A hatékony marketing legádázabb ellenségei!

Azt már egyre több cégvezető tapasztalja a saját bőrén, hogy marketingre szükség van, de még kevesen használják úgy a marketingeszközöket, hogy az eredményes és sikeres is legyen. Szakértőnk a hatékony marketing két leggyakoribb és egyben a legdrágább ellenségét mutatja be.

A marketing akkor sikeres, ha hatékonyan használjuk - Kép: Flickr

Annak ellenére, hogy az utóbbi években egyre több marketing információs anyag elérhető a kis-, és közepes vállalkozások számára is, lépten-nyomon még mindig sok olyan marketing tevékenység figyelhető meg, aminek nem sok gyakorlati haszna van.

Placebo marketing = hatástalan marketing

Egy valamit magára is adó cégvezető vagy vállalkozó jól tudja, hogy azok az idők már elmúltak, amikor a jó termék vagy szolgáltatás eladta magát. Most más idők járnak: marketingezni kell, hogy ne csak az alkalmazottak tudják, hogy a cég létezik, hanem a célközönség is. Kommunikálni kell, rendszeresen életjelet kell adni magunkról. Igen ám, de egyáltalán nem mindegy, hogy ez a marketingkommunikáció milyen.

Sokan még mindig abban a tévhitben ringatják magukat, hogy egy névjegykártya méretű hirdetésből, helyi rádió reklámból, vagy egy unalmas weblapból áll a marketing tevékenység. Aki erre költ, és kipipálja a marketingjét, az úgy jár, mint aki placebo pirulát vesz be. Elmondhatja magáról, hogy tesz azért, hogy jobb legyen, sőt, még pénzt is költ rá, de a vége az, hogy maximum kedélyállapota javul és lelkiismerete megnyugtatását eredményezi, átütő sikert biztosan nem.

Mimikri reklám = a feltűnés mentes marketing

Szakértőnk korábbi cikkei
Mitől lesz értékes egy honlap a látogatók szemében? Marketing szakértőnk, Szilágyi Tímea összegyűjtötte azokat az alapvető építőkockákat, amelyek eredményesebbé tesznek minden weblapot.
Sok kisvállalkozáshoz hamarosan beköszönt a nyári uborkaszezon. Egyesek sajnálják, mások örülnek egy kis pangásnak. A bevétel szempontjából azonban nem kétséges: a pénztárnak és a céges bankszámlának általában nem tesz jót. Szakértőnk tanácsaiból kiderül, hogy mihez kezdjünk a nyáron.
Az arculat és az imázs igen gyakori kifejezések a médiában. Azonban egyre gyakoribb tapasztalat, hogy a cégvezetők keverik ezeket a fogalmakat, és valójában nincsenek tisztában a szavak igazi jelentésével. Szakértőnk azonban segít feltárni a lényeget.
Másik sajnos igen gyakori, ugyanakkor helytelen marketing tevékenység az, amikor a reklámanyagok úgy készülnek el, hogy az még véletlenül se üssön el a konkurensétől. Pont olyan, mint a mimikri jelenség, aminek a lényege az álcázás vagy utánzás. Ezek a reklámanyagok pont úgy néznek ki, mint a többi cégé a piacon, szinte teljesen beleolvad a környezetébe, így esély sincs rá, hogy a potenciális vásárló számára kitűnjön a többi közül. Ilyenkor születnek azok a honlapok, amik pont úgy épülnek fel, mint a konkurensé, még tartalmában, szövegezésében is pont ugyanolyanok.

Hogyan számoljuk fel a hatástalan és a sablonos marketinget?

A sikeres marketing lényege, hogy tudatosan és rendszeresen végezzük a marketing tevékenységet. Ezen kívül fontos, hogy a konkurensektől meg tudjuk különböztetni magunkat, hogy a leendő vevő első pillantásra lássa, hogy miért érdemes a mi cégünket választania.

3 sürgős teendő a hatékony marketingért:

  1. Célszerű időnként felülvizsgálni a vállalkozás marketingjét, hogy lássuk melyik reklámeszköz vált be, melyik volt kidobott pénz.
  2. Megéri nyitottnak lenni új marketingeszközök felé, hiszen az internettel együtt az üzleti élet és a célcsoport is folyamatosan változhat.
  3. A legfontosabb marketing anyagokat (cégismertető, honlap, online hirdetések, kampányok, stb.) érdemes rendszeresen frissíteni és karbantartani, hogy ne az idejétmúlt szövegezés vagy az elavult dizájn alapján ítéljék meg a céget az új érdeklődök.
Szilágyi Tímea

marketing szakértő

www.mikromarketing.hu

Véleményvezér

Argentínában kidobták a korrupt politikai elitet és kilőtt a gazdaság

Argentínában kidobták a korrupt politikai elitet és kilőtt a gazdaság 

Négy hónap alatt tűnt el a költségvetési hiány.
Újra lőnek az ukrán tüzérek

Újra lőnek az ukrán tüzérek 

Nagy hatótávolságú rakétákat is kapnak az ukránok.
Szégyenteljes helyre került Magyarország a jogállamisági index alapján

Szégyenteljes helyre került Magyarország a jogállamisági index alapján 

A magyar jogásztársadalom levizsgázott.
Schmitt Pál szelleme kísért Norvégiában

Schmitt Pál szelleme kísért Norvégiában 

A makulátlanság egy elengedhetetlen szempont Norvégiában.
Lengyelországnak jót tett a kormányváltás

Lengyelországnak jót tett a kormányváltás 

A lengyel gazdasági csoda nem három napig tart.
Magyarország Európában az utolsó helyen az egészségügyi kiadások rangsorában

Magyarország Európában az utolsó helyen az egészségügyi kiadások rangsorában 

Mindenképpen javítani kellene a finanszírozáson.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo