Minden kötelező elemmel rendelkezik honlapja?

A jó weboldal olyan, mint egy jól kivitelezett épület, fontos, hogy erős, megbízható alapokra épüljön, és maga a ház kívül-belül megfeleljen a követelményeknek: jól nézzen ki kívülről, és minden megfelelően funkcionáljon belülről is, fejleszthető, bővíthető, átalakítható legyen. Sőt jó, ha vannak benne extrák is. Szakértőnk segít, milyen legyen!

Mit remélt Magyarország az EU-tagságtól és mi lett mindebből 20 év alatt?
Devizahitelezés, euróbevezetés, uniós pénzek, kilátások - online Klasszis Klubtalálkozó élőben Medgyessy Péterrel!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is Magyarország korábbi miniszterelnökétől!

2024. április 22. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

A jó céges weboldal ma már nélkülözhetetlen elem - Kép: SXC

Milyen a jó első benyomás?

Bizonyára Önnel is gyakran előfordult már, hogy ha keres a neten valamit, és belebotlik egy olyan weboldalba, ami nem nyújt kellemes látványt, akkor továbbáll és gyorsan átkattint a következő oldalra. Ez persze nem azt jelenti, hogy weboldalunknak hihetetlen és művészien lenyűgöző grafikai élményt kellene nyújtania, de semmiképpen ne nézzen ki úgy, mintha nem frissítették volna már 10-15 éve.

A tiszta, átlátható és egyszerű kialakítás az egyik legfontosabb szempont. Rengeteg mondanivalónk lehet a látogató számára, de ne öntsük rá az összeset rögtön az „ajtóban”, azaz a főoldalon. Ne legyen tartalmilag sok, nehezen emészthető, hiszen első látásra az emberek csak átfutják, szkennelik az oldalt. Felejtsük el a villogó betűket, a színek kavalkádját, mert nagyon zavaróan hatnak. Nagy hiba, ha a dizájn zsúfolt.

Milyen elemeket tartalmazzon a főoldal?

• Legyen egy egyszerű, érthető fejléce, amiből 1 másodperc alatt kiderül, hogy miről szól a weboldal.

• Legyen egy pár soros bemutatása, üzenete annak, hogy mit kínál a cég. A vásárlónak milyen előnye, milyen haszna van ebből? Miben más, mint a konkurencia? Milyen problémára nyújt megoldást? A lényeg, hogy úgy kell az üzenetet megfogalmazni, hogy ne a cégről, hanem a vevőről szóljon.

• Legyen a főoldalon kép, amely az üzenetet támogatja, ami kifejezi és összefoglalja a lényeget. Sokszor a kép többet elmond, mint egy 2 oldalas szöveg.

Szakértőnk korábbi cikkei
„Szeretnék sokkal több látogatót a honlapomra” – ez az egyik leggyakoribb kívánság a cégvezetők részéről, hiszen az online sikeresség egyik fontos mérőszáma a weboldal látogatottsága. A látogatók hiánya ugyanis azt eredményezheti, hogy elmarad az optimális forgalom és ennek következtében a bevételek is megcsappannak.
Mit tegyünk, ha már rátalálnak a weboldalunkra a látogatók, hogyan és mivel vehetjük rá a látogatóinkat a vásárlásra, rendelésre vagy a kapcsolatfelvételre?
Még ha a potenciális vevő rá is talál a weboldalunkra, és elégedett is azzal amit lát, az utolsó pillanatban mégis visszariadhat a vásárlástól, amikor a bankkártya adatait kell megadnia. Hogyan építhetünk bizalmat a vásárlónkban?

Ha nem törődünk az ügyféllel, akkor majd a konkurencia fog!

Ha megszereztük a honlap látogató bizalmát, elnyertük a tetszését, de még nem vásárol, akkor se mondjunk le róla. Építsünk ki vele hosszú távú kapcsolatot, hogy előbb-utóbb őt is a megrendelőink, vásárlóink között tudhassuk. Másrészről a meglévő ügyfelekről, vásárlókról sem szabad megfeledkeznünk, hiszen ha minőségi terméket vagy szolgáltatást nyújtottunk nekik, akkor nagy valószínűséggel szívesen újravásárolnak majd tőlünk. Szakértőnk ezen a téren ad tanácsokat!

• Átgondolt kezelőfelület: Tiszta, egyértelmű és kifejező menüre, navigációs gombokra van szükség. Ezek működjenek hatékony irányjelző táblaként, a megfelelő irányba navigálva a látogatót. Érdemes a láblécben is elhelyezni navigációt.

• Olvasható betűtípus – sok kreatív betűtípus van, de ha nehezen olvashatóak, akkor inkább ne használjuk őket. A pár másodperces első benyomást ne nehezítsük meg ezzel.

• Értékes tartalom: a látogató találja meg a számára fontos és hasznos információkat. Ismerjük a mondást: „A tartalom a király!” Ha sikerült a dizájnnal felkeltenünk a látogató figyelmét, akkor ne riasszuk el a tartalmi résszel. Releváns, hasznos információk, megoldások a látogató problémáira… a szövegek megírásánál fontos ezekre a mondanivalókra fókuszálni. Főoldalon elsősorban a termékek vagy szolgáltatásokból elérhető előnyök, hasznok és főbb jellemzők felsorolása szerepeljen.

• Nyelvtan: törekedjünk a kiváló helyesírásra, megfelelő szóhasználatra. Ha ez nincs meg, könnyen elveszíthetjük a bizalmat.

• Kínáljunk értékes tartalmakat feliratkozásért cserébe. Ez lehet egy e-könyv, vagy információkat tartalmazó hírlevél sorozat is. Ezzel az eszközzel időről időre visszacsalogathatjuk a látogatókat weboldalunkra.

• Cselekvésre ösztönzés: minden egyes oldalunkon szerepeljen ez az elem. Lényege, hogy a weboldal látogató lépjen kapcsolatba valamilyen módon a céggel.

• Referenciák: bizalomépítő elem, pl. ha a korábbi vásárlók mondanak pozitív gondolatokat a cégről, a termékekről vagy a szolgáltatásokról.

• Social Media kapcsolatok. Tegyük lehetővé, hogy az érdeklődők a számukra preferált módon léphessenek kapcsolatba velünk, ez lehet egy FB kapcsolat vagy más közösségi kapcsolódás egyaránt.

Ha jól néz ki és jól felépített a weboldal, akkor már egy lépést tettünk annak érdekében, hogy a mi weboldalunk maradjon meg a látogató fejében a konkurencia honlapja helyett. Az első benyomás fontosságát nem lehet elégszer hangsúlyozni. Kulcsfontosságú, hiszen, ha már megtetszett a főoldalunk, akkor szinte biztosak lehetünk benne, hogy a látogató körül is néz az oldalainkon.

Göcző Ágnes kkv marketing tanácsadó Marketing Jam Kft.

Véleményvezér

Szégyenteljes helyre került Magyarország a jogállamisági index alapján

Szégyenteljes helyre került Magyarország a jogállamisági index alapján 

A magyar jogásztársadalom levizsgázott.
Schmitt Pál szelleme kísért Norvégiában

Schmitt Pál szelleme kísért Norvégiában 

A makulátlanság egy elengedhetetlen szempont Norvégiában.
Lengyelországnak jót tett a kormányváltás

Lengyelországnak jót tett a kormányváltás 

A lengyel gazdasági csoda nem három napig tart.
Magyarország Európában az utolsó helyen az egészségügyi kiadások rangsorában

Magyarország Európában az utolsó helyen az egészségügyi kiadások rangsorában 

Mindenképpen javítani kellene a finanszírozáson.
Magyarország a technikai államcsőd felé tart, megszorítások jöhetnek

Magyarország a technikai államcsőd felé tart, megszorítások jöhetnek 

A világgazdaság számai egyre javulnak, miközben a magyar államháztartás senyved.
Magyar Péter szerint levitézlett, idegen nyelven nem beszélő magyar politikusok vannak Brüsszelben

Magyar Péter szerint levitézlett, idegen nyelven nem beszélő magyar politikusok vannak Brüsszelben 

Tényleg ciki Brüsszelben az idegen nyelvet alig tudó magyar képviselők jelenléte.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo