Ügyintéz? Segít a Webes Ügysegéd

2017. október 20. péntek - 08:08 / Nagy Mariann
  •    

Webes Ügysegéd, Központi Azonosítási Ügynök (KAÜ), Kormányzati Ügyfélvonal – weboldalak, amelyeken ügyeket intézhetünk, évek óta léteznek, de többnyire alig ismerik. Mit kell tudni róluk, és hogyan, milyen ügyek intézésére használhatók. Az ado.hu röviden összefoglalta.

 

A Központi Azonosítási Ügynök (KAÜ) olyan teljes körű azonosítási szolgáltatás, mely a szabályozott elektronikus ügyintézési szolgáltatásokban azonosítja az igénybe vevőt, és azt továbbítja a felhasználók, intézmények felé. Lehetőséget kínál az ügyfeleknek, hogy saját döntésük alapján válasszanak az elérhető elektronikus azonosítási módok közül. Így a Webes Ügysegédben intézhető ügyek nem kizárólag Ügyfélkapus azonosítással, hanem telefonon is elérhetők.

Online ügyintézés, Kép: Pixabay

Kép: Pixabay

Okmányügyeinket változatlanul személyesen a kormányablakokban intézhetjük, interneten pedig a Webes Ügysegéd segítségével. 0-24 órában továbbra is várja hívásaikat Magyarországról a 1818-as telefonszámon elérhető Kormányzati Ügyfélvonal.

A Webes Ügysegéd olyan államigazgatási üzemeltetésű weboldal, ahol a magánszemélyek hivatalos ügyeiket intézhetik. Már két éve, hogy létrehozták, de még mindig alig ismert az emberek körében. A könyvelők voltak kénytelenek beletanulni, ezért rendszeresen előfordul, hogy a magánszemély például egy gépjármű törzskönyv pótlása miatt is hozzájuk fordul.

A Webes Ügysegéd segítségével 13 fő témakörhöz kapcsolódó ügyeket intézhetünk. Például: erkölcsi bizonyítvány, jármű, tájékoztatás a személyiadat- és lakcímnyilvántartásban tárolt saját adatokról, egyéni vállalkozással kapcsolatos ügyek.

Az egyéni vállalkozással kapcsolatos ügyek:

  • tevékenység megkezdése
  • szüneteltetése
  • szünetelés utáni folytatása
  • megszüntetése
  • egyéni vállalkozói igazolvány igénylése
  • egyéni vállalkozói igazolvánnyal kapcsolatos események bejelentése
  • hatósági bizonyítvány igénylése egyéni vállalkozásról
  • adatváltozás bejelentése
  • az egyéni vállalkozók nyilvántartásában szereplő saját adatainak megtekintése, lekérdezése
Már csak elektronikusan kérelmezhetőek a vámengedélyek
Október 2-ával néhány kivétellel valamennyi, az Uniós Vámkódex hatálya alá eső engedélyt a korábbi papír alapú ügyintézés helyett kizárólag elektronikus úton intézhetnek a gazdálkodók. A benyújtott kérelmekkel és az engedélyezési eljárással kapcsolatosan ettől kezdve csak a rendszeren keresztül kaphatnak információt a vállalkozások – figyelmeztetnek az EY szakértői.

Az egyéni vállalkozói tevékenység szünetelésének bejelentésével, valamint a változásbejelentéssel kapcsolatos eljárások kizárólag elektronikus úton, elektronikus azonosítást követően kezdeményezhetők. Az egyéni vállalkozói tevékenység megkezdése iránti eljárás hangkapcsolatot biztosító elektronikus úton nem folytatható le.

Igen nagy problémát jelent, hogy a könyvelők nem kaptak részletes tájékoztatást arról, hogy az eddig a nyomtatványkitöltő űrlap útján beküldhető űrlapok, adatlapok, amelyeknek különböző verziói számítógépeikre lementésre kerültek, a webes eljárás bevezetésétől kezdődően nem használhatók.

 

Info & tech
Kedves Olvasónk!
Ha érdekli ez a téma, és szeretne heti hírlevelet kapni a témában, vagy értesítést a megjelent új cikkekről, kérjük, adja meg nevét és e-mail címét!

Segítünk kiszámolni

EKÁER kalkulátor

kalkulátor

Céges bankszámla

kalkulátor

Pályázatkereső

kalkulátor