6+1 marketing trend 2017-re

2017. január 25. szerda - 13:29 / piacesprofit.hu
  •    

A minden területen végbemenő digitalizáció, a valós konverziókkal lenyűgöző Big Data-ra épülő megoldások és az élet minden területén tetten érhető „mobileszköz-hegemónia” kihívásokat tartogat a megbízók számára is.

A technológia ma az üzleti élet minden területére komoly hatással van, nem kivétel ez alól a marketing sem. Az alapvető kérdés egyértelműen az, hogy stratégiai és üzleti céljaink érdekében, hogyan tudjuk kiaknázni a tapasztalható, egyre gyorsuló technológiai változásokat. Lássunk néhány fontos trendet, ami utat mutathat, hogy is tervezzünk jövőre! A következő pontokban a Magyar Marketing Szövetség Marketing Döntéshozók Klubja tagjainak 6+1 irányadó gondolatát osztjuk meg arról, hogy mi változik a marketing világában 2017-ben.

Kép: Pixabay

Kép: Pixabay

Bánhegyi Zsófia, Telekom

Az erőteljes technológiai elmozdulás miatt válik újra fontossá a story-telling, az emberközpontú kommunikáció és a márkaépítés, amely a rövid távú, ügyfélszerzési, taktikai célokat háttérbe szorítva hosszú távú emocionális elköteleződésre helyezi a hangsúlyt a különböző ügyfél-csoportoknál. (A storytellinggel és a márkaépítéssel kapcsolatban itt olvashat részleteket!)

Bene Nikoletta, SPAR,

Folytatódik és kiteljesedik az adatvezérelt marketing fejlődése és integrálása a mindennapos szakmai tevékenységünkbe: mindez elsősorban a fogyasztói szegmentáció és célzás, a személyre szabott ajánlatok frontján válik igazán kézzel foghatóvá. A mérés már nem csak lehetőség, hanem alap elvárás lesz. (A személyre szabott ajánlatok fontosságáról itt olvashat részletesebben!)

Marketing? Kezdjük a terméknél!
Ha a termékmarketing mögött egy jól átgondolt koncepció húzódik meg, akkor a termék szinte „eladja magát”, de legalábbis jóval könnyebben értékesíthetővé válik. Ezért mindennek az alapja a termékmarketing. Szakértőnk elmondja a részleteket!

Dudás Krisztina, Provident,

A trendek tekintetében talán ugyanennyire fontos, hogy mit kezdünk a Big Data-val: akár azokat az adatokat is érdemes tárolni, amelyről jelenleg még nem tudjuk, hogy hogyan kívánjuk felhasználni. A nagymennyiségű adat tárolása ugyanakkor egyre inkább felhő alapon történik és ez jelentős változásokat és nagyobb lehetőségeket hoz az eddigiekhez képest. Mindezzel összefüggésben a CRM rendszerek további fejlődése és a social media adatok integrálása is jó szakmai lehetőség lehet. (A Big Data hozta változásokkal kapcsolatban itt olvashatja összefoglalónkat!)

Hovanyecz Norbert, SuperShop,

Mobil IT eszközökön (lehetőleg telefonon) mindent, de mindent! A mobil mindig kéznél van, közösségi háló – rádió – hír portálok mellett jön a mobilon elérhető tömegközlekedés, a mobil alapú fizetési módok áttörése is. (Mobil nélkül már nincs hatékony marketing!)

Kálmán Péter, Neckermann,

Tovább folytatódik a média átrendeződése 2017-ben is: rádió, tv, közterületi média változásai miatt egyre nagyobb szerepet kaphatnak az alternatív és online kampányok, a közösségi médiában a videó tartalmak fogyasztásának jelentős növekedése várható és további teret nyer az on demand média. (Hogyan érdemes választani a marketingeszközök és csatornák közül? Erről itt olvashat részletesebben!)

Mennyire kell sokkolni, hogy érdekesek legyünk?
Van, amiben együtt haladunk a világgal: pár napja kiverte a biztosítékot a Magyar Rákellenes Liga kampánya, néhány éve az Ír Rák Társaság hasonló hirdetése okozott nagy felzúdulást. A botrány is megéri? Kríziskommunikációs szakértőnk írása.

Turgonyi Szabolcs

Követve a nyugat-európai és egyesült államokbeli példákat folytatódik a Facebook új hirdetési lehetőségeinek, valamint az Instagram és a Snapchat előretörése. Mindezek megkerülhetetlenné váltak a fiatal célcsoportok hatékony elérése esetén, ugyanakkor az új lehetőségek új gondolkodást is igényelnek, mert a fiatalok médiafogyasztási szokásai – legyen az akár a social média is – sok esetben gyökeresen eltérnek az idősebb generációkétól. (Hogy ki, melyik közösségi oldalon és mit csinál, ez a tudás elengedhetetlen a sikeres kampányhoz!)

Katona Norbert, Szerencsejáték Zrt.,   

Okos, nem egyszer igen „rafinált” egyensúlyt és összefüggést kell találnunk az online és offline (eladóhelyi) megoldások között: fejlesztéseink tervezésekor figyelembe kell venni a valódi közösségi terek és a személyes kapcsolat iránti – folyamatosan jelenlévő, jövőben sem erodálódó – igényt. Gondoznunk kell valamennyi vevőnket és ennek érdekében nekünk, munkatársainknak és egész szervezetünknek kell úgy fejlődni, hogy ezt a komplex rendszert IT szempontból is értően, de nem „geek” módjára irányítani tudjuk: legyünk híd az ügyfeleink és az üzlet, illetve az IT között! 2017 legyen az új egyensúly éve, a marketing világában is! (Mert a technológia nem kezeli helyettünk az ügyfeleket!)

 

Piac & marketing
Kedves Olvasónk!
Ha érdekli ez a téma, és szeretne heti hírlevelet kapni a témában, vagy értesítést a megjelent új cikkekről, kérjük, adja meg nevét és e-mail címét!

Segítünk kiszámolni

EKÁER kalkulátor

kalkulátor

Céges bankszámla

kalkulátor

Pályázatkereső

kalkulátor