IDC 2001 eWorld felmérés

Sorozatban adjuk közre az International Data Corporation 2001. tavaszán-nyarán készült, a Cisco, Compaq, eTranslate, Market Probe, és a The Industry Standard által finanszírozott tanulmányát, az e-üzlet elfogadottságáról. Íme a bevezető.

Ahogy az internetbuborék kipukkadt, a köztudatban úgy él, mintha az úgynevezett új gazdaság és az e-üzlet is összeomlott volna. Vajon helyes-e ez a vélekedés?
Az IDC még az összeomlás előtt észlelte, hogy a dotkom-szektor túlfűtött, de azt is, hogy csak kis részét képviseli az internetes technológiákba és szolgáltatásokba fektetett erőforrásoknak. A z erre fordított összegek több mint 90 százalékát nem tisztán információs, hanem „hús-vér” (angol kifejezésben „brick and mortar”, azaz téglából és malterből épített…) cégek költötték el.
Lehet, hogy ami most történik, az az informatikai ipar eddigi legnagyobb irányváltása. Kiterjedésének és mélységének meghatározása céljából az IDC történetének legátfogóbb felmérését hajtotta végre az internetes üzletmenet (e-business) elfogadottságának feltárása tárgyában. Milyen gyorsan alakítanak ki webhelyeket a vállalkozások? Mennyire bonyolultak ezek? Mennyit költenek üzletmenetük internetesítésére, és mennyi terveznek még? Mit várnak ezektől a befektetésektől? Mennyire tartoznak bele ezek a kezdeményezések az alaptevékenységeikbe?

Ki fog derülni, hogy a köztudat vélekedése téves. A közfelfogás és a valóság nem egyezik. Annak ellenére, hogy a világgazdaság lassul, hogy a dot-kopp miatt sokan kiesnek a technológiai szektorból, szerte a világon a cégek idén 20-30 százalékkal növelik tevékenységeik internetesítésére fordított befektetéseiket, abban bíznak, hogy online bevételeik több mint 50 százalékkal nőnek, eddig nem tapasztalt tempóban hoznak létre belső és külső webhelyeket.
Az erre fordító vállalkozásoknak az internetes üzletmenet termelékenységük, árbevételeik és versenyképességük növelésére nyújt alkalmat. Ezért az IT gyártóknak az internetes üzletmenetet támogató termékek és szolgáltatások értékesítése el nem mulasztható, hosszú távú lehetőségeket jelent.

Áttekintésünkben közreadjuk az eWorld felmérés hét millió adatelemén alapuló fő következtetéseinket, melyek szerint az elektronikus üzletmenet terjedése még mindig teljes erővel folyik.
John Gantz, az IDC a kutatásokért felelős alelnöke

A felmérés
2001. első félévében zajlott le az IDC eWorld 2001 nevű vizsgálata. Telefonos és internetes módszerrel, 27 országban kezdték el a felméréseket. Az eredmények, amelyek kinyomtatva 50 méteres polcon férnének el, 13000 telefonos választ tartalmaznak 27 országbeli IT menedzsertől, cégek informatikai vezetőitől, valamint 2000 e-mailt internetes vállalkozások vezetőitől.
Mindezeket 60000 végfelhasználói kérdőívvel és az IDC olyan korábbi vizsgálati eredményeivel, piacmodelljeivel és előrejelzéseivel vetették össze, amelyek az IT befektetésekre, az internetes kereskedelem alkalmazására, erre irányuló beszerzésekre, szoftver- és hardvervásárlásokra, nagyvállalati alkalmazások használatba vételére vonatkoztak.
(Az eWord 2001 felmérés földrajzi kiterjedésére, a szponzorokra és a webes vitafórumokra vonatkozó információk az eWorld 2001 weboldalon találhatók)

Véleményvezér

Argentínában kidobták a korrupt politikai elitet és kilőtt a gazdaság

Argentínában kidobták a korrupt politikai elitet és kilőtt a gazdaság 

Négy hónap alatt tűnt el a költségvetési hiány.
Újra lőnek az ukrán tüzérek

Újra lőnek az ukrán tüzérek 

Nagy hatótávolságú rakétákat is kapnak az ukránok.
Szégyenteljes helyre került Magyarország a jogállamisági index alapján

Szégyenteljes helyre került Magyarország a jogállamisági index alapján 

A magyar jogásztársadalom levizsgázott.
Schmitt Pál szelleme kísért Norvégiában

Schmitt Pál szelleme kísért Norvégiában 

A makulátlanság egy elengedhetetlen szempont Norvégiában.
Lengyelországnak jót tett a kormányváltás

Lengyelországnak jót tett a kormányváltás 

A lengyel gazdasági csoda nem három napig tart.
Magyarország Európában az utolsó helyen az egészségügyi kiadások rangsorában

Magyarország Európában az utolsó helyen az egészségügyi kiadások rangsorában 

Mindenképpen javítani kellene a finanszírozáson.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo