Kulcsszavak elhelyezése a honlapon: 5 fontos tipp

Keresőoptimalizálási aranyszabály, hogy minden oldalt úgy kell felépíteni, hogy a kereső által meghatározott kulcsszó egybe essen azzal, amire a leendő vevőink keresnek. Ez azonban nem olyan egyszerű, mint ahogy hangzik. Íme 5 tanács kulcsszavazáshoz Verdes János kkv-honlapszakértőtől.

„E” mint energia konferencia - fókuszban a megújulóenergia-politika érvényesülése, az energia tárolási lehetőségei, a gáz- és árampiac helyzete, a zöld átmenet finanszírozása, az elektromobilitás jövőképe.

Bankvezérek, neves energiapiaci szakértők, egyetemi tanárok és kutatók a jelen kihívásairól: hallgassa meg Ön is élőben!

2024. május 16. Budapest

Részletek és jelentkezés

A Google (többek között) a megfelelő kulcsszavak megfelelő elhelyezése miatt érzékeli úgy, hogy a mi honlapunk közel áll a látogató vágyaihoz, ami jobb helyezést jelenthet a találati rangsorban. De mi az elég és mi a túl gyakori? Általában 3-5 kulcsszót érdemes kiválasztani, amire célszerű erősen optimalizálni a kiválasztott weboldalt. (Vannak makacs seo tévhitek, amelyeken jobb mielőbb túllépni. Segítünk!)

Nem mindegy, mit hova írunk!
Kép:PP/BartosGyula

1. Kulcsszó a dokumentum címében ne trükközzünk!

Kiemelkedően fontos a keresőoptimalizálás során, hogy a dokumentum címe (TITLE) tartalmazza a kulcsszavakat. Annyira fontos, hogy sokan azzal kezdtek el trükközni, hogy az oldal title sorát telezsúfolták kulcsszavakkal. Ez sajnos gyakori, és súlyos hiba, egyrészt, mert a Google bünteti az ügyeskedőket. De felesleges is, mert egy kulcsszó csak egyszer számít a dokumentum címében ha ugyanazt a kulcsszót kétszer helyeztük el, nem jár érte több pont.

Ne rendeljünk mindent alá a keresőknek!
Ha egy látogató megtalálja oldalunkat, de nem tudja azonosítani, hogy mit kínálunk neki, akkor továbblép, és lehet, hogy pont a konkurenciánknál fogja megtalálni ugyanazt, amit tőlünk is megvásárolhatott volna. Tehát nem elég, hogy oldalunk jó helyen legyen a keresők találati listáján, nem szabad túlzásokba esni, és mindent alárendelni a keresőgépek feltételeinek. Egyszerre kell kielégíteni a keresőgépek és a látogatók igényeit.
2. Kulcsszó sűrűség az oldal szövegében törekedjünk az egyensúlyra!

Fokozottan kell ügyelni a kulcsszó sűrűségre. A kulcsszavak túlzott ismétlése ebben az esetben is büntetést von maga után. A túlzott "keresőoptimalizálás" visszájára is elsülhet. Létezik a szavak gyakoriságának egy természetes szintje, ha ezt a szintet tudjuk tartani a honlap szövegében megjelenő kulcsszavak esetében, nyert ügyünk van. Optimális esetben a kulcsszó sűrűség 2-5 százalék a teljes szövegen belül, ami valami olyasmit jelent, hogy majdnem minden bekezdésben egyszer szerepel a kulcsszó. Tehát az oldal szövegében sokszor kell szerepelni a kulcsszónak - viszont kellően ellensúlyozni kell információban gazdag írással. A megfelelő keresőoptimalizálás mindenképp 7 százalék alatti kulcsszó sűrűséget céloz.

3. Kulcsszó a címsorokban – mi a legértékesebb felület?

A Google tisztában van azzal, hogy az oldalon szereplő címsorokat sokkal nagyobb eséllyel olvassák el, mint a címsor alatti szöveget. A gyakran egybefolyó, és kevésbé izgalmas mezei szövegtől ugyanis szemmel jól láthatóan elkülönülnek a címsorok. A címsorokat (H1, H2, H3) sem lehet telezsúfolni kulcsszavakkal, mert szintén büntetés jár érte. A keresőoptimalizálás másik nagy csapdája, hogy megkülönböztetett szerep jár a H1-es címsornak. Értéke majdnem a dokumentum címével egyezik. Ehhez képest a többi címsor nem ilyen lényeges. Ezért egy oldalon belül lehetőleg csak egyszer használjuk a H1-es címsort. Míg a H2, H3 címsorokat gyakrabban.

Ha már minden kész, csak a látogató hiányzik…
A különböző keresőkben 2-6 hétbe is beletelik, mire az oldal indexelésre kerül és a honlap a kulcsszavakra előrébb sorolódik. Ez alatt az idő alatt, ha a weboldal már látogatók fogadására alkalmas, semmiképp sem érdemes várni. Már ilyenkor is hozhatunk a honlapra látogatót, elkezdhetjük a forgalomnövelést. Sőt a későbbiek során is érdemes lesz online, kattintás alapú hirdetésekkel kiegészíteni a saját ’organikus’ találatok számát.
4. Weboldal frissülése  a túl gyakori nem hiteles

Fontosnak tartja a Google, hogy naprakész információkat tárjon a felhasználói elé. Ezért lényeges, hogy gyakran frissüljön az oldal. A gyakran frissülő oldal jobb helyezést kap. Emellett gyakoribb lesz a Google-ból érkező látogatás.A Google azt is vizsgálja, hogy a friss tartalom az archív változat hány százalékát teszi ki. Egyformán óvakodni kell a túl kevés illetve a túl sok frissítéstől. A túl kevés frissítés olyan, mintha mi sem történt volna az oldallal. Az egyidejű túl nagy mértékű frissítés pedig az oldal hitelességét rontja.

5. Kulcsszó a linkek szövegiben min múlik az átkattintás

A honlapon nélkülözhetetlen szerepet töltenek be a linkek. Ezeken keresztül lehet navigálni egyik oldalról a másikra. A linkeken keresztül áramlik a látogatottság honlapok oldalai között.A link szövege az a néhány szó, amire "rá lehet kattintani". Ha jól informál a link szövege, jó eséllyel megtörténik az átkattintás. Ezért kritikus szerepe van a linkek szövegének. A honlapunkról kifelé áradó forgalmat a honlapunkon szereplő linkek szövege fogja meghatározni. Ha a linkek szövegei gyakran tartalmazzák a kulcsszót, azt jelentik, hogy az oldalon a látogató még rengeteg hasznos információt talál. Ami a témába vág ugyan, de más honlapon szerepel.

Véleményvezér

Magyarországon a legnagyobb az állami beavatkozás mértéke a gazdaságba

Magyarországon a legnagyobb az állami beavatkozás mértéke a gazdaságba 

A nagy újraelosztási ráta ellenére alig jut az egészségügyre.
Argentínában kidobták a korrupt politikai elitet és kilőtt a gazdaság

Argentínában kidobták a korrupt politikai elitet és kilőtt a gazdaság 

Négy hónap alatt tűnt el a költségvetési hiány.
Újra lőnek az ukrán tüzérek

Újra lőnek az ukrán tüzérek 

Nagy hatótávolságú rakétákat is kapnak az ukránok.
Szégyenteljes helyre került Magyarország a jogállamisági index alapján

Szégyenteljes helyre került Magyarország a jogállamisági index alapján 

A magyar jogásztársadalom levizsgázott.
Schmitt Pál szelleme kísért Norvégiában

Schmitt Pál szelleme kísért Norvégiában 

A makulátlanság egy elengedhetetlen szempont Norvégiában.
Lengyelországnak jót tett a kormányváltás

Lengyelországnak jót tett a kormányváltás 

A lengyel gazdasági csoda nem három napig tart.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo