Nyaralás okostelefonnal, női és férfi szemmel

Hatékonyabban használják ki az okostelefonjaikat a nők, mint a férfiak, előrébb járnak a mobilfizetés, a navigáció és egy sor más, a nyaralás alatt fontos alkalmazás használatában – derült ki abból a kutatásból, amelyet a Huawei Technologies készíttetett többek között Magyarországon is. A felmérés szerint a két nem telefonhasználat terén sem csak ebben különbözik: a férfiak a jó hátlapi kamerát, a nők viszont a gyorsaságot – a processzort – részesítik előnyben a nyaralás során. A medencébe viszont továbbra sem vinnénk magunkkal okostelefont, mindössze a felhasználók harmada tartja fontosnak, hogy a telefon vízálló legyen.

Mi legyen a pénzünkkel? Tegyük állampapírba? Részvénybe? Ingatlanba? Kriptóba?
A befektetésektől a vagyonkezelésig - újra itt a Klasszis Klub Live!

Jöjjön el személyesen, találkozzon neves szakértőkkel vagy csatlakozzon online!

2024. március 27. 17:00

Részletek és jelentkezés itt!

A Huawei Vakációs Barométerét az Ipsos piac- és közvélemény-kutató cég készítette 12 európai országban, s ennek eredményeiről a korábbi publikációk után ma ma újabb részleteket hozott nyilvánosságra. A barométer azt vizsgálta, hogy az okostelefonok mely funkciói és tulajdonságai a legfontosabbak a felhasználók számára a nyári vakáció során. Messze a legtöbben – a válaszadók 83 százaléka – az akkumulátor üzemidejének hosszát tartja a legfontosabbnak nyaralás ideje alatt. A felhasználók háromnegyede azt is lényegesnek tartja, hogy nagy tárhelye legyen a telefonjának, emellett a jó minőségű hátlapi kamera és az akadozás nélküli teljesítményt kínáló nagy teljesítményű processzor (62-62 százalék) szerepel a legfontosabb preferenciák közt.

Kép: Huawei

A felmérés a nők és a férfiak okostelefon-használati szokásainak különbségeire is rámutatott. Kiderült, hogy nők „okosabban” használják, azaz jobban kihasználják a mobiltelefonjukról elérhető szolgáltatásokat: 67 százalékuk használja a GPS navigációt a telefonján (a férfiaknál ez az arány 61 százalék), és a mobilfizetés terén is az urak előtt járnak. A hölgyek 16 százaléka használja erre a célra telefonját, szemben a férfiak körében mért 13 százalékkal. A nők előrébb tartanak abban is, hogy az utazásaikat okostelefon segítségével szervezzék, 34 százalékuk használja erre a telefonját, míg a férfiaknak csak 25 százaléka. A turistáknak készített alkalmazások használatában is élen járnak a nők: több mint negyedük tájékozódik a segítségükkel az idegen városokban, míg a férfiaknál 20 százalék ez az arány.

A férfiaknak a szelfi, a nőknek az erős processzor fontos

Meglepő eredmény, hogy a férfiak többen jelölték meg fontos preferenciaként a szelfik készítésében kihagyhatatlan előlapi kamera minőségét, mint a nők: az urak 43 százaléka várja el, hogy jó minőségben szelfizhessen a nyaralás alatt, a hölgyeknél ez az arány csupán 36 százalék. A férfiak közül nagyobb arányban (64 százalék) tartják fontosnak a jó hátlapi kamerát, mint a nők (60 százalék), a mobil gyorsaságát biztosító processzorra viszont a hölgyek közül tartanak többen igényt: 65 százalékuk nyilatkozott úgy, hogy ez a tulajdonság lényeges számukra, míg a férfiaknál ez az arány 59 százalék.

A magyarok szeretnek gyorsan megosztani

A kutatásból az is kiderült, hogy minél idősebb valaki, annál kevésbé fontos neki a telefon hátlapi kamerájának minősége. Míg a 18–24 év közöttiek 70 százaléka a nyaralás szükséges kellékének tartja a jó minőségű képeket készítő eszközt, addig a 35–45 év közöttieknek már csak alig több mint fele gondolkodik így.

A különleges kameratulajdonságok (speciális fotózási módok, széles látószögű lencse, beépített funkciók, amikkel a készített képek könnyen megoszthatók a közösségi média felületein) a régiós eredmények alapján a válaszadók körülbelül negyedének fontosak.

A magyarok között azonban jóval többen tartanak igényt ilyen különleges funkciókra: a speciális hátlapi kameramódokról a hazai megkérdezettek 43 százaléka, a széles látószögű lencséről 42 százalékuk nyilatkozta, hogy lényegesnek tartja egy okostelefonban a nyaralása során. Az, hogy a készített fotó rögtön megosztható legyen a közösségi oldalakon, szintén fontosabb a magyaroknak, mint a régiós átlagnak, itthon 29 százalék nyilatkozott így, míg a teljes vizsgált területen ez az arány 22 százalék.

Az okostelefonok bekebelezik a fényképezőgépek piacát
Bár évente jelentős mennyiségű digitális fotó készül Magyarországon, a fényképezőgépek piaca mégis leszálló ágban van már évek óta. Nem országspecifikus a jelenség, sokkal inkább egy világméretű trend része: manapság már szinte mindenki a telefonjával fotóz. Fényképezőgép-készülékeknek pedig maradt mindössze 3 százaléknyi piacrész, igaz, a magas árkategóriában.
Alig számít az ütés a por és a víz

Az olyan praktikus tulajdonságok, mint az ütésállóság, porállóság vagy vízállóság igen alul vannak a fontossági listán: a megkérdezettek mindössze 39 százaléka tart igényt az előbbire, porral vagy kosszal szembeni védettség 35 százalékuknál bír jelentőséggel, míg vízálló telefont csupán kevesebb, mint a válaszadók harmada, 32 százalék tartana fontosnak.

A kiváló minőségű képernyő a megkérdezettek több mint felénél (59 százalék) bír jelentőséggel, a megkérdezettek 53 százaléka pedig a navigációhoz és térkép applikációkhoz szükséges GPS elérést tartja elengedhetetlennek. Az LTE/4G kapcsolat a válaszadók nagyjából felének fontos, a hölgyeknek inkább (52 százalék), mint a férfiaknak (45 százalék).

Nyaralás alatt az Instagramot töltjük le legtöbben

A Huawei megbízásából készített kutatás arra is rámutatott, hogy a nyaralás során a legtöbbek által használt okostelefonról elérhető szolgáltatás a Booking.com, ezt a felhasználók 55 százaléka használja. A másik utazós alkalmazásnál, a Tripadvisornál (34 százalék) viszont népszerűbb az Instagram (37 százalék), ahogy a felhasználók mintegy negyede a zenéket biztosító Spotfy és a filmnézésben élen járó Netflix nélkül sem tudja elképzelni a nyári vakációt.

Címlapkép: freeimages.com

 

Véleményvezér

Hadházy Ákos újabb fél méter magas kilátót talált 217 millió forintért

Hadházy Ákos újabb fél méter magas kilátót talált 217 millió forintért 

Lombkoronasétány helyett ezúttal nádkoronasétány épült.
Száguldhatna a forint, ha Orbán Viktor kiegyezne az unióval

Száguldhatna a forint, ha Orbán Viktor kiegyezne az unióval 

A jogállamiság helyreállítása sok pénzt hozna.
Svédország után most éppen a spanyolokkal készülünk összeakasztani a bajszunkat

Svédország után most éppen a spanyolokkal készülünk összeakasztani a bajszunkat 

Nem tetszik a spanyoloknak, hogy azt sem lehet tudni, ki fia borja akarja megvenni egyik legnagyobb járműgyártójukat.
Magyarország az első helyen áll a világon a demokrácia leépítésében

Magyarország az első helyen áll a világon a demokrácia leépítésében 

Kettészakított társadalom, gyenge demokratikus intézményrendszer.
Orbán Viktor és csapata két luxusgéppel repült Donald Trumphoz

Orbán Viktor és csapata két luxusgéppel repült Donald Trumphoz 

Nem olcsó a repülés Amerikába.
Pupákra vernek minket a versenytárs régiós országok a tech cégek versenyében

Pupákra vernek minket a versenytárs régiós országok a tech cégek versenyében 

A régiós versenytársak elhúztak a csúcstechnológiákban.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo