Meddig lesznek még tv-reklámok?

2017. október 12. csütörtök - 15:10 / piacesprofit.hu
  •    

Régóta beszédtéma, hogy a különböző tv-s szolgáltatásokra való előfizetések rohamos növekedése negatív hatással lehet a hagyományos tv-s reklámok erejére és elérésére. Ugyanakkor a YouGov által közzétett legújabb nemzetközi piackutatások azt bizonyítják, hogy a hagyományos tv-hirdetések még mindig jelentős szerepet töltenek be az úgy nevezett “on-demand” szolgáltatások korában.

A tv-s reklámokat még mindig főképp azok a fogyasztók nézik, akik kizárólag előfizetést igénylő platformokon keresztül néznek különböző tartalmakat. A Broadcast to Narrowcast riportjában 2315 fogyasztóval készítettek interjút, akiket három kategóriába soroltak: az első csoportba tartoznak azok akik kizárólag VOD szolgáltatást használnak, a másodikba azok akik, fizetett tv-szolgáltatókat preferálnak és a harmadikba azok, akik ingyenesen nézhető tartalmakat néznek. A VOD, vagyis video-on-demand szolgáltatás olyan médiatartalmat nyújt, ami kizárólag digitális/internet televízió előfizetők számára elérhető set-top box segítségével.

A Netflix kínálata Kép: SXC

A Netflix kínálata
Kép: SXC

A kutatás legfontosabb eredménye, hogy míg egyre több szolgáltató teszi lehetővé, hogy vásárlóik a kedvenc sorozataikat, műsoraikat nézhessék, szinte kötetlen időben, addig a reklámok száma, amit az emberek látnak, valójában nem változott túl sokat. Még azok, akik kizárólag VOD szolgáltatást használnak is úgy nyilatkoztak, hogy igen nagy számú tv reklámot láttak. A VOD csoport 45%-a emlékezett reklámokra azon programok közben, amit a kutatás előtti héten néztek, míg 30%-uk nem emlékezett arra, hogy látott volna reklámot.

A tanulmány további érdekességekre is fényt derített. Például az Egyesült Királyságban amíg az ingyenes tartalmakat nézők 53%-a és a fizetett csatornákat nézők 45%-a néz meg kettő vagy több epizódot egy ültében, addig ez a szám 77% azoknál, akik csak előfizetett tartalmakat néznek.

A DVD-kölcsönzéstől a milliárdokig – a Netflix-sztori
Az egyszerű DVD-kölcsönzőből 20 év alatt milliárdos lett. A Netflix tulajdonosa hitelből alapította meg cégét, és egyedüli módszerével a zsúfolt piacon is ki tudott törni. A Békehadtest egykori tanára ma az Egyesült Államok egyik leggazdagabb embere.

A YouGov Reports vezetője, Stephen Harmson szerint attól még, hogy az emberek különbözőképpen néznek tv-t, még nem jelenti azt, hogy a hagyományos tv-néző emberek száma csökken. A szolgáltatóknak, és a reklámozóknak realisztikusnak kell lenniük, de nem kell pánikolniuk az előttük álló kihívás miatt, amit a VOD szolgáltatók és az ingyenes tartalmat biztosítók jelentenek. Igaz, hogy a Netflix kedvelőinek száma nő, azonban ez nem azt jelenti, hogy a szolgáltató az eddig „hagyományos” fogyasztókat csábítja el.

Vagyis az új szolgáltatók részesedése nem a hagyományos szolgáltatók kárára nő, hanem vélhetően sikerült összességében növelniük a “tv-tortát”, vagyis azok számát, akik valamilyen formában televíziós tartalmat fogyasztanak.

(socialdaily.com)

Info & tech
Kedves Olvasónk!
Ha érdekli ez a téma, és szeretne heti hírlevelet kapni a témában, vagy értesítést a megjelent új cikkekről, kérjük, adja meg nevét és e-mail címét!

Segítünk kiszámolni

EKÁER kalkulátor

kalkulátor

Céges bankszámla

kalkulátor

Pályázatkereső

kalkulátor