Legyen vevő a látogatóból!

Nem elég, ha látogatók érkeznek az interneten jelen lévő vállalkozások honlapjára. Az igazi cél az lenne, hogy vásárlóvá váljanak! A jól felépített oldal és a szakértő segítség is sokat segíthet ebben. 

Mit remélt Magyarország az EU-tagságtól és mi lett mindebből 20 év alatt?
Devizahitelezés, euróbevezetés, uniós pénzek, kilátások - online Klasszis Klubtalálkozó élőben Medgyessy Péterrel!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is Magyarország korábbi miniszterelnökétől!

2024. április 22. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Az interneten érvényesülni kívánó kkv-k számára a láthatóság biztosítása mellett különösen fontos az, hogy az oldalukra tévedő látogatókból igazi vásárlók legyenek - vagyis szakszóval a konverzió növelése az elsődleges cél. Az internetes marketingben a konverziós ráta az egy adott időszakra eső vásárlók (vagy más, kívánatos műveletet végzők) számának és az ugyanezen időszakra eső látogatók számának százalékos aránya. A nemzetközi statisztikák szerint a 2-3 százalékos konverziós ráta már igen jónak mondható.


Kép: PP archív

A weboldallal rendelkező kkv-k háromnegyede számára a vevőszerzés, a konverzió növelése, az elérhetőség javítása és a meglévő ügyfélkör lemorzsolódásának csökkentése jelenti a fő kihívásokat -derült ki az IngyenHivo.hu által az elmúlt hónapokban közel kétszáz kis- és középvállalkozás megkérdezésével végzett nem reprezentatív felméréséből.  „Azok, akik már a megoldásokat keresik, úgy gondolják, hogy ki kell tűnniük a konkurencia közül, de nem igazán tudják hogyan, ezért keresnek egy „értékteremtő fegyvert". A cégvezetők 75 százaléka az ügyfélkezelés minőségének javításában, a közvetlen személyes kapcsolattartásban látja a problémák megoldását."- állítja Faragó Péter, a Skawa Innovation társtulajdonosa, az IngyenHívó online értékesítési szakembere.

A felmérés alapján kiderült, hogy a hazai cégtulajdonosok 40 százaléka a konverzió növelésében látja a legnagyobb feladatot, míg kétharmaduk pedig új vevőket szeretne találni, és bár oldaluk látogatottsága kiemelkedő, mégsem tudják növelni a valóban vásárló ügyfélszámot. A válaszadók több mint egyötöde a konkurenciától való megkülönböztetésben és különleges szolgáltatásokban látják a kulcsot üzletük fellendüléséhez. Egyre több cégvezető ismeri fel az online értékesítésben rejlő lehetőségeket, és a vállalkozások egyre nagyobb összegeket költenek kereső-optimalizálásra és Adwords kampányokra, hogy látogatókat vonzzanak weboldalukra. Ugyanakkor ez csak arra elegendő, hogy az érdeklődő az adott oldalra tévedjen.

Néhány hasznos szabály
• Kerüljük a demagógiát! Nem elaltatni kell a vevőt, hanem érdemben meggyőzni. Viszont nem mindenki lesz szakember aki az oldalunkra téved, ezért maradjunk érthetőek.
• Az oldal felületének nagyobb része legyen világos színű. A sötét alapon világos szöveg hosszabb távon nehezen olvasható.
• Közöljön sok, de átlátható információt.
• Igyekezzen egyedi, figyelemfelkeltő tartalmat létrehozni. Ha minden szó megegyezik a konkurenciával, miért önt választanák?

A konverziós ráta növelése nagyon összetett feladat, de a legfontosabb elemek között szerepel a megfelelő kulcsszó kiválasztása. Sebestyén Márton a SEOLab ügyvezetője szerint érdemes az úgynevezett „hosszú farok" elméletnek megfelelően válogatni. Eszerint nem kell beszállni egy kkv-nak a legismertebb kulcsszavak körül kialakuló látogatottsági versenybe - amelyben úgyis a nagyobb büdzsével és apparátussal valamint ismertséggel rendelkező multik nyernek - hanem két, három tagú kulcsszavakkal kell operálni. E mögött az a megfigyelés áll, hogy az a látogató, aki már pontosan tudja, mit akar, nem a „televízió" kulcsszóra keres majd, hanem arra a konkrét termékre, amelyet kiválasztott és meg akar vásárolni. Ha ekkor talál rá a mi oldalunkra, sokkal nagyobb eséllyel válik valódi vásárlóvá.

