Most már tényleg itt vannak a repülő taxik

Néhány év múlva zsúfoltabb lesz az ég, mint amilyen a nagykörút csúcsforgalom idején. Legalábbis annyian álltak neki különböző önvezető égi járművet fejleszteni, hogy lassan már számolni is nehéz. Tegnap egy újabb szereplő jelentkezett be a közlekedés megreformálásáért zajló harcba.

Mit remélt Magyarország az EU-tagságtól és mi lett mindebből 20 év alatt?
Devizahitelezés, euróbevezetés, uniós pénzek, kilátások - online Klasszis Klubtalálkozó élőben Medgyessy Péterrel!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is Magyarország korábbi miniszterelnökétől!

2024. április 22. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Kedden mutatták be a nyilvánosságnak is a Szilícium-völgyben alapított Kitty Hawk Cora elnevezésű légitaxiját, amely már bőven túl van a tervezőasztalos fázison. Az elektromos hajtású, önvezető képességekkel rendelkező gépet tavaly év végén már elkezdték tesztelni Új-Zélandon.

Helikopterként száll fel, repülőként repül

A bemutatkozó videóból kiderül, hogy a repülő 900 méteres maximális magasságig emelkedve 100 kilométeres távra tud elfuvarozni maximum két utast. Repülőkhöz mérten a Cora szinte hangtalan, cserébe nem fenyeget a veszélye annak, hogy átlépi a hangsebességet, hiszen meglehetősen szerény, nagyjából 150-170 kilométer per órás teljesítménnyel hasít az égen. A gép sajátossága, hogy fel és leszálláskor úgy viselkedik, mint egy helikopter, ami nagyban megkönnyíti az indulást és a megfelelő landolási helyszín keresését.

A startup indulásánál ott bábáskodott a Google társalapítójaként ismert Larry Pageis, aki minden bizonnyal lát fantáziát abban, hogy ezt a projektet kereskedelmi forgalmazásra érett állapotba lehet hozni. A nem túl távoli jövőbe kitűzött cél szerint a gépek repülő taxiként üzemelnének, ahol az utasoknak semmiféle dolguk nincs, mint beszállni és a tájban gyönyörködni. (Na meg persze fizetni.) A biztonságérzetet növeli, hogy a háromszorosan túlbiztosított technika mellett a robotpilótát bármikor leválthatja egy távolból figyelő szakképzett operátor.

Új-Zéland egyébként ideális terepe a próbarepüléseknek, hiszen egyrészt az ország kormányzata elkötelezett a környezetkímélő technológiák iránt, másrészt pedig egy hatalmas régióról van szó, ahol a változatos terepviszonyok között sok helyen nem könnyű, és pláne nem gyors a hagyományos közúti közlekedés.

 

Véleményvezér

Szégyenteljes helyre került Magyarország a jogállamisági index alapján

Szégyenteljes helyre került Magyarország a jogállamisági index alapján 

A magyar jogásztársadalom levizsgázott.
Schmitt Pál szelleme kísért Norvégiában

Schmitt Pál szelleme kísért Norvégiában 

A makulátlanság egy elengedhetetlen szempont Norvégiában.
Lengyelországnak jót tett a kormányváltás

Lengyelországnak jót tett a kormányváltás 

A lengyel gazdasági csoda nem három napig tart.
Magyarország Európában az utolsó helyen az egészségügyi kiadások rangsorában

Magyarország Európában az utolsó helyen az egészségügyi kiadások rangsorában 

Mindenképpen javítani kellene a finanszírozáson.
Magyarország a technikai államcsőd felé tart, megszorítások jöhetnek

Magyarország a technikai államcsőd felé tart, megszorítások jöhetnek 

A világgazdaság számai egyre javulnak, miközben a magyar államháztartás senyved.
Magyar Péter szerint levitézlett, idegen nyelven nem beszélő magyar politikusok vannak Brüsszelben

Magyar Péter szerint levitézlett, idegen nyelven nem beszélő magyar politikusok vannak Brüsszelben 

Tényleg ciki Brüsszelben az idegen nyelvet alig tudó magyar képviselők jelenléte.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo