5 bizonyíték, hogy a kríziskommunikáció olyan, mint a vér

Ami véres, az érdekes - tartja a mondás a médiáról. De szakértőnk szerint nem csak ebben az értelemben hasonlíthatjuk a kommunikációt a véráramláshoz.

„E” mint energia konferencia - fókuszban a megújulóenergia-politika érvényesülése, az energia tárolási lehetőségei, a gáz- és árampiac helyzete, a zöld átmenet finanszírozása, az elektromobilitás jövőképe.

Bankvezérek, neves energiapiaci szakértők, egyetemi tanárok és kutatók a jelen kihívásairól: hallgassa meg Ön is élőben!

2024. május 16. Budapest

Részletek és jelentkezés

Ismerjük a média működésének egyik régi aranyigazságát: if it bleeds it leads – ha véres, akkor érdekes. Krízisek során pedig igen gyakran folyik a vér, akár szó szerinti, akár átvitt értelemben. A súlyos sérüléssel, halálesettel járó kemény krízisek hosszú ideig vezető szerepet követelnek maguknak a híradásokban. A szaftos, reputációromboló üzleti, intézményi, vagy hírességeket, közszereplőket érintő krízisek is hetekig-hónapokig csámcsogni való témát adnak a közvéleménynek, amely szeret a sebekben vájkálni legyenek azok valóságos, vagy szimbolikus sérülések.

Most amellett fogunk érvelni, hogy a vérnek, ennek a misztikus, létfontosságú folyadéknak a fentieken túl is sok köze és hasonlósága van a kríziskommunikációhoz.

Kép:Pixabay

1. Védelmi vonalak

Az első helyezett bőr után a vér a test második védelmi vonala. Ha egy sérülés, külső behatás átjut a bőrön, a véré lesz a főszerep, hogy a káros következményeket elhárítsa, megvédje a szervezetet a bejutó kórokozóktól. A bőrt nyugodtan tekinthetjük egy szervezet, vagy márka hírnevének, ismertségének, amely az elsődleges találkozási pontja a külvilággal. Ha a hírnéven csorba esik, a második védelmi vonalként siet segítségre a kríziskommunikáció, hogy a lehetséges negatív következményeket megpróbálja minimalizálni, a károkat, amennyire lehetséges csökkenteni, a szervezetet megmenteni.

2. Keringés

A szervezetet behálózó érrendszerben áramlik az életet fenntartó vér. A vér szállítja az életet adó oxigént, (elszállítja) a keletkező széndioxidot, és az anyagcsere más fontos elemeit. Krízisek során a céges szervezetek életében is elsődleges fontosságú, hogy minden információ eljusson a megfelelő helyre, az egyes döntéshozók és döntésvégrehajtók folyamatos összeköttetésben legyenek egymással. Ha a keringés leáll, a beteget elveszít(het)jük, legyen szó élőlényről, vagy üzleti szervezetről.

Őszintén a hibákról
A cégekre is igaz az a népszerű szólás, hogy csak az nem hibázik, aki nem dolgozik. A legfelelősebben működő cégnél is becsúszhatnak hibák, olykor pedig az igazán nagyok is óriásit hibáznak - gondoljunk csak a Volkswagen botrányra. A kérdés, hogy mit kezdjünk, ha napvilágra került a szennyes.
3. Információ

Az orvostudomány évről évre egyre több információt képes kinyerni a vérből. A vérkép választ adhat számtalan betegségre utaló tünetre, kockázatokra, általános kondícióra. A szervezetek életében ezt a szerepet töltheti be mind a kockázatelemzés, mind a szakszerűen elkészített kríziskommunikációs forgatókönyv. A cég folyamatos monitorozása során azonosítjuk a lehetséges reputációs és üzleti kockázatokat, tervezéssel és készüléssel készülünk fel az elhárításra.

4.Alvadás

Sérülés esetén a vér nem csak a bejutó kórokozókkal szembeni védelmet biztosítja, de a seb lezárásával, a varképződéssel a további szennyeződés lehetőségét megakadályozza, és nyugodt körülményeket biztosítson a teljes gyógyuláshoz. Ezt a feladatot látja el a kríziskommunikáció is a márkák életében. A hírnév sérülését követően a károk csökkentésére irányuló kommunikáció (például a bocsánatkérés, a hibák elismerése, kártérítés, vagy kárpótlás, nyílt és transzparens kommunikáció, stb.) akadályozza meg a reputáció további roncsolódását és ad esélyt a szervezetnek a nyugodt regenerálódásra.

5. Sebhely

Mint szinte minden esetben a karcolásnál komolyabb sérüléseknél a sebhely megmarad és árulkodik az egykor elszenvedett balesetről. A súlyos krízisek sajnos nem múlnak el nyomtalanul, hosszú évek munkája lehet, hogy a reputáción esett károk egészen elhalványuljanak. Ilyenkor a kríziskommunikáció feladata egy plasztikai sebészéhez is hasonlítható…

Bőhm Kornél, a Spindoc Kommunikációs Hálózat alapítója

Belső kommunikáció krízis előtt, alatt és után
Egy szervezet munkavállalói a vállalati reputáció legfontosabb védelmezői, márkanagykövetei lehetnek. Ők azok, akik személyes jelenlétükkel, ügyfélkapcsolati munkájukkal, közösségi média használatukkal megjelenítik a szervezetet a külvilág, a közvélemény számára. Ahhoz, hogy egy krízis esetén valóban számíthassunk a dolgozók támogatására, érdemes már a baj bekövetkezése előtt néhány aranyszabályra figyelemmel lennünk.

Véleményvezér

Fordult a kocka, illúziónak bizonyult az a várakozás, hogy Kína lehagyja az USA-t

Fordult a kocka, illúziónak bizonyult az a várakozás, hogy Kína lehagyja az USA-t 

Nem biztos, hogy annyira jó gondolat volt a keleti nyitás. Az USA és Európa vezeti a világgazdaságot.
Aláírásgyűjtő ellenzéki aktivitákat támadtak meg Budapesten

Aláírásgyűjtő ellenzéki aktivitákat támadtak meg Budapesten 

Tettlegesséig fajult a választási kampány a fővárosban.
Magyarországon a legnagyobb az állami beavatkozás mértéke a gazdaságba

Magyarországon a legnagyobb az állami beavatkozás mértéke a gazdaságba 

A nagy újraelosztási ráta ellenére alig jut az egészségügyre.
Argentínában kidobták a korrupt politikai elitet és kilőtt a gazdaság

Argentínában kidobták a korrupt politikai elitet és kilőtt a gazdaság 

Négy hónap alatt tűnt el a költségvetési hiány.
Újra lőnek az ukrán tüzérek

Újra lőnek az ukrán tüzérek 

Nagy hatótávolságú rakétákat is kapnak az ukránok.
Szégyenteljes helyre került Magyarország a jogállamisági index alapján

Szégyenteljes helyre került Magyarország a jogállamisági index alapján 

A magyar jogásztársadalom levizsgázott.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo