A fuvarozók örülnek a tengelysúlymérő rendszer (TSM) kiépülésének

A Magyar Közúti Fuvarozók Egyesülete (MKFE) – egyetértve a közúti infrastruktúra megóvásának szándékával, a közlekedésbiztonság és versenysemlegesség javításának céljaival – üdvözli a nemzeti tengelysúlymérő rendszer (TSM) kiépülését, ugyanakkor fontosnak tartja, hogy bírságolásra csak a rendszer hibátlan működése esetén kerüljön sor.

Mit remélt Magyarország az EU-tagságtól és mi lett mindebből 20 év alatt?
Devizahitelezés, euróbevezetés, uniós pénzek, kilátások - online Klasszis Klubtalálkozó élőben Medgyessy Péterrel!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is Magyarország korábbi miniszterelnökétől!

2024. április 22. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Rövidesen elkészül a túlsúlyos járművek szűrésére alkalmas TSM rendszer. Az MKFE korábban arra hívta fel a figyelmet, hogy a TSM előre nem látható működési hibái miatt a rendszer beélesítését tesztidőszaknak kell megelőznie. E tesztidőszak bevezetésében nagy szerepe volt az MKFE egyeztetéseinek, a próbamérések megszervezésének és az egyesület szakmai háttérmunkájának.

Kép: Pixabay

Ennek köszönhetően az objektív ágon történő eljárásokban 2017. december 31-éig bírságkiszabásra nem kerül sor, de a szabálytalan járművek üzembentartóit figyelmeztetik, és jelzik a kiszabható bírság mértékét. Az MKFE a tesztüzem alatt is folytatja az egyeztetést a jogalkotóval a TSM-mel kapcsolatos kérdések tisztázása érdekében.

Az MKFE-nek ezen túl sikerült áttörést elérnie egyes bírságmértékek csökkentésében is. Ennek értelmében a jogalkotó a jövőben megkülönbözteti a gondatlan és a szándékos útdíj-nemfizetést, amit érvényesít az útdíjbírságok mértékében: a 8 óránként kiszabható 165 000 Ft-os bírság 40 000 Ft-ra csökken november 13-tól, ha 2 órán belül megszüntetik a jogosulatlan úthasználatot.

Sokat lehetne spórolni az üzemanyagon
Iparági szinten akár több milliárd forint üzemanyagköltséget is megtakaríthatnának a hosszú távú nemzetközi fuvarfeladatokat ellátó magyar vállalkozások az alacsony gördülési ellenállású tehergépjármű abroncsok használatával.

Véleményvezér

Szégyenteljes helyre került Magyarország a jogállamisági index alapján

Szégyenteljes helyre került Magyarország a jogállamisági index alapján 

A magyar jogásztársadalom levizsgázott.
Schmitt Pál szelleme kísért Norvégiában

Schmitt Pál szelleme kísért Norvégiában 

A makulátlanság egy elengedhetetlen szempont Norvégiában.
Lengyelországnak jót tett a kormányváltás

Lengyelországnak jót tett a kormányváltás 

A lengyel gazdasági csoda nem három napig tart.
Magyarország Európában az utolsó helyen az egészségügyi kiadások rangsorában

Magyarország Európában az utolsó helyen az egészségügyi kiadások rangsorában 

Mindenképpen javítani kellene a finanszírozáson.
Magyarország a technikai államcsőd felé tart, megszorítások jöhetnek

Magyarország a technikai államcsőd felé tart, megszorítások jöhetnek 

A világgazdaság számai egyre javulnak, miközben a magyar államháztartás senyved.
Magyar Péter szerint levitézlett, idegen nyelven nem beszélő magyar politikusok vannak Brüsszelben

Magyar Péter szerint levitézlett, idegen nyelven nem beszélő magyar politikusok vannak Brüsszelben 

Tényleg ciki Brüsszelben az idegen nyelvet alig tudó magyar képviselők jelenléte.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo