjas tervező tippjei
Hogy mitől is jó egy honlap? Nagy Barna, a Kreatív Vonalak Kft. ügyvezető igazgatója, sokszoros év honlapja díjas tervező foglalta össze a legfontosabb, 2016-os irányokat a Piac & Profit KKV-Akadémiáján.
6. Rossz minőségű fotók – sok hotel még mindig nem fordít erre megfelelő energiát, pedig csak jó minőségű képeket érdemes a honlapra tenni. Ez szintén egy olyan tanács, amit nem csak a hotelek számára fontos! A netes vásárlás egyik  legkomolyabb gátja a vevők bizalmának hiánya. Nehéz úgy kifizetni valamiért egy csomó pénzt, hogy még csak nem is látjuk milyen. A kiváló fotók az egyetlen megoldást jelentik, hogy némiképp pótoljuk, nem a saját szemével látja a terméket, mielőtt megveszi.

7. Óvakodjon a sajtóközleményektől! – hiszen nem azt tartalmazzák, amire a vásárló kíváncsi. A vevőnek releváns, gyakorlatias információkra van szüksége.

8. Ijesztőek a PDF-ről letölthető éttermi és spa menük – nagy láncok előszeretettel használják, pedig a letöltése lassú, nem felhasználóbarát. Ugyanez igaz más profilú vállalkozások esetében az árlistákra, vagy mondjuk az üzletek elérhetőségére. Válasszák helyette a HTML változatot!

9. Felhívás „keringőre”, azaz nem megfelelő a „call-to-action” – a „BOOK NOW” vagy a „BOOK NOW AND SAVE” gombok elavultak, nem hatékonyak. Szükségesebb egy empatikusabb hozzáállás a vevő igényeihez. Tegyük változatossá a „felhívást keringőre”. Hatékonyabb lesz az a szálloda, melynek oldalán például így közelítünk a vendéghez: „Give us your name and email, and we’ll get right back to you.” Hogy hogyan készíthetünk kattintást vonzó oldalakat, arról itt olvashat bővebben.

10. Rossz foglalási rendszer használata – Jegyezzük meg! A vásárló számára a foglalási rendszer a honlapunk részét képezi. Ha nem működik gördülékenyen, az minket is minősít. Ez is egy olyan hiba, amely bármely értékesítő weboldal esetén a totális kudarcot jelenti. Az ügyfél eljutott hozzánk, megtalálta amit keresett - legyen az szállodai szoba vagy télikabát - meggyőztük, hogy minket válasszon és úgy döntött, fizetni akar azért, amit kínálunk neki. Ha nem hagyjuk, gyorsan továbbáll. Mi pedig elpazaroltunk rengeteg erőfeszítést és pénzt.

Véleményvezér

Magyarországon a legnagyobb az állami beavatkozás mértéke a gazdaságba

Magyarországon a legnagyobb az állami beavatkozás mértéke a gazdaságba 

A nagy újraelosztási ráta ellenére alig jut az egészségügyre.
Argentínában kidobták a korrupt politikai elitet és kilőtt a gazdaság

Argentínában kidobták a korrupt politikai elitet és kilőtt a gazdaság 

Négy hónap alatt tűnt el a költségvetési hiány.
Újra lőnek az ukrán tüzérek

Újra lőnek az ukrán tüzérek 

Nagy hatótávolságú rakétákat is kapnak az ukránok.
Szégyenteljes helyre került Magyarország a jogállamisági index alapján

Szégyenteljes helyre került Magyarország a jogállamisági index alapján 

A magyar jogásztársadalom levizsgázott.
Schmitt Pál szelleme kísért Norvégiában

Schmitt Pál szelleme kísért Norvégiában 

A makulátlanság egy elengedhetetlen szempont Norvégiában.
Lengyelországnak jót tett a kormányváltás

Lengyelországnak jót tett a kormányváltás 

A lengyel gazdasági csoda nem három napig tart.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo