Miközben az internetes reklám szó szerint állandóan a szemünk előtt van, valójában meglehetősen keveset tudunk róla. A Dotkom Internet Consulting munkatársai most megjelent, Bevezetés az on-line reklámba című tanulmányukkal ezt a hiányt kívánják pótolni.
A Dotkom Internet Consulting, az iparági szereplőkkel folytatott interjúk alapján az on-line médiában elköltött összeget listaáron 1,2 milliárd forintra, vagyis a teljes reklámköltés 0,53 százalékára becsüli (a Magyar Reklámszövetség jelentése 1,59 milliárd forintban jelöli meg ezt az összeget, ezt azonban a piaci szereplők többsége túlzónak találja). A tényleges reklámköltés – barter, kedvezmények és önhirdetés nélkül – a Dotkom iparági interjúkra alapozott becslése szerint, ennek maximum 50-55 százaléka, 600-660 millió forint lehet.
Mindez a növekedés annál is inkább figyelemreméltó, mert a vállalatok többsége még igen óvatos az internettel kapcsolatban. A tanulmány szerint ennek legfőbb oka, hogy legtöbbjük számára még nem igazolódott az on-line médium hatékonysága.
Az e-gazdaság és benne az internetes reklámpiac fejlődését nagyban hátráltatja a hazai felhasználók alacsony száma, az állami ösztönzés hiánya, de érezteti hatását az internetes cégekkel kapcsolatos bizalmatlanság és a növekvő hirdetési árak hatása is.
A tanulmány szerzői megállapították, hogy Magyarországon még mindig a hirdetési csík (banner) a vezető reklámozási forma, de a fejlett országok trendjeivel egyezően – bár azoktól némileg lassabb ütemben – idehaza is egyre csökken a banner jelentősége és nagyobb teret kapnak az alternatív on-line hirdetések.
Az on-line reklámpiac fejlődését mutatja a megrendelők körének bővülése. Míg korábban elsősorban a távközlési és számítástechnikai cégek vették igénybe előszeretettel ezt a hirdetési csatornát, manapság a pénzügyi vállalkozások is megjelentek a hirdetők között és lassan számítani lehet az FMCG szektor megjelenésére is.
Dotkom tanulmány az on-line reklámról
Az on-line reklámpiac csupán a teljes hazai reklámpiac 0,53 százalékát teszi ki, növekedése azonban sokkal gyorsabb, mint a reklám más területeié. Az internetes médiatulajdonosok közül a nagyobb portálok idén a hirdetési bevételek 200-300 százalékos növekedésére számítanak, de az óvatosabban kalkuláló, reklám- és médiaügynökségek is 150-180 százalékos bővülésben bíznak.
„E” mint energia konferencia - fókuszban a megújulóenergia-politika érvényesülése, az energia tárolási lehetőségei, a gáz- és árampiac helyzete, a zöld átmenet finanszírozása, az elektromobilitás jövőképe.
Bankvezérek, neves energiapiaci szakértők, egyetemi tanárok és kutatók a jelen kihívásairól: hallgassa meg Ön is élőben!
2024. május 16. Budapest
Véleményvezér
Fordult a kocka, illúziónak bizonyult az a várakozás, hogy Kína lehagyja az USA-t
Nem biztos, hogy annyira jó gondolat volt a keleti nyitás. Az USA és Európa vezeti a világgazdaságot.
Aláírásgyűjtő ellenzéki aktivitákat támadtak meg Budapesten
Tettlegesséig fajult a választási kampány a fővárosban.
Magyarországon a legnagyobb az állami beavatkozás mértéke a gazdaságba
A nagy újraelosztási ráta ellenére alig jut az egészségügyre.
Argentínában kidobták a korrupt politikai elitet és kilőtt a gazdaság
Négy hónap alatt tűnt el a költségvetési hiány.
Újra lőnek az ukrán tüzérek
Nagy hatótávolságú rakétákat is kapnak az ukránok.
Szégyenteljes helyre került Magyarország a jogállamisági index alapján
A magyar jogásztársadalom levizsgázott.