A lehetőségek 88%-át veszni hagyjuk

2014. július 05. szombat - 16:20 / piacesprofit.hu
  •    

A rendelkezésükre álló adatok 12 százalékát használják a cégek egy felmérés szerint. Ez azt jelenti, hogy a maradék több mint nyolcvan százalékban rejlő lehetőségeket veszni hagyják.

Talán a nagy lehetőség van a használatlan adatok tengerében?
Kép:PP archív

A cégek 56 százalékánál a tárolt adatok legalább fele, 22 százalékuknál pedig háromnegyed része inaktív – állítja a TwinStrata felhős tárhelyszolgáltató. A 250 vállalati IT-szakember válaszaira épülő felmérés meghatározása szerint azok az adatok minősülnek inaktívnak vagy passzívnak, amelyeket semmire sem használtak az elmúlt 60 napban. Nem meglepő, hogy a nagyobb adatmennyiséget tároló szervezeteknél az inaktív adatok aránya is magasabb, a petabájtos (vagyis egymillió gigabájtos) határt is átlépő cégek átlaga már 59 százalék.

Persze az aktívnak minősített adatok felhasználása sem mindig egyforma: a Forrester felmérése alapján például a vállalatok saját becslésük szerint a rendelkezésükre álló adattömeg átlagosan 12 százalékát elemzik. Ezt úgy is felfoghatjuk, hogy veszni hagyják a maradék 88 százalékban rejlő lehetőségeket, de úgy is, hogy elkerülik a szükségtelenül bonyolult feladatokat. A kihasználatlanság objektív akadályát viszont a legtöbbször a megfelelő analitikai eszközök hiánya és az elszigetelten működő adatsilók jelentik – írja együttműködő partnerünk, a bitport.hu. (A legtöbb kis- és középvállalkozás különböző hosztingcégeknél bérel weboldalának tárhelyet. Arra azonban kevesen gondolnak, vajon mi történik az adatokkal olyankor, amikor fel szeretnék bontani a szerződést.)

A kutatás számtalan statisztikája közül – figyelembe véve az inaktív adatok arányát és a félelmetes ütemben növekvő adatmennyiséget – talán az a legérdekesebb, hogy a vállalatok 79 százaléka szokott új eszközöket vásárolni, ha szűkében van a tárhelynek, míg az inaktív adatok törlését csak 52 százalékuk tartja ilyenkor járható útnak.

Ahhoz, hogy jobban ki tudjuk használni a rendelkezésre álló adatokat a cég irányítása során, nem biztos, hogy hatalmas beruházásokra és teljes átszervezésre van szükség. Magunknak is elkezdhetünk kiépíteni egy használható információs rendszert – a Piac&Profit szakértője itt elmondja, hogy érdemes hozzáfogni.

Info & tech
Kedves Olvasónk!
Ha érdekli ez a téma, és szeretne heti hírlevelet kapni a témában, vagy értesítést a megjelent új cikkekről, kérjük, adja meg nevét és e-mail címét!

Segítünk kiszámolni

EKÁER kalkulátor

kalkulátor

Céges bankszámla

kalkulátor

Pályázatkereső

kalkulátor