A termékelhelyezés is otthagyta a tévét

Ahhoz, hogy a márkák meg tudják dolgozni az Y-generációt, az egyik legjobb mód, ahogy prezentálhatják a termékeiket a YouTube celebek körüli termékelhelyezés. Jól jár a márka és a pénzhez jut a self made celeb is, amit tartalmai profibb kivitelezésére és saját megélhetésére fordíthat. A dolog remekül működik, a legnagyobb YouTube sztárok dollármilliomosok.

„E” mint energia konferencia - fókuszban a megújulóenergia-politika érvényesülése, az energia tárolási lehetőségei, a gáz- és árampiac helyzete, a zöld átmenet finanszírozása, az elektromobilitás jövőképe.

Bankvezérek, neves energiapiaci szakértők, egyetemi tanárok és kutatók a jelen kihívásairól: hallgassa meg Ön is élőben!

2024. május 16. Budapest

Részletek és jelentkezés

Egy bizonyos életkor alatt már a YouTube az emberek tévéje - hagyományos tévét szinte nem is néz a legifjabb generáció kutatások szerint. (Hogy mire kattan a Z generáció, arról itt olvashat bővebben.) Nem csoda, hogy mindenki a netes videómegosztón akarja reklámozni a nekik szánt termékeket. A videókhoz kapcsolt reklámokat azonban a legtöbb esetben (nem mindig) a felhasználható pár másodperc után átugorhatja. A cégek szempontjából ez nyilván nem ideális, ezért felívelőben van a YouTube-on a reklám nem is olyan bújtatott formája, a termékelhelyezés.

Videóstratégia az ötlettől a publikálásig
Szóval a videós tartalommarketing nagyszerű eszköz. De nem csak mások videóiban jelenhetünk meg, készíthetünk sajátot is! Szakértőnk segít stratégia mentén, jól átgondolva, kidolgozva, tervszerűen és hatékonyan publikálni az első videókat, és a tartalommarketinget egy következő szintre emelni. Arra a szintre, amelyre a konkurenseink (remélhetőleg) még nem emelkedtek fel.
A The New York Times "internet celebeknek" nevezi az alulról jövő, civil alakokat, akik saját személyiségük, dumájuk, kiállásuk, kreativitásuk alapján a semmiből gyűjtöttek maguknak követői kört, több tízezer vagy százezer főre rúgó rajongói tábort úgy, hogy sok esetben otthon ülnek egy webkamera előtt. Ők a márkák legújabb "arcai".

A product placement lényege, hogy a termék beleilleszkedik az előadott történetbe vagy szituációba. A szereplő nem véletlenül kapcsolja be az X márka televízióját a lakásában vagy vezet Y márkájú autót a kültéri jelenetekben. Legalábbis a tévésorozatokban és a mozifilmekben így működött. De mivel a YouTube személyiség centrikus, itt sokat nyom a latban a celeb ajánlása. Vagyis, szemben a korábbiakkal, már nem csak "mellesleg", a háttérben jelennek meg a hirdetett termékek, hanem a videósztár megemlíti, hogy ő is használja például ezt vagy azt a játékappot, már a 30. szinten tart és arra buzdítja nézőit, hogy nézzék meg, ők magasabb szintre jutnak-e.

Pontosan ezt tette egy Karim Metwaly nevű srác, aki a saját csatornáján posztolt videóban pontosan így beszélt a Best Fiends nevű játékappról és hozzátette, hogy a Best Fiends szponzorálja őt - és persze a képernyő alatti szövegbe beszúrta a Best Fiends linkjét.

Az erő vele van: PewDiePie, a videojátéktesztelő YouTube-sztár.
(fotó: YouTube / PewDiePie)

FameBit: A YouTube elitjét segíti
  • A 2015-ös adatok szerint 9000 YouTube-kreátorral dolgozik, értelemszerűen a legnézettebb videós celebekkel, akik a tartalomelőállítók 1-2%-át teszik ki.
  • Ez a 9000 tartalomelőállító celebecske több mint 1250 branddel kötött együttműködési megállapodást több mint 1650 kampány keretében.
  • A FameBit olyan YuoTube sztárokkal dolgozik, akiknek csatornája legalább 40-100 vagy 200 ezer feliratkozóval bír. A 9000 YouTube-híresség között az átlag 46 000 követő.
Az egész nem több, mint néhány másodperc. Mégis jól jár mind a két fél, a márka is, a szereplő is. A bejátszás többi részében folytatódik a szokásos műsor, Karim kitett egy asztalt New Yorkban a Washington Square-re, és ráírta: "Egy dollárt adok egy jó sztoriért." Az emberek pedig jönnek, leülnek vele és mesélik életük legszínesebb anekdotáit. Vagyis Karim ugyanazt csinálja, amit eddig: érdekes szituációkat talál ki, amikből vicces vagy megható videók származnak. Csak mellette keres egy kis pénzt magának és a promotált márkának.

Így néz ki az Y-generációra szabott reklámmodell.

A márkák szeretnének ilyen "lerázhatatlan" formában jelen lenni a termékeikkel (a reklámblokkolók világában ez teljesen érthető is), és jobban összeforrni a netes mikrocelebekkel, mert ha a YouTube sztárjai ajánlanak egy terméket, az  validálja azt, segít meggyőzni a potenciális vásárlókat. Ezért van az, hogy a YouTube mikrocelebjeit "influencernek" nevezik, hiszen befolyásolják a rajongói bázisuk vásárlásait, költéseit.

A lYouTube alternatív reklámlehetőségeit a Google is fejleszti, most olyan cégbe fektetett (ld. keretes írásukat), amely kerítőként összehozza a brandeket és a videós celebeket. A két oldal, a celeb és a márka vagy átfogóbb szponzorációs megállapodást köt vagy egyenként fizet a megjelenésért egy-egy bejátszásban. A Google nem közölte, mennyiért vásárolta meg a vállalkozást, de az új anyacégtől függetlenül, autonóm menedzsmenttel és döntéshozatallal fog működni.

Karim éppen "termékelhelyez".
(fotó: YouTube / Karim)

A YouTube 9 éve hozta létre a Partner Programot, mely segít a tartalomkészítőknek, hogy megkapják a -bejátszásaik előtti- reklámokból származó reklámbevételt egy részét, amennyiben a nézők nem ugorták át, hanem megnézték azokat.

Egyre több világmárka integrálja marketingstratégiájába a YouTube-ot, mint hirdetési felületet. A Google szerint a legnagyobb 100 reklámozók mindegyike növelte költéseit a YouTube-on történő reklámozásban.

KKV pályázati ügyfélnap (2016.11.15.)

Nélkülözhetetlen tudnivalók az uniós forrásokról, kedvező KKV ajánlatok a Lenovo és Microsoft támogatásával.

PewDiePie és a többiek: játéktesztelés a YouTube-on
A YouTube legnagyobb pénzszerző hírességei a videojátékok tesztelői. Ez a termékelhelyezés legnyilvánvalóbb esete. A csatornáikon közzéteszik, hogyan játszanak az adott videojátékon, amit még nem dobott piacra a gyártó, és közben narrálják, kommentálják, mi tetszik nekik a játékban, mi nem. A világ első számú ilyen game-celebje az 1989-es születésű svéd Felix Arvid Ulf Kjellberg, internetes "művésznevén" PewDiePie.
PewDiePie 2014-ben 7,4 millió dollárt keresett a YouTube-csatornájával.

Véleményvezér

Aláírásgyűjtő ellenzéki aktivitákat támadtak meg Budapesten

Aláírásgyűjtő ellenzéki aktivitákat támadtak meg Budapesten 

Tettlegesséig fajult a választási kampány a fővárosban.
Magyarországon a legnagyobb az állami beavatkozás mértéke a gazdaságba

Magyarországon a legnagyobb az állami beavatkozás mértéke a gazdaságba 

A nagy újraelosztási ráta ellenére alig jut az egészségügyre.
Argentínában kidobták a korrupt politikai elitet és kilőtt a gazdaság

Argentínában kidobták a korrupt politikai elitet és kilőtt a gazdaság 

Négy hónap alatt tűnt el a költségvetési hiány.
Újra lőnek az ukrán tüzérek

Újra lőnek az ukrán tüzérek 

Nagy hatótávolságú rakétákat is kapnak az ukránok.
Szégyenteljes helyre került Magyarország a jogállamisági index alapján

Szégyenteljes helyre került Magyarország a jogállamisági index alapján 

A magyar jogásztársadalom levizsgázott.
Schmitt Pál szelleme kísért Norvégiában

Schmitt Pál szelleme kísért Norvégiában 

A makulátlanság egy elengedhetetlen szempont Norvégiában.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo