A botrány ellenére úszik a pénzben a BMW

A gyanú szerint a BMW is manipulálhatta dízelmotorjait, amit eddig tagadott. Az autókonszern tiszta nyeresége egyébként tavaly 8.7 milliárd euró volt, ebből minden szakmunkás csaknem tízezres prémiumot kap.

„E” mint energia konferencia - fókuszban a megújulóenergia-politika érvényesülése, az energia tárolási lehetőségei, a gáz- és árampiac helyzete, a zöld átmenet finanszírozása, az elektromobilitás jövőképe.

Bankvezérek, neves energiapiaci szakértők, egyetemi tanárok és kutatók a jelen kihívásairól: hallgassa meg Ön is élőben!

2024. május 16. Budapest

Részletek és jelentkezés

A harmadik nagy német autókonszern a Volkswagen, majd a Daimler dízel-botrányai után büszkén hangoztatta: az ő dízelmotorjaik tiszták, nincs bennük titkos szoftver, amely a kocsi utcai használatánál kikapcsolja a károsanyagok szűrését.

Kép: Pixabay

Az illetékes szövetségi kormányhivatal szúrópróbaszerű ellenőrzésén figyeltek fel nemrég a BMW szoftverére, amely a 5-ös és a 7-es típusok hathengeres motorjaiban játszik hasonló szerepet. Azokból Németországban mintegy 11.000 került forgalomba. Most vizsgálják, hány juthatott az Egyesült Államokba, ahol – ha a gyanú igazolódik – sokmilliós büntetés fenyegeti a német céget.

A BMW azzal védekezik, hogy a kérdéses szoftver “tévedésből” került az említett típusokra, amelyeket egyébként már nem gyártanak. A hatóságok egyébként akkor figyeltek fel az ügyre, amikor egy BMW-kereskedőtől bekértek egy 7-es kocsit ellenőrzésre, mire a gyár ragaszkodott volna ahhoz, hogy az autót még a kontroll előtt szervizeljék.

Újabb botrány: új dízelmodellek csaltak az emissziós teszteken!
A Volkswagen-botrány után végképp nyilvánvalóvá vált, hogy a dízelautók több nitrogén-oxidot bocsátanak ki, mint a benzines gépjárművek. Ez azonban azt jelenti, hogy azokban az országokban, ahol az autókat az emissziójuk után adó terheli, kedvezőbb adósávba estek a szennyezőbb kocsik, vagyis kevesebbet fizettek a tulajdonosaik az államnak, mint kellett volna.
A bajor konszern egyébként 2017-et is remek eredménnyel zárta. Nyeresége 10.7 mrd., adózás után 8.3 mrd. euró volt. A döntés szerint a nyereség 30 százalékát kiosztják a részvényeseknek. Ez azt jelenti, hogy a főrészvényesek, a cégalapító két gyermeke és örököse, Stefan Quandt és nővére, Susanna Klatten 622, illetve 504 milliót kapnak.

Apjuk, Herbert Quandt a náci fegyverkezés egyik főszereplője volt, hadiüzemeiben a náci időkben 50.000 kényszermunkás dolgozott, de a háború után nem vonták felelősségre. Lánya sokmilliárdos vagyonnal rendelkező vállalkozó, Németország leggazdagabb asszonya, fia a hatodik leggazdagabb német.

Harald Krüger, a vállalat vezetője jövedelmét 10 százalékkal megemelik, ő 8.3 milliót kap, míg a BMW minden németországi szakmunkása 9.455 euró nyereségrészesedésben részesül.

A bajor konszernnél idén is hasonló jó eredményre számítanak, miközben 7 milliárdot ruháznak be kutatásba és fejlesztésbe

(Forrás: Der Spiegel)

 

 

 

 

Véleményvezér

Meddig élnek a magyarok?

Meddig élnek a magyarok?  

A várható élettartamot tekintve Szlovénia lekörözte Ausztriát.
Bajban a NER cégek a tőzsdén

Bajban a NER cégek a tőzsdén 

Egyszerre több NER cég került gyengülő pozícióba.
Orbán Viktor barátja teljesen más irányba megy, mint a magyar miniszterelnök gondolta

Orbán Viktor barátja teljesen más irányba megy, mint a magyar miniszterelnök gondolta 

Argentína teljesen más modellt választ, mint Magyarország.
Magyarország jobban teljesít, ja mégsem

Magyarország jobban teljesít, ja mégsem 

Valami újat kellene végre kitalálniuk a magyar országvezetőknek.
Milliós kórházvezetői fizetések, Hadházy Ákos felháborodott

Milliós kórházvezetői fizetések, Hadházy Ákos felháborodott 

Bérharc az egészségügyben.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo