Céges blog: hogyan, milyen és miért legyen?

2013. június 11. kedd - 18:30 / piacesprofit.hu
  •    

Az ügyfelekkel történő kapcsolattartásban, a napi kommunikációban nem tanácsos csak a közösségi oldalakon, vagy a cég hivatalos weboldalán tevékenykedni, mivel új ügyfeleket, érdeklődőket a manapság gyorsan fejlődő blogolással is szerezhetünk. A vállalkozók többsége azonban idegenkedéssel tekint a személyes kommunikáció ezen formájára, mivel nem ismerik azokat az alapvető lépéseket, trükköket, amelyek segítségével könnyen és hatékonyan vezethetjük online naplónkat. Szakértőnk ebben a témakörben ad most tippeket.

Olvasás/Kutatás

Keressünk más blogokat/bloggereket (külföldi és magyar), abban a témában, amit cégünk is képvisel. Így figyelemmel kísérhetjük a „konkurenciát” és inspirációt is szerezhetünk, valamint követhetjük a trendeket. Iratkozzunk fel blogokra akár RSS-en vagy (ReallySimply Syndication) e-mail-en keresztül (így azonnal értesülhetünk az újdonságokról)

Kommentelés

Ne támaszkodjunk csak a közösségi oldalakra! – Kép: SXC

Járuljunk hozzá az általunk követett blogok tartalmához, a beszélgetésekhez kommenteken keresztül. Növeljük a cikk értékét – osszuk meg, tegyünk hozzá tartalmakat, adjunk hozzá hasznos linket, ellenvéleményt/véleményt, és ami talán a legfontosabb, hogy válaszoljuk meg kérdéseket

Így viszonylag könnyen bekerülhetünk a blogoló közösségbe, észrevesznek és követőinkké válhatnak más bloggerek és a SEO szempontjából sem mellékes a blogunkra mutató linkekre tehetünk szert.

A blog készítése

Találjuk meg a számunkra megfelelő blog „motort”: több lehetőség közül is válogathatunk, mint a Drupal, Joomla, TextPattern, vagy a legtöbbször ajánlott WordPress. Választhatunk azonban külső blogszolgáltatók is, mint a blog.hu, a freeblog.hu, vagy a Google tulajdonában álló blogger.com. A külső szolgáltatók esetében egy rövid regisztráció után azonnal létrehozható a blog, nem igányel sem programozást, sem speciális webfejlesztői ismereteket.

Gondosan válasszunk URL-T!

A blog „linkje” azaz az URL, ez a jó blog „alapja”. Győződjünk meg róla, hogy biztosan jó URL-t választottunk, fontos a beszédes, könnyen megjegyezhető URL használata. Jobban mutat hivatkozásként, nagyobb a visszatérés és megtalálhatóság valószínűsége. Az sem mellékes körülmény, hogy a blog URL-je lehetőleg illeszkedjen a blogunk és ezen keresztül cégünk profiljához. (pl: egy állattenyésztéssel foglalkozó cégnek a sertestarto.blog.hu, vagy nyultenyeszto.freeblog.hu, stb.)

A blogunk címe: Vonzza az olvasókat!

Blogbejegyzés témaötletek:
Tegyük közzé a linkjeink, kapcsolataink, vagy az általunk ajánlott tartalmak listáját.
Osszuk meg legutóbbi tapasztalatainkat.
Válaszoljunk kérdésekre.
Kommenteljünk más blogokat/cikkeket/posztokat.
Helyezzünk sajtóközleményeket a blogunk cikkeibe.

A blogunk címe (nem keverendő az URL-el) lehetőleg vonzza az olvasókat. Lehet vicces, vagy csábító, (pl.: „GoDaddy 16 lépése: Az esztelen marketing a legjobb?”, vagy „12 gyors tipp, hogy úgy keress a Google-ben, mint egy szakértő!”), de vehetünk akár SEO szempontból relevánsabb címet, mint az „Ingyenes hirdetés a Google-on.”

A blogunk tartalma frissüljön rendszeresen!

A blogolásegyik legfontosabb alapszabálya, hogy rendszeresen írjunk! Fontos, hogy mindig friss tartalommal szolgáljunk az olvasóid számára. Napi legalább egy poszt ajánlott, de ha 2 naponta osztunk meg valamit az olvasóinkkal, az sem katasztrófa. Az új bejegyzéseket osszuk meg a közösségi oldalakon(Facebook, Instagram, LinkedIn, stb.), hogy a felhasználók könnyen láthassák, megtalálhassák és megoszthassák.

Tippek cégünk ismertté tételéhez
Az induló vagy forráshiánnyal küzdő kisvállalkozások egyik nagy fejfájása, hogyan váljanak ismertté. A sales és marketing mellé kell a csapatba valaki, aki írni is tud. A jó hír: megtanulható. A rossz hír: sokat kell gyakorolni. Elmondjuk, miért érdemes.

A tartalom frissítése azért is nagyon fontos, mert legalább heti rendszerességgel ellátogató, szilárd olvasóközönséget kell fenntartanunk és ez alapján kell folytatni a SEO stratégiánkat. A blogunk népszerűségének növeléséhez az indulásról és a posztokról küldjünk e-mail-t a családnak, barátoknak (a legkönnyebb első körben az ismerősök közti terjesztés). Jelenjünk meg közösségi oldalakon, ahol minden bejegyzésünket megoszthatjuk.

Használjuk az analitikát!

A Google Analitycs segítségével mindent megtudhatunk a látogatóinkról, azok szokásairól, a legkedveltebb tartalmakról stb. Jó útmutató lehet a jövőre nézve, pl. milyen tartalmakat szeretnek a látogatók? Mit olvasnak szívesen? Mennyi ideig vannak az oldaladon? Mekkora a visszatérő és új látogatók aránya? stb. Ezeket az információkat mind visszacsatolhatjuk, beépíthetjük a stratégiánkba és alakíthatjuk a tartalmat a tapasztalatoknak megfelelően.

Szakértőnk korábbi írása itt olvasható!

Szinte Romulus Loránd
online marketing szakértő
www.szinte.wordpress.com

Info & tech
Kedves Olvasónk!
Ha érdekli ez a téma, és szeretne heti hírlevelet kapni a témában, vagy értesítést a megjelent új cikkekről, kérjük, adja meg nevét és e-mail címét!

Segítünk kiszámolni

EKÁER kalkulátor

kalkulátor

Céges bankszámla

kalkulátor

Pályázatkereső

kalkulátor