A net fontos, de IT-ra nem költenek a cégek

2017. március 03. péntek - 17:22 / PP/MTI
  •    

A magyar kis- és középvállalkozások fontosnak tartják az internethasználatot, 84 százalékuknak saját, szakember által üzemeltetett honlapja van, többségük ugyanakkor árbevételének egy százaléknál kisebb részét fordítja számítástechnikai és távközlési eszközökre – derül ki a Gazdaság- és Vállalkozáskutató Intézet (GVI) felméréséből.

Az elemzés szerint minden vállalkozás használja valamilyen formában az internetet, leggyakrabban az ügyfelekkel történő kapcsolattartásban, a honlapok üzemeltetésében és az ügyintézésben. A válaszadók több mint fele az interneten tájékozódik a piaci folyamatokról és az új jogszabályokról, itt keres üzleti partnereket és beszállítókat. Negyven százalékuk – főként a kereskedelmi és feldolgozóipari vállalkozások – a világhálón új munkatársakat is toboroz, üzleti tanácsot keres, vagy figyeli a konkurencia árait és üzleti magatartását.

Többet keres, aki digitálisra vált
Közvetlen összefüggés van a vállalatok digitális átállása és a bevételek növekedése között – derül ki az Oracle és az IDC közös felméréséből. Bár Közép-Európa egyelőre le van maradva, egyre többen legalább tervezik a digitális eszközök bevezetését.

Elsősorban a kereskedelmi cégekre jellemző az internetes konkurenciafigyelés, reklámozás és árusítás, míg új munkatársak keresésére és tájékozódásra inkább a feldolgozóipari vállalkozások használják a netet – derül ki a felmérésből.

A felmérés szerint a több embert foglalkoztató, valamint a részben vagy egészben külföldi tulajdonban lévő cégek gyakrabban használják az internetet. A válaszok szerint saját honlapot a 100 és 249 fő közötti vállalkozások 89 százaléka, az 50 és 99 fő közöttiek 91 százaléka, a 20–49 fő közöttiek 74 százaléka tart fenn. A világháló fontosságát mutatja, hogy a megkérdezettek 90 százalékának súlyos gondot jelentene, ha egy hétig nem érné el a világhálót – jelezték az összegzésben.

A GVI az eredményeket összehasonlította a 2010 októberében végzett hasonló felmérés adataival, és megállapította, hogy az eltelt években megváltoztak a kkv-k internethasználati szokásai: többen használják munkaerő-toborzásra a világhálót, visszaszorult viszont a netes értékesítés (pedig bőven lenne még itt lehetőség) és a versenytársak figyelése (erre a közösségi média is jó lehetőséget kínál). A GVI ezt azzal magyarázza, hogy a 2010 óta eltelt években az ezekhez kapcsolódó elvárások nem teljesültek.

A magyar kkv-k internethasználattal kapcsolatos jellemzőit vizsgáló elemzés a Gazdaság- és Vállalkozáskutató Intézet januári KKV Körkép című felvételének adatain alapul, amelyben 300 hazai vállalkozást kérdeztek meg arról, hogy működésük során hogyan használják az internetet – áll a közleményben.

Info & tech
Kedves Olvasónk!
Ha érdekli ez a téma, és szeretne heti hírlevelet kapni a témában, vagy értesítést a megjelent új cikkekről, kérjük, adja meg nevét és e-mail címét!

Segítünk kiszámolni

EKÁER kalkulátor

kalkulátor

Céges bankszámla

kalkulátor

Pályázatkereső

kalkulátor