Merre vannak még kiaknázatlan „e-lehetőségek”?

2012. november 13-án „E-kereskedelem 2.0.:Globál/Lokál?” címmel, immár hatodik alkalommal rendezi meg Budapesten a Szövetség az Elektronikus Kereskedelemért Közhasznú Egyesület őszi e-kereskedelmi konferenciáját, amelynek témája ezúttal az e-kereskedelmi piac globális- és lokális lehetőségei, a most indulók esélyei, a fejlődés és növekedés lehetséges irányai.

Mit remélt Magyarország az EU-tagságtól és mi lett mindebből 20 év alatt?
Devizahitelezés, euróbevezetés, uniós pénzek, kilátások - online Klasszis Klubtalálkozó élőben Medgyessy Péterrel!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is Magyarország korábbi miniszterelnökétől!

2024. április 22. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Bár az internetes kereskedelem továbbra is a magyar gazdaság egyik legdinamikusabban fejlődő területe, az elmúlt időben a növekedés lelassult, a verseny pedig kiéleződött az e-kereskedők között. További nehezítő tényező lehet, ha az Amazon, az eBay vagy a Tesco a magyar e-piacra lép. Tartanak ettől a hazai e-kereskedők? Vagy sokkal veszélyesebbnek ítélik az olyan kínai webáruházakat, mint például a 360buy.com, amely nemrégiben elindította angol nyelvű weboldalát, és mintegy tízezer, nagyon olcsó terméket Magyarországra is kiszállít. Vajon melyek jelenleg az e-kereskedelmi piac legnagyobb globális és lokális kihívásai, vannak-e kitörési pontok, fejlődési-, növekedési lehetőségek? Milyen webshopot indítson az, aki csak most lép az online piacra, vannak-e még kiaknázatlan lehetőségek? És vajon a minél nagyobb termékkör kialakítása a fontosabb, vagy a terjeszkedés? Ha terjeszkedés, akkor merre? Az egyre növekvő számú vidéki e-vásárló igényeinek gyors és költséghatékony kiszolgálása vagy a külföldi piacra lépés felé? Az utóbbi hatalmas lehetőségeket tartogathat, de legalább akkora buktatókat is.

E-kereskedelem 2.0.: Globál/Lokál?

A rendezvény ezekre a kérdésekre keresi választ. A délelőtti plenáris szekcióban olyan neves előadók szólalnak meg, mint Dr. Oszkó Péter, aki a magyar kereskedelmi tőkebefektetésekről tart előadást, Paul Lacourbe a CEU Business School kínai származású professzora Kína kereskedelmi stratégiájáról, az új selyemútról beszél, Kis Gergely, az eNET kutatója a legfrissebb e-kereskedelmi számokat és tendenciákat hozza magával, végül Dr. Bőgel Györgytől, a CEU professzorától a nemzetközi terjeszkedés mozgatórugóiról és modelljeiről hallhatunk.

A program délután két szekcióban folytatódik. A globális szekció a nemzetközi piaccal, a lokális pedig a hazai régiók szerepével, a vidéki terjeszkedés, fejlesztés lehetőségeivel foglalkozik.

Neves hazai e-kereskedők számolnak be lokális és globális tapasztalatikról, mint például Kaprinay Zoltán, az egyik első és legnagyobb hazai közösségi vásárló portál, a Bónusz Brigád egyik tulajdonosa, Nagy Sándor, a nemrég 10 éves G'Roby Netshop Kft. vezetője, Weiler Péter a Brands.hu Magyarország első közösségi webáruházának ügyvezetője, Perger Péter, a Netpincér egyik tulajdonosa, Csupor Erik, az egy éve elindult grando.hu online pláza (Allegroup.hu Kft.) vezetője, Négyessy András, a TopShop.hu ügyvezetője, vagy Várkonyi Balázs, az Extrém Digital alapítója és máig első embere. Hallhatjuk majd a legprominensebb hazai piacterek vezetői közül a Szállás.hu-t és az Ingatlan.com-ot vezető szakembereket, és olyan új ötletek megvalósítóit, mint a Magro.hu mezőgazdasági online piactér, a Meska.hu kézműves piactér vagy a Ma este Színház! fél éve indult last minute kulturális ajánló és kedvezményportál. Szó lesz a határon túli terjeszkedés jogi- és adóvonzatairól, az új uniós fogyasztóvédelmi szabályozás követelményeiről, a távmunka megjelenéséről és a folyamatok automatizálásáról. Terítékre kerülnek a külföldön is eladható hungarikumok, s a Google Magyarország előadójának segítségével a nemzetközi kampányok marketing tapasztalatairól is hallhatunk.

Az e-kereskedelem logisztikai oldaláról is több szó esik. A Magyar Posta Logisztika 2012 nyarán a Vatera fő szállítópartnereként elindította egyedi szolgáltatáscsomagjait, amelyek elérhetők mind a vaterázó magánszemélyek, mind az Allegroup.hu Kft. oldalait használó cégek, webáruházak számára. Tőlük az együttműködés eddigi tapasztalatairól  (nehézségekről és sikerekről egyaránt), valamint a jövőbeni várható fejlesztési irányokról hallhatunk. Szó lesz továbbá olyan termékek logisztikájáról, amelyeket nem lehet egyetlen központtal az egész országra kiterjedően, gazdaságosan értékesíteni, mint például a friss élelmiszerek, vagy a méretük és súlyuk miatt nehezen szállítható, vagy egyéb okból kényes árucikkek. Végül, de nem utolsó sorban hallhatunk majd az egész országot behálózó Pick Pack Pontok sikeres üzleti modelljéről, és a díjnyertes csomagátadó automatáról, a YEESBOX-ról is.

További információk, részletes program itt olvasható!

Véleményvezér

Szégyenteljes helyre került Magyarország a jogállamisági index alapján

Szégyenteljes helyre került Magyarország a jogállamisági index alapján 

A magyar jogásztársadalom levizsgázott.
Schmitt Pál szelleme kísért Norvégiában

Schmitt Pál szelleme kísért Norvégiában 

A makulátlanság egy elengedhetetlen szempont Norvégiában.
Lengyelországnak jót tett a kormányváltás

Lengyelországnak jót tett a kormányváltás 

A lengyel gazdasági csoda nem három napig tart.
Magyarország Európában az utolsó helyen az egészségügyi kiadások rangsorában

Magyarország Európában az utolsó helyen az egészségügyi kiadások rangsorában 

Mindenképpen javítani kellene a finanszírozáson.
Magyarország a technikai államcsőd felé tart, megszorítások jöhetnek

Magyarország a technikai államcsőd felé tart, megszorítások jöhetnek 

A világgazdaság számai egyre javulnak, miközben a magyar államháztartás senyved.
Magyar Péter szerint levitézlett, idegen nyelven nem beszélő magyar politikusok vannak Brüsszelben

Magyar Péter szerint levitézlett, idegen nyelven nem beszélő magyar politikusok vannak Brüsszelben 

Tényleg ciki Brüsszelben az idegen nyelvet alig tudó magyar képviselők jelenléte.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo