A környező országok piacai nyújthatnak előrelépést a hazai cégeknek

2017. szeptember 08. péntek - 14:12 / piacesprofit.hu
  •    

Nemzetgazdasági szinten is jelentős az az exportpotenciál, amelyet a hazai kis, közepes és nagy agrárvállalkozások hordoznak magukban, és amelynek elsődleges célpiacai a környező országok lehetnek. A sikeres külkereskedelemhez azonban az agrárvállalkozásoknak három fő kihívásnak kell megfelelniük: a célpiacok beható ismerete, kiterjedt kapcsolatrendszer, valamint stabil pénzügyi háttér a szükséges fejlesztésekhez. Ezeket az igényeket látva az OTP Bank OTP Agrár – Határ Menti Üzleti Fórum címmel új rendezvénysorozatot indított hazai és külföldi agrárvállalkozások számára.

Az OTP Agrár szakértői szerint főként a környező országok piacaira való termelés jelenthet előrelépést a hazai kis-, közepes és nagyvállalatok számára.A sikeres agrár-külkereskedelemhez azonban a vállalkozásoknak három fő kihívásnak is meg kell felelniük.

Kép: Fotolia

Kép: Fotolia

Egyfelől pontosan kell ismerniük azoknak a célpiacoknak a sajátosságait, ahol eladnák termékeiket. Fel kell mérniük, milyen termékekre, milyen mennyiségben és milyen speciális igények mellett van kereslet, de tisztában kell lenniük az adott piacszabályozási sajátosságaival is. Másfelől kiterjedt kapcsolatrendszerre is szükség van a szállítási, forgalmazási és egyéb folyamatok hatékony megszervezéséhez. Harmadrészt pedig elengedhetetlen az a stabil pénzügyi háttér, amelynek köszönhetően a vállalkozások akár hosszabb távon is biztos alapokon termelhetnek, fejleszthetnek és lehetnek jelen a kiszemelt piacokon.

Ezen a három területen hivatott támogatni a hazai agrárvállalkozókat az OTP Agrárágazati Igazgatóság által elindított szakmai rendezvénysorozat. A szeptember 5-én, a szegedi Art Hotelben megrendezett Első OTP Agrár – Határ Menti Üzleti Fórum a vállalkozásvezetők kapcsolatrendszerének szélesítését, valamint a praktikus, üzleti tapasztalatok megismerését szolgálta. Az esemény agrárvállalkozó előadói – így a horvátországi Mihalj Agricultural Company képviseletében Krunoslav Kovačić is – a határon átnyúló üzleti kapcsolatok és lehetőségek fontosságát emelték ki. A Mihalj Group vezetője hozzátette: „Horvátország szlavóniai régiójában szántóföldtől az asztalig ellenőrzött egészséges élelmiszerekkel látjuk el a fogyasztóinkat. Agrárvertikumként szántóföldi gazdálkodással, állattenyésztéssel, tej- és hústermékek előállításával, a legmodernebb technológiák felhasználásával a partnerektől, versenytársaktól is tanulva fejlődünk piaci körülmények között.”

Van kereslet a magyar gabonára
Sikerül értékesíteni a tavalyi rekordtermést, a kiváló termények és a magyar agrárdiplomácia sikere az egyre bővülő agrárexport. Mezőgazdasági termékeinknek van piaca, legfőképp a gabonafélék eladása nőtt 2017 első öt hónapjában.

„Tapasztalatunk azt mutatja, hogy érdemes régiós terjeszkedésben gondolkodni, kihasználva a földrajzi adottságokból fakadó sokszínű és egymást kiegészítő termelési lehetőségeket. Versenyelőnyt jelent helyi ismeretekkel rendelkező partnerekkel együttműködni, továbbá kiemelt szerepe van a nyitottságnak és folyamatos tanulásnak” – hívta fel a figyelmet előadásában Szemerey Gergely, a MAVA Befektetési Kft. vezetője. A román és ukrán célpiacot illetően kifejtette: „Románia a külföldi befektetők előtt nyitott és gyorsan fejlődő ország, ahol a mezőgazdasági szektor hatékonyságának növelésében komoly potenciál rejlik, Ukrajnában pedig a régió befektetői számára a kihívások ellenére nagyok a lehetőségek. Elvileg nagy mennyiségben és hatékonyan képesek alapanyagot biztosítani, ami a fejletlen infrastruktúra és a bürokrácia miatt akadozik.”

Segítünk kiszámolni

EKÁER kalkulátor

kalkulátor

Céges bankszámla

kalkulátor

Pályázatkereső

kalkulátor