Hogy eljussanak hozzánk, ahhoz a keresőoptimalizálás külön könyvet megtöltő fortélyai mellett (melyekről itt olvashat) arra is szükség van, hogy a keresők találati oldalán érthető, figyelemfelhívó, lényegre törő üzenettel jelenünk meg. A legfontosabb viszont talán az az oldal, ahova megérkezik a felhasználó. Ez a szakemberek szerint a keresésnek megfelelő oldal legyen, vagyis ne legyen szükség további kattintásokra ahhoz, hogy ténylegesen megtalálja a látogató amiért érkezett. Az áttekinthetőség természetesen minden oldal esetében alapkövetelmény.

Különböző típusú kisvállalatok vezetői számoltak be arról a jelenségről, hogy a magyar vásárlók bizalmatlanok, szeretik szóban, személyesen feltenni kérdéseiket, mind az adott céggel mind termékeikkel kapcsolatban. Nagyon fontos, hogy a látogató esetleges kérdésével, problémájával tudjon hova fordulni. Ha valamilyen információra szükség van, készüljünk fel arra, hogy az oldalunkra tévedők nem fognak különösebb erőfeszítéseket tenni azért, hogy kiderítsék, hogyan beszélhetnek szakembereinkkel. A működő (!) és jól látható elérhetőségek mellett arra is van lehetőség, hogy az oldalba beépített eszköz segítségével egyetlen kattintással ingyenesen hívhassák fel a kollégákat a reménybeli vásárlók. Ennek jótékony hatásai viszont csak akkor érvényesülnek, ha valóban mindig van ott hozzáértő ember, aki válaszol a hívásokra.  A telefonos kapcsolatfelvételi mód révén a látogató testre szabott választ, szakértő segítséget és pozitív benyomást kap azonnal. Így jóval nagyobb eséllyel válik ügyféllé." - összegzi tapasztalatait Faragó Péter. (A közösségi oldalak mára megkerülhetetlen elemei egy cég internetes jelenlétének. Hogy milyen az ideális megjelenés, arról itt olvashat.)

"Mint Presser"
Egy Hal9000 nevű hozzászóló egy a témát boncolgató fórumban igen találóan és szellemesen fogalmaz meg néhány alapvetést: "Webet úgy kell építeni, ahogy Presser Gábor építi a magyar zenei palettát. - Lehet hogy épp nem egy Presser-dalt keresel - viszont ha véletlenül belebotlasz, mindenképp végighallgatod, mert magával ragad (ez nagyon fontos!); Mindig van mondanivalója; örökké aktuális; sosem megy ki a divatból - populáris, de igényes; Zeneileg magas szintű, viszont egyszerű (a Dream Theater is magas szintű zeneileg, de az csak vájt fülűeknek ajánlott, mint például Presser); Mindenkinek megtalálja a stílusát, és a megírt dalok illenek az előadó arculatához (vagy javítanak rajta). Az ilyen dalokat mindig szívesen és büszkén adják elő; ezek mindig sikert aratnak. Presser minden dalt a hallgatóságnak ír. Az előadók is élvezik, de ők elsősorban előadják. "

Véleményvezér

Szégyenteljes helyre került Magyarország a jogállamisági index alapján

Szégyenteljes helyre került Magyarország a jogállamisági index alapján 

A magyar jogásztársadalom levizsgázott.
Schmitt Pál szelleme kísért Norvégiában

Schmitt Pál szelleme kísért Norvégiában 

A makulátlanság egy elengedhetetlen szempont Norvégiában.
Lengyelországnak jót tett a kormányváltás

Lengyelországnak jót tett a kormányváltás 

A lengyel gazdasági csoda nem három napig tart.
Magyarország Európában az utolsó helyen az egészségügyi kiadások rangsorában

Magyarország Európában az utolsó helyen az egészségügyi kiadások rangsorában 

Mindenképpen javítani kellene a finanszírozáson.
Magyarország a technikai államcsőd felé tart, megszorítások jöhetnek

Magyarország a technikai államcsőd felé tart, megszorítások jöhetnek 

A világgazdaság számai egyre javulnak, miközben a magyar államháztartás senyved.
Magyar Péter szerint levitézlett, idegen nyelven nem beszélő magyar politikusok vannak Brüsszelben

Magyar Péter szerint levitézlett, idegen nyelven nem beszélő magyar politikusok vannak Brüsszelben 

Tényleg ciki Brüsszelben az idegen nyelvet alig tudó magyar képviselők jelenléte.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo