A konfliktuskezelés hallgatással kezdődik

2017. november 13. hétfő - 15:00 / piacesprofit.hu
  •    

A legtöbb ember nem szereti a konfliktusokat, viszont azok elkerülése még nagyobb nehézséget okoz. Mind a munkahelyi, mind a személyes problémák és nézeteltérések megfelelő kommunikációval kezelhetőek, de egyáltalán nem mindegy, hogyan! Íme, 4 tipp Debra Bentontól, az Entrepreneuer.com szerzőjétől.

1. A nagy konfliktusok sok kicsiből állnak össze! Olyan ez, mint egy nagy hálózat: kívülről hatalmasnak és bonyolultnak mutatja magát, miközben belülről apró, figyelmen kívül hagyott problémákból épül fel.

2 Érzelemvezérelt döntések helyett törekedj racionális megoldásra! Egy konfliktushelyzetben az érzelmek felszínre engedése csak olajt jelent a tűzre. Ahhoz, hogy a közös cél érdekében helyesen dönts, tiszta fejjel, érzelmi befolyás nélkül kell gondolkodnod.

Kép: Pixabay

Kép: Pixabay

3 Légy nagylelkű! A konfliktuskezelés első periódusaiban talán a legfontosabb az, hogy jó hallgatóság légy. Bárki vagy bármi is okozta a nehézségeket, először meg kell értened az érintettek személyes álláspontját. Ítélkezés és hibáztatás helyett maradj higgadt és megértő!

4. Légy őszinte! Az emberek akkor fogják igazán megérteni, hogy mi is volt a probléma forrása, ha teljes képet kapnak a kialakult helyzetről. Erre megéri több időt szánni!

Igazi főnök az lehet, aki kiérdemli és nem az, aki eljátsza

Cégvezetőként, munkáltatóként sokat tehetünk azért, hogy a konfliktust még csírájában feloldhassuk, hiszen sok feszültség a munkahelyi stressznek tudható be, amit vezetőként megpróbálhatunk mérsékelni és elemezni. Vezetőként fel kell tenni magunknak a kérdést, hogy valójában a munkatársakat érő stressz mekkora részéért vagyunk mi magunk a felelősek. Egy jobban átgondolt munkabeosztás, tisztább kommunikáció, némi változtatás a stílusunkon, az esetleges és felesleges hiearchikus pávatáncok abbahagyása lehet, hogy érdemi változást hoz a kollégák számára. A feszült, stresszes kollégák sokszor csak félelemből vagy kényszerből követik vezetőjüket, az egész szervezetnek jobb, ha egy felesleges feszültségektől mentes, közös célokra és értékekre épülő kultúrát alakítunk ki. Érdemes hanyagolni a nagyfőnök szerep túljátszását, melyet jobb esetben az alkalmazottak kuncogása követ csak az ebédidőben, rosszabb esetben az egyenlőtlenség vagy elnyomás érzetét keltő viselkedésből újabb feszültségek és konfliktusok fakadnak majd. A szerepköröknek nem önmagukért kell létezniük, hanem egy minél hatékonyabb rendszer fogaskerekeiként kell rájuk tekinteni. És egy ilyen rendszerben mindegy, hogy egy kisebb vagy egy nagyobb fogaskerék törik el, mindkét esetben leáll az egész gépezet.

Szerkesztőségünk ajánlásával!
Egészségtudatos épületek, kiegyensúlyozott bérlői mix és gondosan tervezett irodaterületek teszik sikeressé a Bischoff & Compagnons ingatlanfejlesztéseit a közép- és kelet-európai régióban. A vállalat legújabb irodaprojektje, az Alphagon-irodaház 2019 második negyedévére készül el.
Cégvezetés & irányítás
Kedves Olvasónk!
Ha érdekli ez a téma, és szeretne heti hírlevelet kapni a témában, vagy értesítést a megjelent új cikkekről, kérjük, adja meg nevét és e-mail címét!

Segítünk kiszámolni

EKÁER kalkulátor

kalkulátor

Céges bankszámla

kalkulátor

Pályázatkereső

kalkulátor