Jó hír az üzleti felhasználóknak

Pillanatkép készült arról, hogy az emberek és a vállalatok a mobilitás, a szélessáv és a felhő előnyeit hogyan használják ki. A forgalmi adatokról és a piaci helyzetről szóló friss jelentésében az Ericsson a mobil adatforgalom tízszeres növekedését jósolja 2016-ra a begyűjtött adatok alapján készült, több éves mérések eredményeként. A forgalom növekedése az árakra is jótékonyan hat, ami az üzleti felhasználók számára is jó hír a nehéz gazdasági helyzetben. 

Öt év múlva a világ népességének több mint 30 százaléka az 1000 fő/négyzetkilométer népsűrűséget meghaladó nagyvárosi és városi régiókban él majd. Ezek a területek a Föld teljes területének kevesebb mint 1 százalékát teszik ki, mégis itt bonyolítják majd a globális mobilforgalom 60 százalékát. A jelentés szerint a mobil szélessávú előfizetések száma 2016-ra elérheti a közel 5 milliárd előfizetést, míg 2011 végére várhatóan 900 millió lesz. Ez évente 60 százalékos növekedést jelent, követve az okostelefon felhasználók által generált adatforgalom dinamikus növekedését. Az okostelefonok teljes forgalma 2011 során várhatóan megháromszorozódik. (Az okostelefonokat érő támadások a széleskörű elterjedés miatt valós fenyegetettségnek számítanak.)

Mindennek hatására az árak is egyre megfizethetőbbé válnak. 2010-ben egy év alatt Magyarországon átlagosan közel ötven százalékkal lett olcsóbb egy kkv számára, hogy hatékony kommunikációs szolgáltatáshoz jusson. Ez azonban nem jelent automatikus áresést, az ügyfeleknek tudatosan kell kiválasztaniuk a számukra megfelelő szolgáltatót és szolgáltatást.

Az internetelérést egyre több eszköz támogatja és ez továbbra is vezető szerepet játszik a mobilforgalom robbanásszerű fejlődésében. Az adatforgalom – a szélessávú előfizetések bővülési dinamikájával megegyező mértékben – évente 60 százalékkal növekszik majd 2016-ig várhatóan, amit elsősorban a videótartalmak generálnak.

Az internetes lefedettség növelésére számtalan technológia létezik egymás mellett. „Csak így lehet eleget tenni az előfizetői elvárásoknak”, olvasható a WiMax Forum honlapján néhány éve megjelent tanulmányban, amely szerint a szolgáltatók előtt ma álló legnagyobb kihívás, hogy megtalálják, melyik technológiára milyen szerepet osszanak: hol egészítik ki egymást a különböző megoldások, és hogyan lehet a lehető legköltséghatékonyabb módon kielégíteni a fogyasztói elvárásokat.

Az átlagos felhasználót – akár vállalati, akár lakossági – kevéssé érdekli, hogy milyen módon válik elérhetővé a szolgáltatás, az azonban tény, hogy egyre nő a fogyasztói igény a vezeték nélküli megoldásokra; ezen belül pedig arra, hogy a felhasználó bárhol hozzáférjen ugyanazokhoz a hang- és adatkommunikációs szolgáltatásokhoz, mintha otthonában vagy az irodában ülne a számítógép és a vezetékes telefon mellett.

A mobil szélessáv, az újabb okostelefonok megjelenése és az alkalmazások terjedése továbbra is fontos szerepet játszik majd az adatforgalom generálásában. Ugyanakkor minden térségben nagy lendülettel terjed az okostelefonok használata. Az Ericsson várakozásai szerint a fejlett okostelefonok által generált forgalom 2016-ra a 12-szeresére növekszik, így nagyjából eléri a mobilszámítógépeken bonyolított forgalom szintjét.

Az élboly után kullogunk
Magyarországon a szélessávú piaci penetráció 2009 és 2010 között egy év alatt 16,3 százalékról 18,7 százalékra nőtt, igaz, még mindig a 24,8 százalékos EU átlag alatt marad – írta az Európai Bizottság egységes európai elektronikus hírközlési piacról készített 2009. évi jelentése. Az Oxfordi Egyetem idén készült tanulmánya szerint ma Magyarország a 28. azon a listán, amit a szélessávú internetes technológiában vezető szerepet betöltő országokról készített: az első helyen Dél-Korea áll, majd Hong-Kong és Japán következik, míg a 29. helyen Csehország, a harmincadikon pedig Lengyelország és Szlovákia holtversenyben áll. A felmérés szerint a szélessávú szolgáltatások minősége egy év alatt átlagosan 24 százalékkal javultak. A növekedést a kábel és a mobil illetve fix vezeték nélküli technológiák térnyerése húzza, a DSL technológia már évekkel ezelőtt háttérbe szorult.

 

Véleményvezér

Kísértetszállodát talált Hadházy Ákos

Kísértetszállodát talált Hadházy Ákos 

Különös pénzosztások az idegenforgalmi beruházások körül.
A korrupció rontja a boldogságindexet

A korrupció rontja a boldogságindexet 

Ötvenhatodik helyen a magyarok.
Hadházy Ákos újabb fél méter magas kilátót talált 217 millió forintért

Hadházy Ákos újabb fél méter magas kilátót talált 217 millió forintért 

Lombkoronasétány helyett ezúttal nádkoronasétány épült.
Száguldhatna a forint, ha Orbán Viktor kiegyezne az unióval

Száguldhatna a forint, ha Orbán Viktor kiegyezne az unióval 

A jogállamiság helyreállítása sok pénzt hozna.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo