Blokkolja a reklámokat az Apple

2017. szeptember 20. szerda - 06:08 / piacesprofit.hu
  •    

Az Apple mobilok, tabletek mától, a számítógépek szeptember 25-től megjelenő új szoftvere hatékonyan blokkolja a hirdetéseket - ami ellen a nagy amerikai reklám-vállalkozások hevesen tiltakoznak. Az új iOS11 egyébként azt is jelenti, hogy az iPhone 5 és a mobil korábbi típusai már nem kapnak frissítést.

Az Apple keresője, a Safari a frissítéssel “a követést akadályozó intelligens tulajdonsággal” bővül. Ami annyit jelent, hogy portálok a jövőben nem tudják követni a használókat, így megszabadulunk attól a kellemetlen jelenségtől, hogy bárhol böngészünk, ott feltűnnek a “profilunknak” megfelelő, kéretlen reklámok.

fotó: Andy/flickr

fotó: Andy/flickr

Miután a felmérések szerint az internet használóinak csaknem 15 százaléka a Safarit használja, sok millió emberről van szó. Mint ismeretes, az úgynevezett cookiek (sütik), azaz kis szöveg-fájlok alkalmazásával a hirdetők matematikai módszerek segítségével programozzák, hogy a használó képernyőjén milyen, személyére, érdeklődésére szabott hirdetések jelenjenek meg. Sok sütit, amelyek nem a felkeresett portálról, hanem harmadik féltől származnak, a keresők már tudnak blokkolni. Másik fajtájuk, az úgynevezett elsődleges süti, az adott portálról származik és blokkolásuk egyébként korlátozhatja a net használatát  is – például azt, hogy Facebook vagy Twitter jelszavunkkal lépjünk be valahova.

Hat nagy amerikai hirdetési cég nyílt levélben tiltakozott az Apple-nél, kérve, hogy vonják vissza ezt a szoftver-módosítást, mert az “megszakítja a digitális reklám-rendszert, amely a mai digitális tartalmak és szolgáltatások jelentős részét finanszírozza. Az intézkedés az eddigi  sztenderd rendszabályokat változó, alaktalan rendszerrel váltja fel, amely árt a világháló használóinak és szembemegy az internet gazdasági modelljével.”  Az Apple elutasította a tiltakozást, mondván: “A követő technológia olyan színvonalat ért el, hogy a vállalatok az internet használó böngészésének nagyobbik részét megismerhetik és reklám célzott irányítására használhatják, anélkül, hogy erre a használótól engedélyt kaptak volna.”

Az Apple már 2015-ben, az iOS éves frissítésénél bevezette hirdetések blokkolását. Ennek következménye, hogy egyre több média-vállalkozás

Ilyen az ideális munkavállaló a nagy mogulok szerint
Kit venne fel a cégébe Michael Bloomberg? Hogyan húzza ki a lényeget az állásinterjúnál a jelöltből Tim Cook? Milyennek tartja az ideális jelöltet egy állásra a Facebook HR-főnöke?

tér át a csak előfizetéses szolgáltatásra és a digitális reklám növekvő része kerül át a Facebookra és a Google-ra, ahol nehezebb a blokkolás. Ugyanakkor a Google maga is védekezik a nem kívánt hirdetések ellen: böngészője, a netet használók csaknem 55 százaléka által alkalmazott Chrome, várhatóan még a idén frissül úgy, hogy blokkolja a maguktól elinduló video- és audio hirdetéseket, a felugró, a teljes oldalt letakaró reklámokat. Kivételt képeznek majd, nem meglepően, a Google saját reklámjai.

Egyébként az Apple másik, kevéssé örvendetes bejelentéssel is szolgált a régebbi mobiljait használóknak. Az említett iOS11 csak 64 bites készülékekkel működik, ami azt jelenti, hogy az iPhone 5 és 5C elavultnak tekinthető, az 5-ös és elődei nem kapnak már frissítést, hasonlóan nem fognak működni régebbi, 32 bites appok. Ráadásul a legújabb iPhone7 és iPad is tartalmaz még olyan 32 bites alkalmazásokat, amelyek nem tudnak átváltani 64 bitre, így az iOS11-re való frissítés után nem fognak működni.

(Guardian)

Piac & marketing
Kedves Olvasónk!
Ha érdekli ez a téma, és szeretne heti hírlevelet kapni a témában, vagy értesítést a megjelent új cikkekről, kérjük, adja meg nevét és e-mail címét!

Segítünk kiszámolni

EKÁER kalkulátor

kalkulátor

Céges bankszámla

kalkulátor

Pályázatkereső

kalkulátor